Beantwoorden
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

Hoi!

 

Steeds wordt mail die ik krijg van Delphi Forums(notifications@mydelphi.com) in mijn Spam folder geplaatst. Telefonisch heb ik dit al gemeld en men zei dat de helpdesk daar niets aan kon doen. Twee dingen heb ik al gedaan: notifications@mydelphi.com in mijn adresboek gezet en ook verschillende e-mailregels gemaakt in mijn webmail  om, als deze mails in de spamfolder terechtkomen, ze te verplaatsen naar m'n inbox. Ik heb zowel regels gemaakt op basis van afzender als op basis van woorden die stééds in deze mails voorkomen.

 

Die regels blijken soms te werken, maar dan maar voor enkele uren of dagen..Het is blijkbaar geen betrouwbaar systeem, het is alsof ik een tijdlimiet op die regels heb gezet.

 

Ook simpelweg in de spam-map aanduiden dat een van die bewuste mails géén spam is(dan gaat die ene wel naar de inbox), daar leert webmail niet van bij om toekomstige mails van die afzender niet als spam te beschouwen. 

 

Kunnen jullie mij helpen om 1 bepaalde afzender NIET meer als spam te laten beschouwen door Telenet zodat de mails ervan gewoon in mijn inbox terecht komen ?

 

Mijn e-mailclient(Mozilla Thunderbird) geeft mij steeds de keuze om iets als betrouwbaar of onbetrouwbaar te beschouwen en leert bij van de keuzes die ik maak.

 

Alvast bedankt voor elke reactie!!

 

Wim Van Loock

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
Tags (1)
0 Likes
32 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

Je kan in mail.telenet.be je spam box nakijken. Bij mij zat er eentje bij van mijn ziekenfonds, een nieuwsbrief van een firma en zelfs een mailtje van onze eigenste "Netweters" . Rechts klikken op de mail en aanduiden als "niet spam" en het komt alsnog binnen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

Bedankt jgyfer voor je snelle antwoord!!

 

Maar dat helpt dus niet. Inderdaad, 1 of meer mails van je spam naar je inbox verhuizen

door aan te duiden "geen spam" werkt wel degelijk, maar enkel

voor die bewuste mails. Later houdt webmail met deze keuze geen rekening meer,

althans bij mij toch niet...

 

Wat ik wel deed was er niet rechts op klikken maar bovenaan het vakje aanvinken met

"geen spam".... Ik zal het ook eens met dat rechts klikken proberen.

 

Maar ik blijf het eigenaardig vinden dat je webmail niet "leert" van keuzes die

je eerder hebt gemaakt...

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.


@Wimsomnia@  schreef:

Maar ik blijf het eigenaardig vinden dat je webmail niet "leert" van keuzes die

je eerder hebt gemaakt...


Als het dat is wat je wilt, dan denk ik dat je beter af bent met een mailclient zoals Mozilla Thunderbird. Die heeft 2 filters: een zelflerende die doet wat jij verlangt, leren uit de keuzes die je maakt, en dan een tweede die filtert op basis van een spamlijst zoals bijvoorbeeld SpamPal, SpamAssassin, ...

 

Ik kan je - op basis van jaren gebruik - bevestigen dat die filters héél effectief zijn. Een zelden keer heb ik een false positive (= legitieme mail die als spam gemarkeerd wordt), maar 99% van de spam verdwijnt in de Junk folder. In Mijn Telenet heb ik ingesteld om alle mails door te laten, maar in geval van spam in het onderwerp [SPAM] te zetten. Ook als TB denkt dat het om een scam/phishing krijg ik een waarschuwing.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

Bjorn,

 

Ik gebruik Thunderbird al meerdere jaren .maar voor ik die kan "leren" wat spam is en wat niet, moet ik de

bewuste mails wel doorkrijgen van de Telenet-server. Dit gebeurt dus niet omdat Telenet zélf beslist dat de mails van dat forum(http://www.delphiforums.com/ ) spam zijn. En dit is zeker geen obscuur forumpje aan de rafelige randen van het web maar in de VS marktleider wat betreft het maken én volgen van allerhande forums.

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
0 Likes
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

Even off-topic:

 

Van jullie beider reacties heb ik geen notificatie-mail gekregen alhoewel onderaan deze thread staat "Mij e-mailen wanneer iemand antwoordt" én is aangevinkt..... en ook in mijn persoonlijke voorkeuren staat dat ik mails wil ontvangen.('k Zal maar eens in Webmail bij de spam gaan kijken zeker.....pffff)....en nee, daar staat ook geen notificatie bij de spam. Dus wat moet ik doen om toch een e-mail te krijgen als in deze thread iemand reageert?

 

Er waren in de spamfolder wel weer 3 mails van Delphi en deze keer heb ik er rechts op geklikt en "markeren als niet spam" aangeduid. Resultaat was hetzelfde, enkel die ene mail werd naar m'n inbox verplaatst, de andere 2 niet. Misschien doet ie het wel voor mails die nog moeten binnen komen, op hoop van zege(n)!!

 

Van dat bewuste forum krijg ik ongeveer 10 notificaties per dag, dus jullie zullen begrijpen dat dit zeer storend is.....

 

Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag en alvast een prettige donderdag gewenst!!

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

@Wimsomnia

 

Als je TB aan het stuur wilt, dan moet je uiteraard wel in Mijn Telenet instellen dat TN ofwel alle mails doorlaat, ofwel [SPAM] toevoegt aan mails die hun filter als spam markeert. Zelf heb ik gekozen voor de laatste instelling en de Junk folder heb ik ingesteld om mails ouder dan 14 dagen automatisch te verwijderen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

OK, sb, dat zal ik eens proberen. Maar waar vind je in Webmail de instelling die er al dan niet voor zorgt dat spam wordt tegengehouden of doorgelaten? Ik heb wat rond gekeken bij "Instellingen" maar vind niet direct waar ik dit kan aanpassen.

 

Alvast bedankt!!

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

@Wimsomnia

Om je mailbox dit gedrag te laten vertonen dien je dit te doen als volgt:

  • ga naar uw webmail
  • klik op de tab "instellingen"
  • helemaal onderaan => "Accountinstellingen via Mijn Telenet"
  • => Beheer je mailbox. Hierdoor kom je in "Mijn Telenet" op de juiste plaats terecht
  • Je bent nu in "Mijn Telenet" bij "Mailbox beheren"
  • Kies uiteraard de juiste mailbox
  • klik op "opties"
  • En nu zie je al die mogelijke opties ivm spam en antivirus staan

Veel plezier bij het configureren. En hopelijk heeft dit het gewenste effect voor u. Smiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

Stefaan,

 

Ik heb de nodige aanpassingen gedaan. Ben wel eens benieuwd hoeveel ik Thunderbird nog moet "leren" om de meeste spam automatisch naar de juiste folder af te leiden.

 

Aan de andere kant vind ik het eigenlijk niet kunnen dat Telenet dat "Spamknipperlicht" niet kan of wil afzetten('k had dit ook aangekaart bij de klantendienst maar heb nog geen antwoord gekregen) . En ik bedoel dan niet enkel voor mij maar voor alle klanten. Delphi is een van de grootste spelers in de VS, niet enkel wat het gebruik van forums in het algemeen betreft, maar ook waar je vrij gemakkelijk een forum kan opzetten om dan bijvoorbeeld te linken naar je eigen webpagina. Heb het zopas eens nagekeken: vandaag alleen zijn er in totaal al meer dan 250.000 posts geweest en de Amerikanen zijn nu pas amper wakker....

 

Wat denk jij hierover?

 

Bedankt voor je (hopelijk tijdelijke) oplossing !!!

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

Wat bedoel je met "spamknipperlicht"? Dat mails van dezelfde afzender soms wel en soms niet als spam gemarkeerd worden of iets anders?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

Zoals al werd aangegeven kan dat makkelijk via Mijn Telenet.

 

Vergeet in TB ook niet in te stellen dat je gebruik wil maken van een van de spamlijsten, zelf heb ik bijvoorbeeld SpamAssassin ingesteld. Je kan dit per account instellen:

 

"hamburgermenu" (3 horizontale streepjes) > Options > Account Settings > [per account] Junk Settings

 

TB.spam.png

 

 

Zoals je kan zien in de screenshot kan je ook instellen dat de contacten in je verschillende adresboeken in een whitelist terechtkomen. (Blijkbaar heb ik 7 dagen ingesteld om junk mail automatisch te verwijderen.) Via Global Junk Preferences kan je de zgn. Training Data resetten.

