Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Waarschuwing voor spam mail

OPGELET dit is GEEN grap maar gevaarlijke spam maill phishing

Ik wens iedereen te waarschuwen als je een mail ontvangt van deze afzender 

xx

Hier nooit op ingaan er wordt gevraagd om je e-mail adres te bevestigen. Stuur de mail door aan abuse@telenet.be of wel aan verdacht@saveonweb.be

Deze spammer die heeft eerder al diverse mails verzonden aan mensen, die zogenaande pedofielen waren , en dat ze zich moesten aanmelden bij de Poltie. Zeer agresief en vooral bedreigend en mensen bang maken enz.

Toen was het mail adres dat gebruikt werd

xx

maar dan zonder het cijfer 1 in de nail.

Wees voorzichtig 

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: e-mailadres verborgen

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Waarschuwing voor spam mail

@Ex-Netweter bedankt voor de melding!

Het kan trouwens handig zijn dat je een screenshot (voorbeeld) toevoegt van de spam e-mail waar je een waarschuwing voor wil verspreiden. We zijn wel genoodzaakt het e-mailadres dat je vermelde te verbergen, want mogelijks heeft deze persoon hier niet zelf voor gekozen en is hij zelf het slachtoffer geworden, waardoor zijn e-mailadres wordt misbruikt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Waarschuwing voor spam mail

Suzy,

Ja sorry dat ik er niet meteen aan gedacht heb omdat beeuste spam mail adres weg te laten. Die waarschuwimg heb ik vanuit men smartphone gedchreven en weet meteen hoe je scrernshots maakt. Ik ga later de desktop aan zetten en er dan eentje van maken en aan postig toevoegen.

Herman58_0-1682608860927.png

Hier is een schermafbeelding van die verdachte mail. Wat me opvalt is dat men verdacht veel weet over mij. Dat verontrust mij. Ik ga men wachtwoord veranderen voor de zekerheid.

 

Suzy , Mocht de bewuste persoon waarvan het mail adres gebruikt wordt. Hier slachtoffer van zijn ? dan moet die dat toch gemerkt hebben dat er iets niet pluis is. Ik ga de mail header aan abuse van telenet sturen. Dan kunnen ze daarmee aan de slag. De mail zoals ik hem ontvangen had die hebben ze alvast. Alleen de header niet.

Ik heb nergers op geklikt , want dat is wat me graag zou willen. Is niet gebeurd das pech voor de spammers.

0 Likes
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 76
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Waarschuwing voor spam mail

Janvier123_0-1682605890336.png

voila, komt van zelfde email

Ex-Netweter
 

Waarschuwing voor spam mail

Jan , Ik zou je aanraden om ook zelf een nieuw wachtwoord aan te maken , of te laten aanmaken. Als jij net de zelfde mail hebt ontvangen zoals de afbeelding ? en het zeker melden aan abuse (waar we klant van zijn) dat is heel belangrijk.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Waarschuwing voor spam mail

Jan , 

 

Ik heb met Telenet gebeld ivm met die mail die jij ik ontvangen hebben. Je moet enkelw dingen controleren of laten controleren door een exoert.

Er moet gekeken worden naar :

1) of er geen mail forewarding is ingesteld. Dat wil zeggen dat mails die bij jouw binnen komem op je mail box meteen doorgezonden worden ? En dus naar de spammer.

Als men dit gedaan heeft door bv je mail box te hacken ? Want is een probleem wat veel voorkomt ivm misbruik. Zei de medewerker tegen mij, hij had 3 klanten met zo een probleem vandaag.

2) alle toetstellen die je.gebruik zoals desk top computer , lap top , i pad en zeker niet vergeten je ihone of smartphone. Want daar bv wel eens een virus kunnen inzitten ? Trouwens in alle andere toestellen het zelfde doen.

En dan pas je wachtwoord veranderen , zo kan je het dan voorkomen.

En om de server van Telenet te testen , of je een mail over de server kan vetzenden. Dat test adres is hallo@telenet.be (op al mail adressen die.je gebruikt bij Telemet)

En ook kijken of je mailadres niet een spam lijst stast ? Het adres daarvan ben ik vergeten te noteren. Is er iemand die wel weet ?

Suzy , ja je hebt gelijk toen je schreef dat die persoon een ongewild slachtoffer kan zijn. Ik heb er over gehad, en hij zei ja das best mogelijk. Maar hij kan ook de dader zijn ? En weten we dus niet. Ik ga ook de boel nakijken of er iwts aan de hand is ?

Ps , in je webmail gaan kijken bij instellingen onder " E-Mwil " of er daar geen mail door gezonden worden naar een ander adres die je niet kent of gebruikt ?

Ik heb al alles nageken en het is ok. Geen fouten gevonden , em hallo test mails die komen terug zoala het dient te werken.

Ik ga het adres aanpassen waarop die spam mail binnen kwam. 

0 Likes