24802
netweters
|
152801
antwoorden
|
20740
vragen
|
Hello,
Ik wil met een niet telenet account e-mails versturen vanachter mijn telenet internet account.
Ik heb sinds jaar-en-dag de SMTP gebruikt van Telenet.
Sinds kort werkt dat niet meer?
Welke smtp / uitgaande instellingen moet ik gebruiken in MAIL/ MacOXS - 10.9.4
voor een niet telenet e-mail account.
Dankuwel!
@Arthur2 schreef:
Ik weet niet echt hoe email werkt 🙂 maar ik doe dit bij mij thuis voor mijn UPS. (mijn-domein vervang ik dan door het domein wat ik gekocht heb maar dat gaat waarschijnlijk ook met iets anders)
ups@mijn-domein.be
server: uit.telenet.be
Poort: 25
Geen authenticatie
Je kan ook proberen met :
smtp.telenet.be
Poort: 587
authencicatie: TLS (maar op Mac kan je alleen SSL aanduiden, dacht ik. Die zoekt het zelf wel verder uit)
Niet vergeten om ook je paswoord erin te steken (van Telenet uiteraard, datgene dat je ook gebruik om in mijn telenet te geraken of op de hotspots)
Indien je een mailbox hebt die gekoppeld is aan je eigen domeinnaam en ruimte dan kan jou provider je ook de IMAP en SMTP instellingen van jou mailboxen bezorgen..
@igvfer schreef:
@Arthur2 schreef:
Ik weet niet echt hoe email werkt 🙂 maar ik doe dit bij mij thuis voor mijn UPS. (mijn-domein vervang ik dan door het domein wat ik gekocht heb maar dat gaat waarschijnlijk ook met iets anders)
ups@mijn-domein.be
server: uit.telenet.be
Poort: 25
Geen authenticatieJe kan ook proberen met :
smtp.telenet.be
Poort: 587
authencicatie: TLS (maar op Mac kan je alleen SSL aanduiden, dacht ik. Die zoekt het zelf wel verder uit)
Niet vergeten om ook je paswoord erin te steken (van Telenet uiteraard, datgene dat je ook gebruik om in mijn telenet te geraken of op de hotspots)
Indien je een mailbox hebt die gekoppeld is aan je eigen domeinnaam en ruimte dan kan jou provider je ook de IMAP en SMTP instellingen van jou mailboxen bezorgen..
Ik denk niet dat dat werkt als je wilt doen wat ik doe 🙂 maar ik weet niet wat hij wilt doen 🙂
Ik denk niet dat dat werkt als je wilt doen wat ik doe 🙂 maar ik weet niet wat hij wilt doen 🙂
Ik weet ook niet wat jij wilt doen, buiten mails ontvangen en versturen
Maar bij one.com is dat bijvoorbeeld buiten uw login en paswoord
voor het ontvangen imap.one.com poort 465
en voor het verzenden send.one.com op poort 993
beiden met SSL.
Iedere provider heeft zo van die instellingen. Maar op elk device die op een Telenet netwerk werkt zoals een smartphone gebruik ik voor het verzenden de SMTP van Telenet voor eender welk e-mail adres, telenet of niet, maar dan worden de verzonden berichten niet altijd gesyncroniseerd met de server.