Beantwoorden
u745636
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Webmail overzetten naar Gmail

Sinds een zes tal maanden ben ik van Telenet overgestapt naar Scarlet. Onlangs heb ik mijn Pc uitgeleend, waardoor mijn webmail afgemeld was en nu kan ik deze niet meer instellen. Zo realiseerde ik me dat binnen een jaar ik al mijn e-mails (duizenden in vele mappen) bij Telenet kwijtgeraak, omdat mijn emailadres lieve.********gen@telenet.be komt te vervallen... Op de smartphone en tablet krijg ik ze wel nog. Mijn vraag is: hoe kan ik mijn webmail naar Gmail, op emailadres lieve.********gen@gmail.com, overzetten op de pc ? 

 

 

24 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail overzetten naar Gmail

@u745636  kan je je bericht bewerken en dan je email adressen wissen ? Dit is een openbaar forum en iedereen kan dus mee lezen en het is niet de bedoeling openbare informatie op het web te zetten. Dus gelieve je post aan te passen. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Webmail overzetten naar Gmail

@u745636  Als je een mailclient zoals outlook365 of thunderbird of een ander gebruikt kan je gewoon de mappen onder het telenetaccount selecteren en slepen onder je gmail account. Maak wel een selectie want je mailbox bij gmail is ook niet onbeperkt. Het kan wel even duren voor dat alles dan gesynchroniseerd is. Ik heb ondertussen ook uw mailadressen gemaskeerd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
u745636
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Webmail overzetten naar Gmail

Sinds een zes tal maanden ben ik van Telenet overgestapt naar Scarlet. Onlangs heb ik mijn Pc uitgeleend, waardoor mijn webmail afgemeld was en nu kan ik deze niet meer instellen. Zo realiseerde ik me dat binnen een jaar ik al mijn e-mails (duizenden in vele mappen) bij Telenet kwijtgeraak, omdat mijn emailadres bij telenet komt te vervallen... Op de smartphone en tablet krijg ik ze wel nog. Mijn vraag is: hoe kan ik mijn Webmail naar Gmail overzetten op de pc ? 

 

0 Likes
u745636
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Webmail overzetten naar Gmail

Punt is dat email uit Telenet webmail slepen naar Gmail niet meer mogelijk is, want Webmail kan niet meer ingesteld worden. Gebruikersnaam en wachtwoord werken niet meer ...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Webmail overzetten naar Gmail


@igvfer  schreef:

@u745636  Als je een mailclient zoals outlook365 of thunderbird of een ander gebruikt kan je gewoon de mappen onder het telenetaccount selecteren en slepen onder je gmail account.


Als je Telenet opzegt, dan kan je alleen nog via de Telenet webmail werken.

Dus een e-mail of i-map cliënt gebruiken om mails of mappen te verslepen naar een andere account zal volgens mij niet lukken 🤔.

 

Is er geen "export" functie beschikbaar in Telenet webmail?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail overzetten naar Gmail

@u745636  je wachtwoord en je inlog zouden moeten werken voor de webmail want daar heb je 18 maanden recht op. Als je deze niet meer weet kan je deze ook niet meer aanpassen NA de opzeg lees hier onder. 

Schermafbeelding 2020-12-27 om 12.42.02.png

 

Dan denk ik dat er geen andere mogelijkheid bestaat en dat je je emails kwijt bent. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail overzetten naar Gmail

@Ex-Netweter  er is een export aanwezig in de webmail :

 

Schermafbeelding 2020-12-27 om 12.44.15.png

 Maar daar kan je enkel bijkomen als je ook kan inloggen op de webmail en aangezien de topic starter niet kan inloggen kom je er niet bij. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Webmail overzetten naar Gmail


@u745636  schreef:

Punt is dat email uit Telenet webmail slepen naar Gmail niet meer mogelijk is, want Webmail kan niet meer ingesteld worden. Gebruikersnaam en wachtwoord werken niet meer ...


Je bedoelt dat je jouw Telenet mailbox niet meer kan instellen op een e-mail client.

 

Jouw gebruikersnaam en paswoord blijven nog 18 maanden geldig, en je kan nog altijd via Telenet webmail aan je mailbox ..

0 Likes
Ex-Netweter
 

Webmail overzetten naar Gmail


@patrick37  schreef:

@Ex-Netweter  er is een export aanwezig in de webmail :

 

Schermafbeelding 2020-12-27 om 12.44.15.png

 Maar daar kan je enkel bijkomen als je ook kan inloggen op de webmail en aangezien de topic starter niet kan inloggen kom je er niet bij. 


De topic starter schreef ook:

Op de smartphone en tablet krijg ik ze wel nog.

Dus moet ze via webmail wel nog aan haar mails geraken.

Tenzij ze haar paswoord vergeten heeft...

 

Die export functie in webmail is blijkbaar beperkt tot agenda en contacten?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail overzetten naar Gmail

@Ex-Netweter  dat was wel mijn gedacht dat je dus via webmail zou kunnen inloggen aangezien het via een ander toestel wel emails worden ontvangen. Maar ja tegenwoordig worden op die moderne toestellen je wachtwoorden onthouden en dan kan je die vergeten natuurlijk. 

 

De export functie werkt als volgt : 

 

Je gaat dus naar mappen zoals in de afbeelding staat. Daar kan je dan de map selecteren die je wil exporteren. Vervolgens druk je op exporteren rechts onderaan en dan wordt er een zip bestand gemaakt op je pc in je documenten. Dan heb je die map(pen) die je gekozen hebt op je pc als zip bestand. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Webmail overzetten naar Gmail

@u745636  Wat gebruik je als webbrowser? Firefox? Dan moet je rechtsboven eens de menu openen. Je hebt daar een lijntje aanmeldingen en wachtwoorden. Misschien vind je het daartussen.

Of je kan eens gaan kijken via configuartiescherm/alle configuratiescherm-onderdelen/referentiebeheer. Misschien staat het daar onder.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
u745636
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Webmail overzetten naar Gmail

Google Chrome, maar het wachtwoord wat ik daarin vind, werkt niet ...

 

Wat wel lukt is, dat ik een webmail-map als link via gmail kan sturen naar mijn Gmail-adres. Mijn vraag is of die link nog zal werken na de afsluiting bij Telenet, dus over een jaar ongeveer, want ik ben nog maar 6 maanden geleden overgeschakeld naar Scarlet.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail overzetten naar Gmail

@u745636  zelf vermoed ik van niet aangezien het gaat stoppen je email adres. Je email adres wordt dus vrijgegeven , afgesloten van jou account en iemand anders zou het kunnen gebruiken. Dus die optie lijkt mij niks om zo te gebruiken aangezien het denk ik niet werkend blijft. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
u745636
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Webmail overzetten naar Gmail

PS: ik kan wel nog in webmail werken op mijn tablet en I-phone, maar niet op de pc

0 Likes