Beantwoorden
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Mails sturen met de gratis VPN Betternet gaat niet

Beste,

 

Ondanks alle controle, geduld en instelwerk lukt het mij niet een mail te versturen met de gratis versie van Betternet (Vpn).

Iemand een antwoord/oplossing aub?

 

En ... als ik dan toch een Vpn aanschaf (ik ben nu gewoon louter aan het testen met een vpn ... en stoot toch op heel wat problemen 😞 ) ... welke Vpn raden jullie dan aan??

 

Alvast hartelijk dank ... en hopelijk wat return op mijn vraag ... want dit is mijn allereerste bericht hier! 🙂

 

Groetjes

Cla

Tags (2)
0 Likes
17 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mails sturen met de gratis VPN Betternet gaat niet

VPN. Virtual Private Network. Als je router over VPN mogelijkheid beschikt is dat meestal dat die kan dien als VPN server. Je kan dan vanaf een PC of iets dergelijks een tunnel maken vana waar ook ter wereld over het internet  naar uw lokaal netwerk.

Omgekeerd kan je met een PC (met je VPN client) die erop is geïnstalleerd, verbinding maken met een VPN server, zoals jij bedoeld. Dan wordt je PC opgenomen in het netwerk van je VPN provider.

Je vermeld niet welke router je hebt maar als je dit via uw router wil doen, dan moet je router ook een VPN client hebben waarmee je de verbinding naar de VPN server van de provider kunt maken. Dit zorgt er dan wel voor dat alle PC's in uw netwerk zouden verbonden zijn via VPN tunnel.

Dus graag eens merk en type router zodat we de handleiding eens kunnen bekijken. Normaal gezien vanop een PC zou het wel moeten lukken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Mails sturen met de gratis VPN Betternet gaat niet

Ik heb een router die aan mijn hoiofdpc is aangekoppeld (TP-LINK Archer C5) die dan ook dient om de wifi in huis te verzorgen. 

Ik heb diverse andere apparaten in huis (nog een desktop, laptop, ...) die rechtstreeks gekoppeld zijn (ik heb een sternetwerk laten aanleggen in mijn huis ... diverse toestellen zijn dus rechtstreeks aangekoppeld aan de Telenet modem).

 

Is er dan geen enkele Software Vpn die jullie als kenners aanraden om te gebruiken met diverse toepassingen zoasl een mail programma (bv desktopversie Outlook) of een NAS of Teamviewer of ... bv??

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails sturen met de gratis VPN Betternet gaat niet

Ik vrees dat je een verkeerd idee hebt over vpn. Lees eens wat er op Wikipedia staat onder het lemma vpn.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mails sturen met de gratis VPN Betternet gaat niet

Ik treed @janne_man bij. Tot nu toe heb ik geen weet van een router die als VPN client dient. Per afzonderlijke PC zal dit wel werken. Ik heb een NAS waarop een VPN server draait maar ik kan vanop mijn NAS geen verbinding maken naar een andere VPN server.

Als je zoiets vindt dan mag je het hier altijd melden.

Bovendien maak ik de bedenking als je met je PC een VPN verbinding maakt naar de vermelde provider of je dan nog de ingestelde SMTP van Telenet kunt gebruiken. Of je dan misschien de SMTP van de VPN provider moet gebruiken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails sturen met de gratis VPN Betternet gaat niet

Misschien kan je inspiratie opdoen met deze oplossing op de Netweters. 

0 Likes
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Mails sturen met de gratis VPN Betternet gaat niet

Ik begrijp niet welk verkeerd beeld ik zou hebben over Vpn?? Kun je mij een toelichting geven over welk verkeerd beeld ik zou hebben?

Alvast bedankt mocht je mij daarop wijzen …

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails sturen met de gratis VPN Betternet gaat niet

Je verstuurt e-mail met een e-mail client. Ofwel staat die e-mail client op jouw computer en dan staat dit buiten uw vpn, ofwel ben je ingelogd op een server die ik weet niet waar staat, en gebruik je de programma's van en op die server. Uw pc is in dat geval een domme terminal. Uw verbinding met die server is dan op dat vpn netwerk. 

 

Als ik kijk op de website van Betternet, dan zie ik (toch op de home pagina) enkel vermelding van veilig browsen en online privacy. Ik zie niets over e-mail.

 

Misschien kan jij eens uitleggen wat je bedoeling is. (ter verduidelijking e-mail verzenden via een vpn verbinding is geen doel op zich, maar een middel voor een ander doel. Browsen via een vpn doet men om zich voor te doen dat men in een ander land is, om minder traceerbaar te zijn, ...)

0 Likes
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Mails sturen met de gratis VPN Betternet gaat niet

Beste,

 

Sorry dat ik even wat tijd gelaten heb! 😞

 

Eigenlijk is het mijn bedoeling om op (ieder apart) toestel een VPN cliënt te installeren (dit is toch mogelijk met de huidige VPN abonnementen?) en op ieder toestel zo gewoon mogelijk te doen.

Gewoon de taken uitvoeren op mijn desktop transparant of er nu een VPN is geïnstalleerd of niet.

 

Zie ik dat nu totaal verkeerd of dit mogelijk is of niet?

Ben ik verkeerd bezig met deze ingesteldheid of gebruik ik een VPN volledig verkeerd? 

Ik ben van de ingesteldheid Dart je een VPN installeert op je gebruikelijke werkpc bv en dat je de taken verder doet zoals je ervoor deed/doet.

 

Graag enige correctie indien nodig ...

 

En alvast heel veel dank als ik dingen over het hoofd zie of verkeerd interpreteer.

