24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Op 24/05/2018 voor eerste keer probleem gehad dat ik geen nieuwe Microsoft account kon aanmaken met een telenet.be adres als login. Ik kan de registratiestappen doorlopen tot en met het invoeren van de beveiligingscode die ik via e-mail ontvang. Daarna krijg ik foutmelding: "Het lijkt erop dat u geen account hebt. Er wordt een account voor u gemaakt met ....@telenet.be."
Heb dit vandaag nog eens getest met een ander Telenet adres, zelfde probleem.
Met ...@skynet.be kan ik wel registreren voor Microsoft Account.
Nog mensen met zelfde probleem en/of oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
ondertussen nog wat verder gezocht en onderstaande website gevonden
Mogelijks is domein telenet.be reeds gekoppeld aan een Azure Active Directory tenant
Blijkbaar kan een domein die gekoppeld is aan Azure AD tenant niet meer gebruikt worden om "persoonlijke" Microsoft Account aan te maken
Iemand van telenet die dit kan bevestigen?
Ik zou het echt niet weten maar ik weet wel dat mijn microsoft account een @telenet adres is. Heb je bvb al een account bij office365 of iets dergelijks? Dan kan je geen 2e account hebben met hetzelfde mailadres.
Ik zou eens proberen met in te loggen via dit mailadres en "paswoord vergeten" aanklikken en zien hoever je dan geraakt.
Als je bevestiging van Telenet wil, dan zal je hen rechtstreeks moeten contacteren (telefoon, e-mail, contactformulier, Facebook, Twitter). Dit forum is voor en door klanten en ook al zijn er Telenet medewerkers (o.a. als moderator) in de achtergrond actief, zij zullen in de meeste gevallen niet reageren.
Heb nog eens getest met een nieuw telenet.be adres, zelfde probleem. Als ik een telenet.be adres wil toevoegen als alias bij bestaande microsoft account dan krijg ik volgende melding "Je kunt geen e-mailadres voor werk of school toevoegen als een alias aan een persoonlijk Microsoft-account. Probeer een ander e-mailadres. "
Dit sterkt mijn vermoeden dat het domein telenet.be geregistreerd is als een Azure Active Directory tenant. Bijvoorbeeld omdat telenet zelf Office 365 gebruikt voor eigen telenet.be adressen.
Als dit klopt kan niemand nog een Microsoft account aanmaken met een telenet.be adres.
Nog mensen met dit probleem?
Wel een jaar geleden maar mijn 365 is met een telenet adres.
@francis50@ schreef:Wel een jaar geleden maar mijn 365 is met een telenet adres.
Daar zal het probleem zitten denk ik. Ik heb ook 365 maar dat is gekoppeld aan mijn microsoft account. Als ik inlog zie ik dat staan bij mijn aankopen.
is inderdaad een domain probleem van Telenet.
Met @Pandora.be lukt het wel.
Zeeeer verveldend
Zelfde ervaring gehad. Vermoedelijk is telenet.be inderdaad reeds gekoppeld aan een O365 tenant (voor telenet intern gebruik wellicht). Vervelend voor telenet gebruikers die een MS account moeten aanmaken voor een Office of Windows registratie. Moeten ze wel een Outlook.be adres erbij nemen of zelf een domainnaam registreren.
pandora.be gebruiken is een goeie tip, handiger dan een outlook.com adres aan te maken om office te kunnen activeren.
Net ontdekt dat je terug een Microsoft account kan aanmaken met een telenet.be email adres.
Bedankt om te laten weten, zal dit de volgende keer terug met telenet.be adres proberen ipv outlook.com aan te maken.