Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Wimsomnia
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
27-02-2025
12:32
|
Lid sinds: 06-06-2018
Datum laatste bezoek: 27-02-2025 12:32
Ranking
Professional Weetjesweter
09-08-2024
17:04
Als ik die link gebruik, moet ik mij inloggen voor Messenger en dit lukt niet alhoewel ik zéker weet dat ik het juiste paswoord gebruik...
... Meer weergeven
09-08-2024
17:01
In My Telenet heb ik geen bepaalde instellingen ingegeven, ik heb enkel gebeld met de Telenet helpdesk om te vragen om de bewuste poorten open te zetten. Was dit niet voldoende?(heb uiteraard op m'n PC ook de nodige aanpassingen gedaan)
... Meer weergeven
09-08-2024
13:34
Als ik in de port checker de poorten invul, komen ze allemaal terug met de mededeling "timed out"...
... Meer weergeven
09-08-2024
13:30
Hoi Dylan, De klantendienst achter FB Messenger. Ik dacht altijd dat je die niet kon bereiken....zo ja, hoe dan wel?
... Meer weergeven
09-08-2024
10:30
Beste,
Voor een bepaald project wil ik een node (via een gesloten blockchain) draaien. Ik heb de benodigde poorten (31400-31409) open gezet.
Ik krijg de boodschap dat ik 8 outgoing connections heb (en dat is OK want 8 is het maximum) maar géén incoming connections.
Weet iemand van jullie hoe ik dat kan verhelpen?
Alvast bedankt voor elke reactie!
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Portforwarding lukt maar "half"...
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
netwerken
-
portforwarding
30-07-2018
13:21
Hoi Bjorn en Puch, Uiteraard hebben jullie gelijk: 8.1 zal nog wel een tijdje ondersteund worden en op zich is de update naar W10 dan ook niet nodig. Ik zag het enkel als een "uitdagingeske" om te zien hoever ik met dat ouwe ding kan gaan. Misschien ben ik hier op een soort limiet gebotst alhoewel al de rest perfect werkt. Maar toch.....Waarvoor gebruik ik die ouwe laptop? Ik maak een zo goed mogelijke kopie van m'n meest gebruikte "dagelijkse" PC. Zelfde instellingen, software etc....Met maar 1 reden: als die PC toch eens in panne moest vallen, kan ik snel overschakelen zonder al te veel te moeten installeren en dergelijke. Op die PC staat W10 Pro en daarom wou ik die dus ook op dat ouw laptoppeke.... Grappig dat jullie suggereren om er Linux op te zetten.... Op bovenvermelde PC draait al een 2-tal jaar Linux Mint in échte(geen partities maar twee fysiek aparte schijven) dual boot met W10. Vroeger heb ik Ubuntu geprobeerd maar dat vond ik wat te "basic" en op dat moment(een 5-tal jaar geleden) gewoon te omslachtig. Linux Mint was op dat gebied een verademing: de snelheid en veiligheid van Linux gecombineerd met goeie voorgeïnstalleerde software én toch nog de "look and feel" van Windows. Vorige week heb ik Linux Mint (Cinnamon) naar versie 19 geüpdatet. Geen enkel probleem. En inderdaad, leuk om af en toe wat mee te "spelen". Heb onlangs RhythmBox vervangen door Clementine, echt de moeite om eens te proberen!! 'k Zal nu maar zwijgen over Linux of we moeten hier een apart subforum gaan beginnen....
... Meer weergeven
30-07-2018
11:19
Hoi, Ik zit met een probleem dat op zich niks met Telenet of internet soft- en of hardware te maken heeft maar ik waag het toch maar om het hier in de groep te gooien.... Al voor de tweede maal(eerste keer in 2016) wilde ik een oude laptop nieuw leven inblazen en updaten van Windows 8.1 naar Windows 10 Pro. Twee jaar geleden had ik dit al eens geprobeerd maar toen kreeg ik dit probleem maar niet opgelost: Wanneer ik op een toets druk duurt het 2 tot 3 seconden vooraleer de letter op het scherm verschijnt. Meerdere toetsen na elkaar lukt al helemaal niet, dan komen de ingetikte letters gewoon niét op het scherm. In het archief van de Microsoft community vond ik dat er mogelijk via het configuratiescherm, vormgeving en persoonlijke instellingen, in het toegankelijkheidscentrum instellingen kunnen/moeten aangepast worden bij: "het toetsenbord eenvoudiger in gebruik maken". In die post stond dat "filtertoetsen inschakelen" zéker niet mocht aangevinkt zijn. Dat was ook niet het geval. Ergens anders las ik dan weer dat de filtertoetsen uit- en dan weer inschakelen de zaak zou verhelpen, en dat deed het!! Voor ongeveer 2 minuten en het probleem was er weer terug.... Op aanraden van iemand in de Microsoft Community heb ik de drivers van de videokaart geüpdatet(wat een woord toch..... ). Dat was ook geen oplossing. In veilige modus bleef het probleem ook bestaan. En ten slotte: een "schone opstart" veranderde ook niets aan het probleem. Dat laatste zou ook wel raar geweest zijn want Windows 10 is nog "maagdelijk" zonder enige software geïnstalleerd. In 2016 heb ik het toen opgegeven en terug Windows 8.1 geïnstalleerd, nu doe ik dus nog maar eens een poging... Iemand een idee hoe dit kan verholpen worden? Alvast bedankt voor elke reactie!! *********************************************************************************************************************Voor de volledigheid: OS = W10 Pro Intel Pentium Dual CPU T2330 @1.60GHz RAM 4Gb 't Is een oud geval maar toch nog krachtig genoeg voor W10(aangezien alles werkt en W8.1 ook geen enkel probleem was)
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
gebruiksaanwijzing
03-07-2018
16:40
"What happens in ... stays in..." "Non disclosure agreement" noemen ze da zeker?
