Beantwoorden
patriek
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Laat de zon in je hart! It's your eighth party! Goed gevonden! It's your fifth party!

uitgaande telenet-email via PureVPN

Ik gebruik PureVPN. Mails ontvangen via telenet-mail is geen probleem. Maar verzenden van mail lukt niet zolang VPN actief is. Zodra ik me deconnecteer vertrekt de mail (als k op F9 druk,natuurlijk)

Voor inkomende mail gebruik ik poort 110, uitgaande staat op 25 (heb al geprobeerd deze op 465,587 ,965 en nog andere te zetten,maar niks lukt.

Het VPN-protocol is IKEV ( this means ?)

 

Welke poort moet ik ingeven zodat ik mails direct kan verzenden?

Iemand enig idee?

Tags (3)
0 Likes
5 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

uitgaande telenet-email via PureVPN

Poorten voor Telenet mails:

IN: port 993 , encrypting SSL/TLS

OUT: port 587, encrypting STARTTLS

 

het vpn protocol dat je noemt ken ik niet. Aangezien je met zo'n protocol werkt veronderstel ik dat het voor je werk is? je moet misschien ook even navragen of er toevallig geen poorten geblokkeerd zijn door de IT afdeling, waardoor je geen mails kan verzenden. Dit is bij mij ook het geval bij bepaalde klanten. Ik kan daar ook mails ontvangen maar niet verzenden.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

uitgaande telenet-email via PureVPN

Ik zie dat dit zo'n commerciële VPN provider is. Geen VPN verbinding tussen u en uw werk. Je doet dit om anoniem te kunnen surfen of content te downloaden of te bereiken die je anders in België niet kunt krijgen.

Ik denk dat die provider bepaalde SMTP poorten blokkeert en dat als je via die VPN verbinding mails wilt versturen hun SMTP server moet gebruiken. Maar de instellingen daarvan??????



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

uitgaande telenet-email via PureVPN

@patriek

 

Onbeveilige emails verzenden via de Telenet mailserver kunnen alleen via het Telenet netwerk.

 

Probeer wat @BertXL voorstelde.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patriek
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Laat de zon in je hart! It's your eighth party! Goed gevonden! It's your fifth party!

uitgaande telenet-email via PureVPN

Ik heb het volgende geprobeerd en het werkt, alleen moet ik nog een manier vinden om outlook2010 te starten na vpn-start, dit staat nu in msconfig er voor (kan ik de  volgorde wijzigen?)

server IN: in.telenet.be

server OUT : uit.telenet.be

meer instellingen :

authentification vereist voor uitgaande server (zelfde instellingen voor inkomende )

geavanceerd 

port-IN : 995

aanvinken "v oor deze server is een versleutelde ...."

port-OUT 587

type versleuteling TLS

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

uitgaande telenet-email via PureVPN

@patriek

 

Je kan zelf een .bat bestandje maken en dat laten opstarten. Daar kan je zelf de volgorde instellen maar je moet natuurlijk het ook even de tijd geven om met de vpn te verbinden, dat gaat niet in 1, 2, 3.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes