24748
netweters
|
152294
antwoorden
|
20688
vragen
|
Sinds vanmorgen komt elke mail die ik verwijder na enkele seconden opnieuw in mijn inbox.
Dit zowel op pc, mobile als in Telenet Webmail
Welke e-mail configuratie gebruik je? is het IMAP of POP3?
Het grote verschil tussen IMAP en POP3 is dat bij IMAP je berichten op de server blijven bestaan en vanaf meerdere apparaten (laptop, smartphone, pc, etc.) zijn te benaderen. Bij het gebruik van POP3 worden de mails van de server afgehaald, m.a.w. ze staan niet meer op de mailserver en zijn daarna ook niet meer via een ander device (mobiel, tablet, etc.) te benaderen. Met IMAP (ook wel IMAP4 genoemd) kunt u nog wel bij de e-mails op de mailserver.
Als de configuratie gebeurd via de outlook app kan je instellen dat de mails op de servers blijven staan, dus als je ze wegdoet op de outlook app de mail op de server blijft staan.
Hou me zeker op de hoogte!
Alle mailboxen zijn sinds jaren gedefinieerd als IMAP accounts zodat ik mail krijg op pc, mobile, laptop etc...Dus als mail via Outlook binnenloopt blijft die op server staan zodat ik eveneens op andere apparaten toegang heb tot mail. Dit werkte altijd perfect.
In Outlook staan nog volgende settings: move delete messages to folder Trash (server).
Maw als ik om het even op welk apparaat een mail verwijderd, is die overal verwijderd na synchronisatie.
Sinds vanmorgen heb ik volgend fenomeen: delete mail (om het even waar, ook in browser via Telenet webmail) en na enkele seconden of bij eerstvolgend synchronisatie belandt zelfde mail opnieuw in inbox.
Zo heb ik vandaag al tientallen keren zelfde mails verwijderd en alle mails ontvangen sinds vanmorgen die ik verwijder komen telkens opnieuw terug als nieuwe mail
Ofwel zit het probleem bij Telenet mailserver ofwel bij één van je aangesloten apparaten.
- zet alle apparaten die de mail ophalen uit.
(of verander je wachtwoord van je mailbox om zeker te zijn)
- Verwijder een mail in de telenet webmail en wacht even.
1.--> komt de mail terug in de inbox --> contacteer Telenet
--> en kijk of ze van verwijderde terug in de inbox komen of als ze dubbel staan: in verwijderde én in de inbox.
2.--> komt de mail niet terug in inbox
Zet één apparaat terug aan, doe dezelfde actie in webmail en wacht even af tot er een sync is.
Zo ga je verder tot je het apparaat gevonden hebt die de synchronisatieproblemen geeft.
Dan kan je al gericht gaan zoeken op die configuratie wat er verkeerd loopt.