24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Zowel ik als mijn vrouw hebben een telenet-adres. Tot eind vorige week was er een synchronisatie tussen alle mails (in alle folders). Nu is dit niet meer het geval. Als ik een mail in een folder onder mijn telenet-adres plaats, verschijnt deze niet meer op dezelfde plaats onder telenet-adres van mijn vrouw. Hoe kan dit terug in orde gebracht worden ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als ik het goed begrijp hebben jullie 1 mailaccount met 2 aliassen, zodat jullie beiden eigenlijk alles van elkaar zien.
Welke mail client gebruiken jullie?
Klopt. We merken op dat mails in beide inboxen trager binnenkomen (maar dat we die nog wel allebei ontvangen). Het is echter in de onderliggende destijds zelf-aangemaakte folders dat synchronisatie niet meer gebeurt. Ik heb een klein vermoeden dat het mogelijk te maken zou hebben dat ik recent naamgeving van folders heb gewijzigd: vb folder 1a Ierland is folder 5a geworden, etc ...
Probleem doet zich voor op zowel desktop als op op de laptop en onze smartphones (en het is beperkt tot de telenet-adressen, want bij gmail en live waar andere mails op binnenkomen, werkt de synchronisatie nog steeds goed
Wat @igvfer eigenlijk bedoeld is wel email programma gebruiken jullie ?
Kun je eens zien in de webmail van Telenet zelf of die synchronisatie er nog wel is. Hoe meer info we hebben des te gerichter kunnen we ook antwoorden. Nu hebben we geen inzicht op welk email programma er gebruikt wordt en hebben we niet echt een idee waar en welke instellingen te bekijken.
Ik gebruik microsoft outlook. Waar kan ik op telenet webmail vinden of synchronisatie er nog is ?
Allen al bedankt voor de hulp. Ik heb daarnet even email-account van mijn vrouw verwijderd van de microsoft outlook -toepassing, en nadien terug geïnstalleerd. Synchronisatie nog niet OK qua folders (wel qua inkomende mails). Tussen de folders op haar account verschijnt nu wel folder: "problemen met synchronisatie" en subfolder "lokale fouten; alleen deze computer". Mogelijk hebben jullie aan deze bijkomende toelichting iets om het probleem te verhelpen.
Heb je deze stappen al eens overlopen :
Standaard worden mappen die binnen Outlook aangemaakt worden, niet gesynchroniseerd. Dit betekent dat de mappen die in Outlook worden aangemaakt, niet zichtbaar zijn in de webmail.
Dit is gelukkig met enkele kleine stappen te realiseren.
- Klik in E-mailin het navigatiedeelvenster (het linkermenu binnen outlook) met de rechtermuisknop op de bovenste map van het IMAP-account.
- Klik op IMAP-mappen.
- Klik op Query.
- Klik op een map en klik vervolgens op Aanmelden of Afmelden.
Alles is terug OK. Ik heb eerst in microsoft outlook beide accounts verwijderd. Dan in telenet webmail de aanpassingen doorgevoerd die ik wou doen. Vervolgens terug de accounts heropend in microsoft outlook. Iedereen bedankt voor de steun
Fijn dat het opgelost is.
Je kan ook de oplossing aanduiden die je het meest geholpen heeft. Op die manier weten andere die hetzelfde ervaren hoe dit opgelost zou kunnen worden.