Beantwoorden
Ex-Netweter
 
Berichten: 23474

mails verdwijnen op smartfone

op mijn mobiele telefoon komen alle mails goed toe, geen probleem. Als ik echter op mijn pc de zelfde mails bekijk en daarna weer op mijn mobiele telefoon zijn die mails verdwenen. Kent iemand daar een oplossing voor? Ik wil op mijn mobiele telefoon mijn mails blijven terugvinden tot ik ze daar verwijder. die mails mogen eventueel wel op mijn vaste pc blijven, desnoods sla ik ze daar dan eerst op op de harde schijf.

2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7975
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

mails verdwijnen op smartfone

Ja, vermoedelijk komen je mails binnen op je PC met POP3. Dan worden de mails automatisch verwijderd van de server.

Oplossing: Ga naar je accountsinstellingen van je mailprogramma, kijk daar naar inkomende server en zoek voor geavanceerde instellingen. Daar kan je normaal gezien aanduiden dat je mails nog x aantal dagen op de server moeten blijven. Ik zet dat voor mij op 14 dagen. Zo kan ik de mails van de laatste 14 dagen blijven zien op mijn Ipad en smartphone, maar wordt mijn maibox ook opgeschoond door de berichten van + 14 dagen te vewijderen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? BINGO! Warming up? De volle 100!

mails verdwijnen op smartfone

Als je op alle toestellen je mail benadert met IMAP in plaats van POP3, worden je mails op alle toestellen én op de servers van Telenet (die je OOK kan benaderen met Webmail) mooi gesynchroniseerd. Als je op één van je toestellen POP3 gebruikt (ook al kies je daar om je mails bepaalde tijd op de server te laten staan) krijg je vroeg of laat problemen.

Vandaag nog gezien bij iemand die hetzelfde fenomeen zag als jij. Er was geen sprake van gelijke synchronisatie op haar toestellen: alles liep in het honderd. POP3 was de oorzaak.

Met IMAP mag je computer zelfs de geest geven: je mails staan nog op de servers van Telenet. Wat natuurlijk niet betekent dat je geen backups meer nodig hebt voor o.a. de rest van je documenten  Smiley Verrast.

In je mailprogramma kan je wellicht niet zomaar een bestaand POP3 account wijzigen in een IMAP. Je kan dat oplossen door op je PC een 2de account toe te voegen van je Telenet mail, maar ditmaal met IMAP. Bij de POP3 account zet je eerst een foutief gebruikersnaam of wachtwoord zodat die niet meer gaat ophalen. Je hebt dan 2 accounts. De ene benadert je mails met POP3 (die nu geen mails meer gaat pikken op de servers door de foutieve logins), de andere met IMAP. Kopieer je mails (niet de mappen zelf) van de Inbox en Verzonden mappen uit de POP3 mappenlijst naar de respectievelijke mappen van de IMAP mappenlijst. Laat synchroniseren en de mails worden nu naar de Telenet servers teruggestuurd. Kan even duren. (In Outlook moest ik daarvoor 2 keer sluiten en opnieuw openen.) Waarna je ze op alle toestellen kan benaderen en alles mooi overal gelijk loopt.

Pas als dat gelukt is, kan je de POP3 account verwijderen uit je mailprogramma.

0 Likes