42575
netweters
|
18926
gesprekken
|
20426
vragen
|
Hallo,
ik heb iets heel lastig en vreemd voor.
Tot vandaag stond mijn telenet mailbox goed, werkend, ingesteld op mijn smartphone.
Gisteren ondervonden we dat we geen mails meer konden versturen, niet op PC noch op gsm. Telenet meldde ons dat we mogelijks op "zwarte lijst" stonden, maar mits herinstellen van ons wachtwoord kon dit opgelost zijn. Correct wat betreft onze mail op PC.
Maar mijn smartphone is een ander verhaal! onmogelijk om de mail opnieuw in te stellen. Ik heb alles geprobeerd. uiteindelijk heb ik mijn mail er af gehaald en met de mailconfigurator online alles gevolg maar de melding "kan niet verbinden met de server" blijft.
ik heb als test een outlook mailadres toegeveogd aan mijn smartphone en deze werkt wel.
Help!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@saskiaV85 Overbodige vraag misschien. Je gebruikt toch wel een paswoord van minstens 8 tekens, waarvan minsten 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 leesteken. Want blijkbaar wordt er daar tegenwoordig dikwijls over gevallen, bij Android en IOS, als het niet zo is.
@igvfer geen leesteken.... overige wel in orde
Heb het geprobeerd met alle elementen maar nog steeds de melding geen verbinding met server
Uitgaande serverinstellingen
smtp.telenet.be |
587 |
TLS |
Meld je aan met het volledige Telenet e mail adres en het bijhorende wachtwoord.
Het beste is om IMAP te gebruiken. Gebruik deze gegevens:
imap.telenet.be |
993 |
SSL |
Zie wel dat je de juiste poorten in je settings zet want soms bij het automatisch configureren op de android of iphone toestel loopt dit soms mis.
Alvast bedankt voor de suggesties, de oplossing was uiteindelijk om de mail in te stellen terwijl ik thuis om ons eigen wifi netwerk zat.
Toeval of niet, maar het werkt nu.