24748
netweters
|
152264
antwoorden
|
20686
vragen
|
Na 3 dagen met apple care en ettelijke telefoontjes met telenet sta ik nog altijd even ver.
Ik kan geen account toevoegen en ik kan geen mails meer verzenden. Hij vind de server niet. Ik heb alles geprobeerd maar vind maar geen oplossing.
als ik een mail verstuur krijg ik als mededeling dat hij niet kan verzenden via de standaarpoorten. Als ik een account wil toevoegen krijg ik als melding dat hij geen verbinding kan maken met de server.....
Alle instellingen zijn juist. Gecontroleerd door telenet en door apple. Ik was van plan om al mijn accounts te wissen en opnieuw in te brengen. Maar de 2 die ik al gewist heb krijg ik er niet meer terug in. Ik heb zoals ik in 1 van jullie oplossingen gelezen heb de paswoorden 2 x gewist en een nieuw aangemaakt. Werkt overal perfect behalve op mijn imac. Ik kan daar het paswoord niet wijzigen want ik krijg "controle van accountnaam en wachtwoord mislukt"....; ik word er stilaan gek van. Dus als iemand ook maar een klein ideetje heeft wat ik nog kan doen laat het me dan a.u.b weten. Ik kan niks meer bedenken dat ik nog kan doen. Een lijstje van wat ik al gedaan heb:
-ter info alles werkt op al mijn andere apparaten.
- alle instellingen overlopen zowel met apple als met telenet
- ios opnieuw geïnstalleerd
- wifi op en af gezet
- een ander mailprogramma geïnstalleerd maar ook daar kan ik geen accounts toevoegen
- telenet webmail werkt
Heeft iemand een ideetje wat ik nog kan proberen hoor ik dat graag.
- paswoorden veranderd
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je hebt heelwat gemeld, dat is goed.
Het toevoegen van een account: gaat het enkel voor het toevoegen van een telenet account of ook van andere?
Gebruik je pop3 of imap?
Ik weet dat sommige e-mail clients strenger zijn dan telent voor het wachtwoord. Dit wil zeggen dat het wel werkt met webmail, maar niet op dat bepaald toestel of met een bepaald programma of app. Om dit te vermijden, gebruik een wachtwoord van minimaal 9 tekens en daarbij minstens 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 speciaal teken.
Bedankt voor je hulp. Het zijn 3 telenet accounts en ik gebruik imap.
Ondertussen heb ik de paswoorden veranderd zoals jij voorgesteld hebt. Ik ben er in geslaagd om de 3 accounts toe te voegen. Alleen kan ik nog altijd geen mails verzenden.
Ik werk met "mail' op een mac. Alle gegevens zijn correct ingevuld zoals het bij telenet aangegeven is. Alleen bij het vakje account heb ik mijn twijfels wat daar moet ingevuld worden. Dat staat ook niet bij de uitleg van telenet. Ik krijg telkens de mededeling dat de mail niet kan verstuurd worden via de gekozen server. De keuzelijst bestaat uit : mijn emailadres, het emailadres van de 2 andere accounts, telenet en telenet.be. Geen enkele werkt om de mail te versturen......Ik dacht dat smtp.telenet.be de uitgaande server was maar die staat niet tussen de keuzelijst .Die staat wel korrekt ingevuld in mijn accountgegevens.
Is er eventueel nog iets anders dat ik kan nakijken of veranderen om dit proberen op te lossen.
Bedankt, had ik al geprobeerd zonder resultaat
Dat had ik ook gedaan. Maar........
Dit wil ik toch wel eventjes met de groep delen. Ik heb 3 dagen met apple care aan de telefoon gehangen, werd door telenet doorgestuurd omdat ze me niet konden helpen, heb oneindig veel dingen opgezocht, uitgeprobeerd enz....
En eureka na zoveel dagen zoekwerk heb ik de oplossing gevonden.
In mijn netwerkaccount stond bij de proxy's een vinkje aan sockx. Ik weet niet hoe dat daar kwam maar ik heb dat uitgevinkt en ik kan terug perfekt mails versturen. Ik heb dit gevonden door prints te maken van al mijn instellingen, dan op te starten in veilge modus(want daar werkte het wel)en na te kijken waar er ergens een verschil zat. En zo heb ik die proxy instelling ontdekt. Ik hoop nu maar dat hierdoor niks anders niet meer gaat werken. Maar op dit moment werkt alles terug perfekt en ben ik na weken zoekwerk superblij. Alvast bedankt voor de hulp die jullie aanboden.
Ja, het kan op een heel klein plaatsje zitten. Gelukkig is het opgelost en mogelijks helpt het in de toekomst iemand anders. Bedankt om het te delen.