 

De andere filter moet je "trainen" door berichten via rechtsklik Mark as Junk of Mark as Not Junk. Of door op dat kleine vlammetje te klikken (in de kolom, rechts van afzenders). Sommige verdachte berichten zullen door TB ook als "scam" aangeduid worden. In geval van een false positive kan je dan ook aangeven dat het niet om "scam" gaat.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

@sb: Ik heb de instellingen overgenomen zoals jij ze suggereerde. Even afwachten wat het resultaat is. 

 

@StefaanH Wat ik bedoel met knipperlicht(mogelijk een wat onduidelijke uitdrukking) is het feit dat bij alle mails komende van dat bewuste forum de "knipperlichten" aan gaan en de mails worden tegengehouden.

Daarom ook mijn opmerking, is hier geen interventie mogelijk van een persoon die beslist of iets spam is of niet? Het gaat me hier niet meer om mijn persoonlijk "probleempje", maar om een principe waar Telenet van klanten verneemt dat een bepaalde afzender "OK" is en dan de spamfilter al dan niet aanpast. Op zich is het toch op z'n minst vreemd te noemen dat ik de raad van @sb moet opvolgen. Dat wil zeggen: Telenet, laat maar alle spam binnen komen, ik zal(of moet?) er zelf(met de hulp van Mozilla Thunderbird) wel uithalen wat ik wel of niet wil ontvangen... Of ben ik hier te veeleisend over iets waar weinig klanten mee te maken hebben?

 

In ieder geval: allebei bedankt om hierover mee te denken!!

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
0 Likes
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

Hoi,

 

Ik kreeg net een mail met de vraag of dit antwoord nuttig was.

Jazeker, de instellingen die @sb me aanraadden werken perfect.

 

Is het probleem daarmee fundamenteel opgelost, ik dacht

het niet. Ik had al op 5 juni het probleem van een afzender die

als spam wordt aanzien maar het niet is, "officieel gemeld" bij

Telenet. Twee dagen later kreeg ik een SMS dat de behandeling van

mijn opmerking of probleem vertraging had opgelopen.Kan gebeuren.

 

Dan heb ik dinsdag ll. nog eens een herinnering gestuurd met

vermelding van het oorspronkelijke berichtnummer. We zijn

nu zaterdag: nog steeds géén "officiële" reactie.

 

Het probleem ligt wat mij betreft op 3 vlakken:

 

1/Webmail heeft de mogelijkheid om "regels" in te stellen waardoor mails met een bepaalde eigenschap(bij mij was dat bvb: afzender(uiteraard) of een woord in titel of tekst(heb ik ook geprobeerd omdat bepaalde woorden in die meldingen stééds terugkomen), kunnen afgeleid worden van de ene map naar de andere: in dit geval dus van de spam-map naar je inbox. De instellingen heb ik mijns inziens correct aangepast want soms werkte het voor een paar uren/dagen. Dan waren we terug naar af. Dit werkt dus niet.

 

2/Het gaat allang niet meer over mijn probleempje alleen. Als een individuele gebruiker meldt dat een afzender van inkomende mails betrouwbaar is  en wat die gebruiker betreft het zeker geen spam is, is de kans groot dat dit geldt voor alle andere gebruikers(bij hen kan het hoogstens ongewenste mail zijn waar ze ooit op ingeschreven hebben en ze zich eenvoudig van kunnen uitschrijven, uitschrijven van spam moedigt die lastigaards alleen maar aan)

 

3/En dit stoort mij nog het meest: Als je op 5 juni iets meldt en je krijgt de belofte om binnen 2 dagen een antwoord te krijgen dan zou je toch verwachten dat dat antwoord er na 10 dagen is, zeker als je nog eens een herinnering hebt gestuurd.. Al is dat antwoord: "We kunnen je niet helpen want...."(Tenzij dat antwoord natuurlijk al een week in m'n spambox zit.... 🙂 )

 

Voor de mogelijke werknemers van Telenet onder jullie, dit is het nummer van mijn oorspronkelijk bericht op 5 juni: F_20180605_337778787 

 

Ben eens benieuwd of ik hier van Telenet zélf nog iets over ga horen....

 

In ieder geval, iedereen een prettig weekend!!

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

Wil je Telenet bereiken, dan doe je dat best via de voorziene kanalen (mail, contactformulier, telefoon, Facebook, Twitter, ...). Dit forum is bedoeld voor en door klanten en hoewel er wel TN medewerkers actief zijn (bijv. als moderator) gaan die normaal gezien niet reageren in specifieke gevallen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes