Beantwoorden
mvd1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! It's your first party!

per dag 800 spamberichten

Hoe kunnen we eindelijk verlost geraken van alle spam-berichten. Het rare is : gaat bijna uitsluitend over mailtjes van Voo, SFR, Orange, Proximus en Apple (van allemaal andere mailadressen). Doordat er [spam] bijstaat, kunnen we ze wel automatisch naar de map 'Verwijderde items' laten overzetten - dit tenminste als onze computer aanstaat/outlook openstaat. De mailbox van de gsm gekoppeld aan de outlook is dan pas bruikbaar.  

0 Likes
4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

per dag 800 spamberichten

Ik zou zeggen: installeer Mozilla Thunderbird als mailclient. Die heeft én een zelflerende filter én een filter die gebruik maakt van lijsten van bijvoorbeeld SpamPal, SpamAssassin, ...

 

Voor de smartphone is het echter huilen met de pet op. Ik gebruik de Gmail app, maar je kan nergens (spam)filters instellen. Ik denk niet dat er één app voor Android is die je toelaat om filters in te stellen in de mailclient. Zonde...

 

Maar 800 spammails per dag is echt wel veel. Ik krijg heel weinig spam, maar ik heb er dan ook een sport van gemaakt om mijn adressen zo weinig mogelijk uit te delen. En verschillende "wegwerp" adressen aangemaakt die ik op eender welk moment kan verwijderen.

 

Sinds enkele jaren heb ik een eigen domein met mailhosting. Ik gebruik dit domein om te registreren via een "catchall". Stel dat ik een account zou aanmaken bij Amazon, dan registreer ik dat met amazon.com@example.com waar example.com mijn domein is.

 

Ook op dat domein krijg ik bitter weinig spam. Het meeste spam krijg ik op een e-mailadres dat onbeschermd op een website staat. Maar 800 mails per dag, dat heb ik nog nooit meegemaakt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

per dag 800 spamberichten

Als je echt zoveel SPAM krijgt dan is er maar een oplossing. Stop met deze mailbox en begin een nieuwe mailbox met een ander email adres en wees dan voorzichtig met dit adres zodat het nooit zichtbaar komt op een website.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Rudy5
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

per dag 800 spamberichten

Geduld hebben. Had hetzelfde probleem,  is bij mij na enkele dagen gestopt. Nu terug enkele spam-mails per dag nadat ik bijna vier dagen lang tussen de 500 en 1000 spam-mails per dag kreeg, die ik ondertussen via de spamfilter van Telenet in de spam-map heb laten zetten  en daar geregeld gewist heb (enkel mogelijk via webmail).

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

per dag 800 spamberichten


@Rudy5 schreef:

Geduld hebben. Had hetzelfde probleem,  is bij mij na enkele dagen gestopt. Nu terug enkele spam-mails per dag nadat ik bijna vier dagen lang tussen de 500 en 1000 spam-mails per dag kreeg, die ik ondertussen via de spamfilter van Telenet in de spam-map heb laten zetten  en daar geregeld gewist heb (enkel mogelijk via webmail).


Niet enkel mogelijk via webmail. Je kan ook met een mailclient werken zoals Mozilla Thunderbird en dan zelf spamfilters instellen. Ik vind tussen 500 en 1.000 spammails waanzinnig veel. Op meer dan 20 jaar onine heb ik dat nog nooit meegemaakt, zelfs niet op een adres dat open en bloot op een website staat.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes