24796
netweters
|
152755
antwoorden
|
20735
vragen
|
Een nieuwe e-mail adres aanmaken lukt niet.
Dus gewoon mijnnaam@telenet.be
Volgende instellingen heb ik gebruikt:
IMAP instellingen | |
SERVERNAAM | imap.telenet.be |
POORT | 993 |
BEVEILIGINGSTYPE | SSL |
Het is mij niet volledig duidelijk wat ik moet ingeven bij:
Accountnaam (ik heb mij telenetlogin gebruikt en mijn eigen naam)
Gebruikersnaam van account (zowel mijn eigen naam als die login code werkten niet)
Maar dat werkte allemaal niet.
Ik heb reeds een telenet e-mail en dat werkt wél prima. Snap dus niet wat ik nu verkeerd doe.
Eerst en vooral: het is handig als je even zou vermelden met welke mailclient je werkt.
Verder:
Accountnaam
Maakt volgens mij niets uit wat je daar invult.
Gebruikersnaam van account
Normaal gezien werken zowel het e-mailadres als de gebruikersnaam/login (bijv. a012345).
Dit laatste is allemaal wel waar, maar kan wel een probleem zijn als je aliassen gebruikt, niet alle bestaande mailadressen, gelinkt aan zelfde user, kunnen dienen als login, moet weten welke het originele is, en dan nog....
Daarom per definitie de telenet login gebruiken
@Padalby schreef:Dit laatste is allemaal wel waar, maar kan wel een probleem zijn als je aliassen gebruikt, niet alle bestaande mailadressen, gelinkt aan zelfde user, kunnen dienen als login, moet weten welke het originele is, en dan nog....
Daarom per definitie de telenet login gebruiken
Dat is nieuw voor me. Ik twijfel overigens of ik zelf wel een "echte" Telenet login heb, want ik gebruik nog altijd dezelfde (a12345 oid ) als +15 jaar geleden. Bovendien zegt TN zelf:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/
Meld je aan met je volledige Telenet e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord.
Dus die aliassen zouden ook gewoon moeten werken. Zelf gebruik ik voor al mijn mailboxen (4) de gebruikersnaam, bijv. a012345.
Laat ik het zo stellen : heb al paar malen geholpen met mailproblemen, lukte niet meer aan, e.d.
Had niks te maken specifiek met outlook, nooit een aanrader, maar bij account waren wel telkens aliassen gebruikt, de simpelste oplossing bleek altijd de telenet "login" te gebruiken.
Heb zelf 2 abonnementen, verscheidene aliassen in gebruik en heb ooit ergens bij telenet configuratie gemerkt/gezien dat aliassen moeten aangemerkt worden om te kunnen gebruikt als login, maar dit is al enige tijd geleden, en heb dit niet gedocumenteerd. Ik heb geen idee of dit nog het geval is.