... Meer weergeven
03-07-2018
11:14
@igvfer Dat begrijp ik maar je komt steeds bij een doorgeefluik(en die mensen doen natuurlijk ook hun maar hun job) dat steeds de boot afhoudt. Dat je niet rechtstreeks met de technici kan communiceren begrijp ik, maar een antwoord dat steeds "er wordt aan gewerkt" betekent.....En dit terwijl je zélf als klant steeds je webmail en spambox in de gaten moet houden en elke fout apart moet melden(de techneuten hebben toch ook logs waar ze dat kunnen zien, nee?) Als klant had ik mij er veel beter bij gevoeld als men bvb. zei: "Onze technische dienst werkt er aan, uw mail zal gemonitord worden, maar dit gaat minstens 3 weken duren." Dan weet ik als klant ten eerste waar ik sta en moet ik niet zelf steeds m'n spambox gaan nakijken, en ten tweede zou ik me zo niet geërgerd hebben in deze situatie. Niet geërgerde klanten moet toch ook een doel van Telenet zijn, niet?..... En inderdaad, het zal allemaal niet zo simpel zijn en nu zou het opgelost zijn dus.... Iets anders: je schreef: "Al heb ik ooit opmerkingen gekregen dat ik dat niet mag zeggen tegen een klant dat het wat langer kan duren en al zeker de reden niet." Werk je dan bij Telenet of is dat in een andere context?
... Meer weergeven
03-07-2018
09:46
2
@Wheng Inderdaaad, de slimme energiestand staat aan, zoiets simpel kan het zijn. Wel vreemd, want ik heb zelf niets aan de instellingen veranderd.... Bedankt!!
... Meer weergeven
03-07-2018
01:43
@StefaanH Dat begrijp ik wel maar normaal komt er toch iemand anders van het forum met een goede suggestie of oplossing. Hier vind ik het nogal dubbel: ik kaart een probleem aan dat na lange tijd hopelijk is opgelost, maar niet door mij en ook niet door een collega-forumlid. Ook de manier waarop het is opgelost kan ik niet vermelden.... Belangrijkste voor mezelf is natuurlijk dat het probleem hopelijk verdwenen is maar het spijtige is dat van mijn ganse "klaagzang" over de behandeling van spam door Telenet en het uiteindelijke antwoord erop, niemand echt iets wijzer geworden is....
... Meer weergeven
03-07-2018
00:15
Hoi,
De titel zegt het zelf. Sinds een paar dagen doet de digicorder een reset(alsof je hem pas in het stopcontact hebt gestoken) iedere keer hij wordt opgezet.
Uiteraard staat hij dan al onder stroom, anders kon ik hem met de afstandsbediening niet aanzetten. Het enige dat ik al geprobeerd heb is zelf een reset te doen : een kwartiertje zonder stroom, terug in stopcontact, normale reset gebeurt en ik zet het toestel uit. Wanneer iemand de digicorder een paar uur later weer aanzette, terug een reset, maar werkt voor de rest perfect.
Iemand een verklaring en/of oplossing?
Alvast bedankt voor elke reactie!!
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
digicorder
-
instellingen
02-07-2018
23:56
Update: Kreeg zopas via Facebook volgend bericht : "Hi Wim, we kregen net bericht van onze collega's dat de mails van Delphi vanaf nu niet meer in je spam zullen terecht komen. Dit hebben ze opgelost. Ze gaan jouw dossier wel nog een tijdje opvolgen. Mocht je dus nog ergens tegenaan lopen mag je het ons zeker laten weten. Geniet nog van je avond. Sanne" Dus positief nieuws met een belofte tot opvolging, toch mooi, en dit reeds na 27 dagen!! Excuseer me voor m'n cynisme maar als ik hier een week lang niets meer post verwacht ik van jullie op z'n minst dat iemand deze post als "oplossing" aanduidt!! ..... (voor de volledigheid post ik dit ook in de thread waarin ik de reactiesnelheid van Telenet aankaartte)
... Meer weergeven
02-07-2018
23:52
Update: Kreeg zopas via Facebook volgend bericht : "Hi Wim, we kregen net bericht van onze collega's dat de mails van Delphi vanaf nu niet meer in je spam zullen terecht komen. Dit hebben ze opgelost. Ze gaan jouw dossier wel nog een tijdje opvolgen. Mocht je dus nog ergens tegenaan lopen mag je het ons zeker laten weten. Geniet nog van je avond. Sanne" Dus positief nieuws met een belofte tot opvolging, toch mooi, en dit reeds na 27 dagen!! Excuseer me voor m'n cynisme maar als ik hier een week lang niets meer post verwacht ik van jullie op z'n minst dat iemand deze post als "oplossing" aanduidt!! ..... 🙂 (voor de volledigheid post ik dit ook in de thread waarin ik het oorspronkelijke probleem meldde)
... Meer weergeven
30-06-2018
16:44
@Suzy Dit begrijp ik niet goed. Is het dan zo dat Thunderbird op niveau van de Telenet-servers mails kan verplaatsen? Thunderbird kan toch pas mails van mij verplaatsen als die op mijn PC zijn binnen gekomen, niet? En het zou raar zijn dat Thunderbird de mails van Delphi als spam zou beschouwen: als ze binnen komen op m'n PC blijven ze netjes in m'n inbox staan. Ik begrijp er niks meer van....
... Meer weergeven
- « Vorige
-
- 1
- 2
- Volgende »
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
2 | 03-07-2018 09:46 | |
1 | 25-06-2018 13:09 | |
3 | 23-06-2018 09:53 | |
1 | 22-06-2018 19:21 |