Beantwoorden
Gunther70
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

Wanneer ik een email verstuur via webmail komt deze wel in mijn 'verzonden' folder maar komt hij nooit aan bij de bestemmeling. Er wordt ook geen foutmelding gegeven.

Mails ontvangen lukt wel. Mail naar hallo@telenet.be heeft geen resultaat. Paswoord werd al eens gewijzigd.

Telefoon naar Telenet helpdesk en daar laat men me weten dat alles normaal is (bv. geen blacklist).

Iemand hier een idee?

 

0 Likes
11 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

Als de mail in verzonden staat, is die inderdaad verzonden. 

Dit wil niet zeggen dat de ontvangende server die reeds gepost heeft in de juiste bus, noch dat die afgeleverd is aan de client. 

Doorgaans komt een mail terecht binnen een paar minuten. Dat is geen garantie.

Je kan een mail sturen naar jezelf: verzender en ontvanger zelfde adres.

Als je twee mailboxen (dus geen alias) hebt bij Telenet kan je een mail sturen van het ene Telenet adres naar het andere.

Tenslotte stuur je een mail van Telenet naar een ander domein adres (vb. hotmail, gmail, ...)

0 Likes
Gunther70
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

Allemaal geprobeerd. Email naar andere Telenet mailbox, email naar eigen mailbox, email naar professioneel emailadres. email naar hallo@telenet.be.

Allemaal met zelfde resultaat: niets. Nergens komt de mail in de mailbox van de bestemmeling, noch in de spam folder.

0 Likes
Gunther70
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

Correctie. Bij een email naar dezelfde mailbox als de verzender (mijn eigen dus) komt de email in de spamfolder terecht.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

In de andere gevallen zal die mail ook als spam beschouwd worden. Het kan best zijn dat in de instellingen van de ontvangende mail, spam direct gewist wordt zonder naar de gewiste mails te gaan.

Heb je twee afzendadressen waarbij de 'van' niet overeenstemd met de smtp server die je gebruikt.

0 Likes
Gunther70
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

Webmail gebruikt toch geen smtp?

 

Ik heb wel verschillende aliasen op mijn mailbox.

 

Daarnet Telenet helpdesk nog eens gebeld. Daar komen ze niet verder dan 'Geef je ons eens je paswoord dan kunnen we een aantal testen doen'. Niet dus. Begrijp niet dat Telenet de paswoorden van zijn gebruikers nodig heeft om testen te kunnen doen.

Gunther70
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

Nog sterker. Via SMTP lukt emails versturen wel. Tenminste naar hallo@telenet.be geeft antwoord.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

Webmail gebruikt wel smtp, maar voor uw standaard e-mailadres moet je niets doen, dat staat er reeds in en is niet zichtbaar.

 

Ik vermoed dat je niet alleen aliassen hebt, maar ook andere e-mailadressen in je webmail. Het kan ook een verkeerd geschreven alias zijn. 

 

Neem nu de mail die in de spam gekomen is. Klik met de rechtermuisknop op die mail in de spamlijst. Je krijgt dan een menu. Als voorlaatste tekst krijg je Oorspronkelijke tekst. Klik daarop.

Als eerste lijntje krijg je Return Path. Een eind verder, bijna halverwege heb je eerst From en het volgende lijntje Reply to. Deze drie elementen zouden hetzelfde mailadres moeten hebben.

Gunther70
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

Nu komen we ergens. De 'From', 'Reply-To' en 'To' zijn dezelfde. Echter het 'Return-Path' is een andere. In het Return-path staat het Primair email adres (hetwelke ik nooit gebruik en nooit heb aangegeven dat dit het Primair zou zijn maar dat terzijde). Ik gebruik dus steeds een alias van dit primair adres. Maar daar is recent niets aan gewijzigd.

0 Likes
Gunther70
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

Verder onderzoek levert het volgende op:

Enkel emails die worden verstuurd van de primaire account wordt niet verzonden (en komt bij verzending naar mezelf in de spamfolder terecht). Email verzonden met een alias reageert wel normaal.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

Als de mail in de spam komt, is die mail verzonden.

Log eens uit uit mijn Telenet en log daarna terug in, maar nu met wat je uw hoofdadres noemt.

Zelf dan nog eens een mail van hoofddader naar hoofdarts.

Ik ben zo goed als zeker dat op zijn minst sommige mailadressen die jij alias noemt, geen alias zijn, maar een afzonderlijk mailbox hebben, hetgeen niet het geval is bij een alias.

 

0 Likes
Gunther70
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

Resultaat blijft hetzelfde.

Wat betreft alias en mailbox:

Accountnaam

Status

E-mailadres

Type

Primaire account

OK

xxxx.xxxx@telenet.be

Primair

Yyyy.xxxx@telenet.be

OK

Yyyy.xxxx@telenet.be

Alias

zzzz@telenet.be

OK

zzzz@telenet.be

Alias

xyxyxyxyxy@telenet.be

OK

xyxyxyxyxy@telenet.be

Alias

kkkkkk@telenet.be

OK

kkkkkk@telenet.be

Alias

 

Enkel Primair en een aantal aliasen.

 

 

0 Likes