Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

synchronisatie tussen 2 Telenet-adressen

Zowel ik als mijn vrouw hebben een telenet-adres. Tot eind vorige week was er een synchronisatie tussen alle mails (in alle folders). Nu is dit niet meer het geval. Als ik een mail in een folder onder mijn telenet-adres plaats, verschijnt deze niet meer op dezelfde plaats onder telenet-adres van mijn vrouw. Hoe kan dit terug in orde gebracht worden ?

 

0 Likes
11 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

synchronisatie tussen 2 Telenet-adressen

Als ik het goed begrijp hebben jullie 1 mailaccount met 2 aliassen, zodat jullie beiden eigenlijk alles van elkaar zien.

Welke mail client gebruiken jullie?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

synchronisatie tussen 2 Telenet-adressen

Klopt.  We merken op dat mails in beide inboxen trager binnenkomen (maar dat we die nog wel allebei ontvangen). Het is echter in de onderliggende destijds zelf-aangemaakte folders dat synchronisatie niet meer gebeurt.  Ik heb een klein vermoeden dat het mogelijk te maken zou hebben dat ik recent naamgeving van folders heb gewijzigd: vb folder 1a Ierland is folder 5a geworden, etc ...

Probleem doet zich voor op zowel desktop als op op de laptop en onze smartphones  (en het is beperkt tot de telenet-adressen, want bij gmail en live waar andere mails op binnenkomen, werkt de synchronisatie nog steeds goed

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

synchronisatie tussen 2 Telenet-adressen

@factorx 

Wat @igvfer eigenlijk bedoeld is wel email programma gebruiken jullie ? 

Kun je eens zien in de webmail van Telenet zelf of die synchronisatie er nog wel is. Hoe meer info we hebben des te gerichter kunnen we ook antwoorden. Nu hebben we geen inzicht op welk email programma er gebruikt wordt en hebben we niet echt een idee waar en welke instellingen te bekijken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

synchronisatie tussen 2 Telenet-adressen

Ik gebruik microsoft outlook. Waar kan ik op telenet webmail vinden of synchronisatie er nog is ?

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

synchronisatie tussen 2 Telenet-adressen

@factorx 

Je kan inloggen op de webmail van Telenet zowel met je eigen email en of dat van je vrouw. Dan kun je daar zien of de folders nog altijd gesynchroniseerd zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

synchronisatie tussen 2 Telenet-adressen

Allen al bedankt voor de hulp. Ik heb daarnet even email-account van mijn vrouw verwijderd van de microsoft outlook -toepassing, en nadien terug geïnstalleerd. Synchronisatie nog niet OK qua folders (wel qua inkomende mails). Tussen de folders op haar account verschijnt nu wel folder: "problemen met synchronisatie" en subfolder "lokale fouten; alleen deze computer". Mogelijk hebben jullie aan deze bijkomende toelichting iets om het probleem te verhelpen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

synchronisatie tussen 2 Telenet-adressen

@factorx 

Heb je deze stappen al eens overlopen : 

Standaard worden mappen die binnen Outlook aangemaakt worden, niet gesynchroniseerd. Dit betekent dat de mappen die in Outlook worden aangemaakt, niet zichtbaar zijn in de webmail.
Dit is gelukkig met enkele kleine stappen te realiseren.


- Klik in E-mailin het navigatiedeelvenster (het linkermenu binnen outlook) met de rechtermuisknop op de bovenste map van het IMAP-account.

- Klik op IMAP-mappen.

- 
Klik op Query.

Klik op een map en klik vervolgens op Aanmelden of Afmelden.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

synchronisatie tussen 2 Telenet-adressen

Je bent me net voor. 😃 Ik ging dezelfde oplossing geven. Je was iets vroeger wakker.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

synchronisatie tussen 2 Telenet-adressen

@igvfer 

5:00 uur deze ochtend is de hond me al komen wekken 😉😥

En mijn verlof is begonnen 😴

 

@factorx  sorry was even off topic


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

synchronisatie tussen 2 Telenet-adressen

Alles is terug OK. Ik heb eerst in microsoft outlook beide accounts verwijderd. Dan in telenet webmail de aanpassingen doorgevoerd die ik wou doen. Vervolgens terug de accounts heropend in microsoft outlook. Iedereen bedankt voor de steun

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

synchronisatie tussen 2 Telenet-adressen

@factorx 

Fijn dat het opgelost is. 

Je kan ook de oplossing aanduiden die je het meest geholpen heeft. Op die manier weten andere die hetzelfde ervaren hoe dit opgelost zou kunnen worden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.