 

Grtz

Cla

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mails sturen met de gratis VPN Betternet gaat niet

@cla 

Dat klopt hetgeen je zegt. Vanop een PC kan je een VPN verbinding maken met eender welke server. Daar heeft je router niets mee te maken. Tenzij het een router / Firewall is waar je zowel in- als uitgaande verbindingen mee kunt beperken of uitbreiden.

Als je dergelijke verbinding maakt gaat alle verkeer via die verbinding. Althans bij een Windows PC, bij een Mac moet je extra nog instellen of je lokaal of via VPN werkt. Het is vermoedelijk wel zo dat die provider een eigen client programmatje heeft waarmee je makkelijk (!!!) de verbinding kan maken.

Wat e-mail verkeer betreft moet je IMAP/SMTP met de juiste poorten gebruiken. Vooral SMTP is de moeilijkheid. Als die niet is beveiligd (SSL, TLS.....) dan aanvaard die VPN server dat niet. Dat is hetelfde probleem dat je kunt tegenkomen als je naar het buitenland gaat en je wil mails versturen op dat buitenlands netwerk.

Voor zover ik zie spreekt de VPN provider die je aan haalt niet over een eigen SMTP server. Dus moet je het met de Telenet server doen.

Instellingen: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mails sturen met de gratis VPN Betternet gaat niet

Ik heb mij eens zo'n Betternet account geinstalleerd. Het antwoord dat ik nu schrijf komt via die VPN verbinding. Ik merk wel dat er vertraging op treedt bij het bezoeken van sites. Mail heb ik ook al kunnen versturen. Als ik een ipconfig /all doe. Krijg ik onderstaand beeld.

betternet.PNG

Je merkt dat ik nu surf met IPadres 100.127.255.253 en dat met subnetmask 255.255.255.252. Dit zorgt ervoor dat ik maximum 1 verbinding kan hebben. Je ziet ook dat de DNS server 8.8.8.8 is. Dat is deze van Google. En totaal niet datgene dat ik op mijn PC heb ingesteld.

Downloaden van de app, installeren, connectie maken. Binnen de 5 minuten werkend.

Dus niet knoeien op je router of zo want dat werkt niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Mails sturen met de gratis VPN Betternet gaat niet

@igvfer als ik uw berichten/antwoorden lees ... Dan merk ik op dat je voorstander bent van een VPN op een router? (Daar heb ik weinig ervaring mee momenteel ... Maar mocht blijken dat dit de ideale oplossing is ... Dan houd ik dit zeker niet tegen!) ... Ik heb een tp-link archer c5.

 

Ik wil dus zo transparant (en zonder moeilijkheden) kunnen werken en tegelijkertijd kunnen e-mailen met Microsoft Outlook, met TeamViewer kunnen werken met mijn eigen cloud wdmycloudmirror ...

 

Grtz

Cla

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mails sturen met de gratis VPN Betternet gaat niet

Mijn laatste zinnetje niet gelezen? Werkt niet op een router hetgeen jij wilt doen. Een router kan je alleen als server instellen, niet als client. Dit dient alleen als je van buitenaf een verbinding wilt maken naar jou eigen netwerk.

Dus installeren op elke PC die je wil. In je taakbalk verschijnt er een icoontje, erop klikken en op connect klikken. Simpel. Gedaan? Op disconnect klikken.

Ik heb gezien dat je ook een land naar keuze kunt instellen. Afhankelijk van hetgeen je betaalt. Goed dat dit nu gratis is om te proberen maar het zou mij het geld niet waard zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Mails sturen met de gratis VPN Betternet gaat niet

Mag ik jouw dan vragen wat jouw het geld wel waard zou zijn (bv naam van een VPN dienst ...) ... Of is een VPN geheel het geld niet waard volgens jou??... Kwestie van mij een beeld te vormen van of ik een VPN in het juiste gebruik zie?? ... Het zou kunnen zijn dat deze aanschaf volledig waardeloos is gezien mijn mails (Outlook), eigen clouddienst, TeamViewer, etc ...

 

Grtz

Cla

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mails sturen met de gratis VPN Betternet gaat niet

Ik, voor mezelf, zie het nut niet in van een VPN. Voor de anonimiteit? Ik neem deel aan de maatschappij dus dat mag geweten zijn. Ik moet niet op een bepaald laat geconnecteerd zijn om bepaalde films of series te kunnen downloaden. Dus daarom ook al niet. Ik gebruik ook mijn eigen cloud via mijn NAS, Als ik ergens anders ben en ik wil op mijn PC iets doen dan gebruik ik mijn eigen VPN server op mijn NAS en gebruik ik zelfs geen Teamviewer maar wel gewoon Remote Desktop verbinding. Mijn mails komen binnen op mijn PC, in Outlook via IMAP, zelfs van drie verschillende domeinen en zijn dus auomatisch gesynchroniseerd. Zodat ik alles ook kan volgen via mijn smartphone en/of tablet.

Het enige die nog niet gesynchroniseerd is, is mijn agenda in Outlook. Heb nog geen tijd gevonden of moeite gedaan om een oplossing te zoeken via mijn Android Smartphone. (Bij deze, iemand die mij tips kan geven hoe ik dat oplos, welkom.)

Dus voor mij geen betalende of zelfs maar gratis VPN provider. Ik merk dat het alleen maar mijn download snelheid vertraagd. Ik heb dat nu geïnstalleerd om te testen en dat gaat er terug af. Ik zie voor mezelf het nut er niet van in. Let wel ik zet mezelf vetjes omdat er andere argumenten kunnen gelden voor jou.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.