Beantwoorden
saskiaV85
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! Primeur! It's your second party!

telenet mailbox instellen op hauwei P20 lite

Hallo,

 

ik heb iets heel lastig en vreemd voor.

Tot vandaag stond mijn  telenet mailbox goed, werkend, ingesteld op mijn smartphone.

Gisteren ondervonden we dat we geen mails meer konden versturen, niet op PC noch op gsm. Telenet meldde ons dat we mogelijks op "zwarte lijst" stonden, maar mits herinstellen van ons wachtwoord kon dit opgelost zijn. Correct wat betreft onze mail op PC.

Maar mijn smartphone is een ander verhaal! onmogelijk om de mail opnieuw in te stellen. Ik heb alles geprobeerd. uiteindelijk heb ik mijn mail er af gehaald en met de mailconfigurator online alles gevolg maar de melding "kan niet verbinden met de server" blijft.

ik heb als test een outlook mailadres toegeveogd aan mijn smartphone en deze werkt wel.

 

Help!

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

telenet mailbox instellen op hauwei P20 lite

@saskiaV85  Overbodige vraag misschien. Je gebruikt toch wel een paswoord van minstens 8 tekens, waarvan minsten 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 leesteken. Want blijkbaar wordt er daar tegenwoordig dikwijls over gevallen, bij Android en IOS, als het niet zo is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
saskiaV85
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! Primeur! It's your second party!

telenet mailbox instellen op hauwei P20 lite

@igvfer geen leesteken.... overige wel in orde

 

Heb het geprobeerd met alle elementen maar nog steeds de melding geen verbinding met server

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

telenet mailbox instellen op hauwei P20 lite

Je zou dus volgende instellingen moeten hebben voor je mail:

Uitgaande serverinstellingen

 
smtp.telenet.be
587
TLS
 

Meld je aan met het volledige Telenet e mail adres en het bijhorende wachtwoord. 

Het beste is om IMAP te gebruiken. Gebruik deze gegevens:

Inkomende serverinstellingen:
imap.telenet.be
993
SSL

 

Zie wel dat je de juiste poorten in je settings zet want soms bij het automatisch configureren op de android of iphone toestel loopt dit soms mis. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
saskiaV85
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! Primeur! It's your second party!

telenet mailbox instellen op hauwei P20 lite

Alvast bedankt voor de suggesties, de oplossing was uiteindelijk om de mail in te stellen terwijl ik thuis om ons eigen wifi netwerk zat.

Toeval of niet, maar het werkt nu.