Beantwoorden
ROMANUS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

telenet webmail

Sommige mails komen Webmail in de map "ongewenste mail".  Hoe kan ik een aapassing doen zodat bepaalde afzenders niet in "ongewenste mail" komen maar gewoon in mijn Inbox.

Ik gebruik Windows Mail om mijn mails te lezen. Kan het probleem in dit programma liggen ?

0 Likes
10 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

telenet webmail

Hallo @ROMANUS

 

Bij Telenet Webmail is er de mogelijkheid om het bericht aan te duiden als "Geen spam" wanneer dit per ongeluk toch gebeurd zou zijn door het systeem. Je kan dat doen door in de spam map op het bericht te gaan staan en boven in de balk klikken op "geen spam".

 

Bij Windows Mail kan je ook naar de map "Ongewenste E-mail" gaan en op het desbetreffende bericht rechter muisklik te doen en onderaan kiezen voor "geen ongewenste e-mail".

 

Dit zou normaal gezien in de toekomst moeten vermijden dat mails van die afzender nog gemarkeerd zullen worden als spam.

 

Ik hoop dat dit geholpen heeft 🙂


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
ROMANUS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

telenet webmail

Beste, In de map "Spam" zie ik bovenaan wel de knop "geen spam" om dit de deblokkeren.Probleem is echter bij de map "ongewenste mail". Hier vind ik geen knop "geen spam".  Idem voor Windows Mail!?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

telenet webmail

Voor zo ver ik weet beschikt Windows Mail niet over ingebouwde spamfilters. Wil je een (gratis) mailclient die dat wél kan, dan is Mozilla Thunderbird een goede keuze. Deze beschikt over een zelflerende filter die je in het begin wat moet "trainen" én over een spamfilter die gekoppeld is aan lijsten zoals die van SpamPal, SpamAssassin. Ook zal TB een waarschuwing geven bij verdachte mails.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

telenet webmail

@sb ,Het zelflerend vermogen van Thunderbird ondervind ik nu al ongeveer een jaar en is opmerkelijk efficiënt, op een paar false positives na.

 

Maar om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: je kan inderdaad in webmail aanduiden of iets "geen spam" of "geen ongewenste mail" is, maar dit wordt door Webmail niet onthouden, dus de volgende keer heb je hetzelfde probleem.

 

Je kan dan wel regels maken voor bepaalde afzenders die bvb. zeker niét ongewenst of spam zijn maar zoals ik op dit forum ergens anders al schreef werken die regels tijdelijk perfect maar (zonder enige verandering in de instellingen van webmail)  werken ze na een tijdje plots niet meer, alhoewel ze nog netjes op hun plaats staan én actief zijn.

 

Dus, zoals @sb me onlangs aanraadde, laat alle spam van Telenet binnen en mits de juiste instellingen in Mozilla Thunderbird heb je zelf meer, zo niet alle controle over wat al dan niet gewenst is.

 

@ROMANUS  Als je Windows Mail gewoon bent is Thunderbird misschien even aanpassen maar je zal het je later zeker niet beklagen!!

 

( .......denkt nu nostalgisch aan Outlook Express.....)

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
ROMANUS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

telenet webmail

Beste, Ik heb uw raad opgevolgd en Mozilla geinstalleerd. Ziet er op het eerste zicht beter uit.

Dank voor uw hulp.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

telenet webmail


@ROMANUS@  schreef:

Beste, Ik heb uw raad opgevolgd en Mozilla geinstalleerd. Ziet er op het eerste zicht beter uit.

Dank voor uw hulp.


Als je vragen hebt over TB, stel ze gerust!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YvesK
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Alles op zijn plek! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

telenet webmail

@Wimsomnia

>> ( .......denkt nu nostalgisch aan Outlook Express.....)

 

Ik gebruik zelf nog "Outlook" in MS. Office 2007 vanuit de lang vervlogen tijd toen ik nog werkte. Is inderdaad zeer simpel te gebruiken, maar tegelijk toch zowel uitgebreid als overzichtelijk.

 

Ik ga overigens je raad opvolgen om Thunderbird eens onder de loep te nemen, vermits ik ook met Firefox uitstekende ervaringen heb; bedankt voor de tip.

Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

telenet webmail

Bij Outlook in de Office suite heb ik altijd gevonden dat er te veel "toeters en bellen" aan zitten die me af en toe storen. Via een kennis heb ik nu een Office 2016 "gekregen" maar heb Outlook hier nog niet geprobeerd. Natuurlijk, "de toeters en bellen" die je niet nodig hebt kan je(en geef toe, na toch wel wat zoeken aanpassen) uitschakelen. Zelfs als je wat kent van de andere delen van Office is Outlook lang niet zo intuïtef bruikbaar. Voorlopig blijf ik bij Mozilla Thunderbird om het eenvoudige voordeel dat ge die dondervogel iets kunt leren over scam en spam en dat ie het nog onthoudt ook... AI 0000.1, niet?

 

Maar nu heb je me weer zin doen krijgen om Outlook nog eens een kans te geven, binnen 2016 heb ik het nog niet geprobeerd....

 

Wat ik ook spijtig vind, is dat Windows Live Essentials niet meer ondersteund wordt; Windows Live Mail was een goede "down to earth"  mailclient.

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

telenet webmail

@YvesK

 

(Ik was wel degene die TB voorstelde, maar soit... 😉

 

Indien gewenst kan je de add-on Lightning installeren samen met TB. Dat is een kalender, iets wat je misschien wel op prijs stelt vermits je Outlook gebruikt.

 

https://addons.mozilla.org/en-US/thunderbird/addon/lightning/


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YvesK
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Alles op zijn plek! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

telenet webmail

@sb: OOOPS!!! Verlegen man ... Ja, Thunderbird werd op enkele plaatsen vernoemd, en voor iemand met mijn verstrooidheidsgehalte is het dan normaal om de verkeerde persoon aan te spreken.

 

@Wimsomnia: veel voorkeur zal ook wel op oude gewoontes berusten. Nadat Office 2007 op kantoor in gebruik kwam, hebben we er een degelijke cursus over gekregen, dus intuïtie speelde al geen grote rol. Bovendien was Outlook, zowel intern als extern, het enige communicatiemiddel (nou ja, samen met telefoon) waarop we toch een kwart van onze werktijd mee bezig waren. Zodoende werd het intuïtieve nog meer buitenspel gezet omdat je zo al snel op automatische piloot werkt.

Maar ja, ik besef ook wel dat ooit de tijd komt om aan te passen aan de Nieuwe Tijden, en misschien zal dat dus binnenkort wel gebeuren.