24775
netweters
|
152604
antwoorden
|
20723
vragen
|
Hallo allen
van de ene op de andere dag kunnen we geen mails meer verzenden op onze ipad en laptop.
We krijgen de vraag om een paswoord in te geven, als we dit doen lukt het nog niet, de vraag komt iedere keer terug.
Via webmail werkt alles perfect.
Op pc werken we met thunderbird en de mail is als imap ingesteld.
Wie weet raad...
Krijg je een foutmelding te zien als je een mail probeert te versturen met TB? Beschik je over de meest recente versie? (52.2.1)
Probeer het wachtwoord anders eens opnieuw in te stellen.
Opties > Beveiliging > Wachtwoorden > Opgeslagen wachtwoorden
Verwijder het wachtwoord en probeer daarna opnieuw iets te verzenden. Wachtwoord ingeven en optie aanvinken om het wachtwoord te onthouden.
Heb je toevallig het wachtwoord voor "Mijn telenet" aangepast?
Indien ja, dan moet je ook voor je email dat wachtwoord gebruiken.
Ik vermoed bovenstaande omdat webmail wel werkt. Wat kan betekenen dat je in "mijn telenet" al ingelogd hebt met het nieuwe wachtwoord en dan ben je ook meteen ingelogd voor webmail.
Helaas geen verbetering.
melding: Aanmelden bij server smtp.telenet.be is mislukt.
Kan je - wat TB betreft - eens een screenshot posten van je instellingen voor uitgaande server(s) ?
Opties > Accountinstellingen > Uitgaande server (SMTP) (helemaal onderaan)
Vergeet niet om persoonlijke dingen (login, naam etc.) op de screenshot te verbergen.
Misschien toch wel belangrijke info.
we zijn momenteel 16 maanden telenet klant af (wegens tijdelijk inwonen bij de schoonouders tot ons nieuwe huis af is).
Dus ons klantnr bestaat nog, maar er zijn momenteel geen producten op actief. Volgens de site van telenet werkt enkel webmail dan, maar tot vorige week werkten de gewone mailprogramma's ook nog.
En mails ontvangen in die programma's lukt ook perfect.
Hopelijk in september verhuizen en terug naar het veilige Telenet 😉
In principe zou dat tot 18 maanden moeten werken. Een oom van me is ook klant af (naar Proximus verhuisd) en e-mail ophalen/verzenden met TB lukt voorlopig nog.
Als de schoonouders ook bij TN zijn aangesloten, dan zou je in principe hun login en wachtwoord kunnen gebruiken om mail te verzenden.
Hebben je schoonouder internet van Telenet of van een andere provider?
Zo ja, smtp.telenet.be moet je vervangen door die van de andere provider.