Beantwoorden
Franka49704
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Uitgaande mails plotseling niet meer mogelijk

Hallo allemaal, sind vandaag ronf 15 uur kan ik via OUTLOOK 2010 Proffesional geen mails meer versturen. Mails binnen krijgen lukt wel nog. Via browser en Telenet Webmail lukt versturen wel...ik heb dus niks veranderd en toch lukt het niet meer. Ik herinner me vaag dat ik dit nog al eens aan de hand heb gehad en toen werkte het na enige tijd weer, misschien gewoon afwachten of zijn er nog klanten met dit plotselinge probleem? Hartelijk dank!

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Uitgaande mails plotseling niet meer mogelijk

@Franka49704  Ik weet niet of het daaraan ligt, maar ik zie meer en meer van dergelijke mailclients moeilijk doen bij het verzenden, als er een paswoord gebruikt wordt van minder dan 8 tekens, zonder de tegenwoordig meest gebruikelijke onderdelen, hoofdletters, kleine letters, cijfers en leestekens.

Probeer dus eens uw paswoord in die zin te veranderen, langer dan nu en met deze onderdelen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Franka49704
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Uitgaande mails plotseling niet meer mogelijk

Beste, ik heb mijn paswoord ondertussen al eens veranderd maar het helpt niet. Ik ga even wachten tot morgen. Ook heb ik alle instellingen in outlook al eens gewijzigd voor zowel IMAP, POP3 enz en alle instellingen die ik terugvond op de telenet-site geprobeerd...nog steeds geen uitgaande mail dus vermoed ik wel dat het bij Telenet zelf zal liggen...bedankt voor he reaktie.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Uitgaande mails plotseling niet meer mogelijk

@Franka49704 

Uitgaande mail is wel naar de smtp server.  Als het over de Telenet e-mailadres gaat: staat de beveiliging op starttls en is de poort 587?

Franka49704
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Uitgaande mails plotseling niet meer mogelijk

Beste,

alles werkt weer, er moest in een andere tabblad (server voor uitgaande mail) in Outlook nog iets aangevinkt worden ("voor de uitgaande mailserver (SMTP) is verificatie vereist")

Mijn poorten en beveiliging (SSL en TLS) waren dus goed ingesteld, alleen dit niet maar het was wel even zoeken en staat volgens mij ook niet op de Telenet-site vermeld maar wel weer wat bijgeleerd.

alleszins bedankt voor de behulpzaamheid!

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Uitgaande mails plotseling niet meer mogelijk

@Franka49704  Dat is nu typisch iets dat zo logisch is dat niemand er nog aan denkt om daar te gaan kijken. Al zou het niet meer dan logisch zijn dat dit allemaal in een schermpje zou staan en niet onder verschillende tabs.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Uitgaande mails plotseling niet meer mogelijk

Niets is logisch als de topic starter ons misleidt.

Hij had duidelijk geschreven dat hij niets had veranderd, en dat het plots (sedert 15u) niet meer werkte.

 

Dat vinkje op het SMTP tabblad is niet vanzelf weggegaan, dus was er wel iets gewijzigd 🤔

0 Likes
Franka49704
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Uitgaande mails plotseling niet meer mogelijk

Het probleem is gisteren inderdaad plotseling begonnen ZONDER iets te veranderen en dus ZONDER mijn tussenkomst zoals je zelf scherp opmerkt, duidelijk geschreven. Maar ik heb het dan proberen op te lossen door het opnieuw instellen van mijn account, dat lukte eerst niet en daarna wel door iets bijkomend aan te vinken... Misleiding, hoe...wanneer en waar? 🤔 Hartelijk dank voor je reactie...

0 Likes
Franka49704
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Uitgaande mails plotseling niet meer mogelijk

Klopt Ignace, het lijkt volkomen logisch maar ik ben er toch wel even mee bezig geweest. Nogmaals bedankt voor de steun!

0 Likes