Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Test of je mails kan ontvangen via hallo-mailadres

Bij mail problemen moet je te weten komen , of je mail kan sturen. Maar vooral ontvangen ?

En bij Telenet hebben ze daar een e-mail adres voor. Die gaat kijken of je mail de server in gaat , maar ook over of langs de zelfde server terug in je mail box aankomt ?

Als je die mail verzend , dan kan je dus testen of je niet alleen. Mails kunt sturen maar ook mails kunt ontvangen van iemand anders en daar zit soms heel vaak het probleem. 

Hoe doe je dit nu , das niet moeiljk. Stuur een e-mail aan dit Telenet Adres en dat is als volgt

hallo@telenet.be 

Het kan even duren om die mail terug te ontvangen maar meestal is dit zo binnen de de 10 a 30 secomden.

Als dat langer is dan bv 60 seconden , dan is dit een teken dat er een fout is , en dat je dan dus geen andere mails kunt ontvangen ? 

Dit kan bv zijn dat je mail forward aan staat , maw dat je mail naar een andere mail box verzonden worden. En dat je die dus niet ontvangt op de mail waar dat normaal wel het geval is.

Dit is oa vaak het gevsl als je bv malware hebt , of dat men je mailbox gehackt heeft. En je mail forward heeft veranderd en aangepast. Zodat de mails die je normaal zou moeten ontvangen ?

Niet ontvangt  omdat ze naar de spammer of hacker gaan. 

Als je nu zoiets voor hebt ? Dan moet je eerst en vooral alle toestellen die je gebruikt gaan scannen op malware. Kijken in de webmail onder " E-Mail " of die niet aan aan ander mail adres verzonden worden maw een vreemd adres wat je onbekend is ?

En dan je wachtwoord veranderen in je mail box. 

Ps vergeet je iphone smartphone niet na te kijken of laten nazien door eenn expert. Want als men hackt ben je vaak de dupe.

Voorkomen is beter dan genezen. Dit is een tip die ik van een medeweker kreeg. Die er gister 3 a 4 klanten hiermee hielp met dit probleem.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Mail server test via hello mail

6 reacties
t605128
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm! All I want for X-mas is YOU

Test of je mails kan ontvangen via hallo-mailadres

@Ex-Netweter 

getest en goed gekeurd

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Test of je mails kan ontvangen via hallo-mailadres

Ook even getest, puur uit nieuwsgierigheid want ik twijfel niet aan de werking. Dit was na 2 seconden het resultaat:

Hallo,

Bedankt voor je testmail. Je kan nu e-mails versturen en ontvangen via je
Telenet e-mailadres. Hulp nodig bij het instellen van je mailprogramma?
https://www.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/

Vriendelijke groeten!

Het Telenet-team

   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Test of je mails kan ontvangen via hallo-mailadres

Vreemd dat jij zo een mail kriijgt vermoedelijk via pc ? Via men smartphone en webmail zie ik niets van tekst bedoel ik , test mail werkt ok maar blijft leeg in de mail zelf.

Wat ik eerst deed als test was , een mail men eigen adres aan me zelf sturen. Maar pas nu weet ik dat het dan niet over de server gaat. Kijk over niet alle kennis in pacht hebben is daar het bewijs van.

73

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Test of je mails kan ontvangen via hallo-mailadres

@Ex-Netweter 

Ik heb zonet de test ook eens opnieuw gedaan, ditmaal via de foon en via webmail. Ik heb alledrie de keren identiek zo goed als onmiddellijk  hetzelfde bericht teruggekregen. Dus waarom jij dat niet krijgt, geen idee ...

EDIT: heb het zonet even getest met mijn gmail account op PC. Niks Telenet dus. En toch, ik krijg ook daar hetzelfde berichtje onmiddellijk als antwoord.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Test of je mails kan ontvangen via hallo-mailadres

Heb zojuist ook nog even een test gedaan via hallo , maar nu eens niks ingevuld in onderwerp. Nu kriig ik wel die tekst , vorige keer niet omdat " test " had gebruikt als onderwerp. Dat is het verschil dus. Beide testen gedaan via smartphone en webmail via url link. En verder niks.

Ps Stefaan dit is dan wel off topic maar het lezen waard 

https://home.hccnet.nl/w.j.van.gaalen/EMC/Storingen_sh0.html

73

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Test of je mails kan ontvangen via hallo-mailadres

Ik gebruik al jaren hallo@telenet.be met onderwerp hallo. Niet om op malware oid te testen, maar gewoon op te controleren of je mail kan versturen en ontvangen. Meer moet je daar niet achter zoeken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.