Beantwoorden
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

Hoi!

 

Steeds wordt mail die ik krijg van Delphi Forums(notifications@mydelphi.com) in mijn Spam folder geplaatst. Telefonisch heb ik dit al gemeld en men zei dat de helpdesk daar niets aan kon doen. Twee dingen heb ik al gedaan: notifications@mydelphi.com in mijn adresboek gezet en ook verschillende e-mailregels gemaakt in mijn webmail  om, als deze mails in de spamfolder terechtkomen, ze te verplaatsen naar m'n inbox. Ik heb zowel regels gemaakt op basis van afzender als op basis van woorden die stééds in deze mails voorkomen.

 

Die regels blijken soms te werken, maar dan maar voor enkele uren of dagen..Het is blijkbaar geen betrouwbaar systeem, het is alsof ik een tijdlimiet op die regels heb gezet.

 

Ook simpelweg in de spam-map aanduiden dat een van die bewuste mails géén spam is(dan gaat die ene wel naar de inbox), daar leert webmail niet van bij om toekomstige mails van die afzender niet als spam te beschouwen. 

 

Kunnen jullie mij helpen om 1 bepaalde afzender NIET meer als spam te laten beschouwen door Telenet zodat de mails ervan gewoon in mijn inbox terecht komen ?

 

Mijn e-mailclient(Mozilla Thunderbird) geeft mij steeds de keuze om iets als betrouwbaar of onbetrouwbaar te beschouwen en leert bij van de keuzes die ik maak.

 

Alvast bedankt voor elke reactie!!

 

Wim Van Loock

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
Tags (1)
0 Likes
32 reacties
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

@sb

 

Bjorn,

 

Zo had ik het opzet van het forum ook wel begrepen. Maar ik kon maar proberen hé....

Maar wat vind jij zélf van mijn 3 opmerkingen die ik maakte?

 

Groeten en nogmaals een zonnig weekend!!

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

1) Ik vind webmail als mailclient sowieso ongeschikt. Op mijn smartphone heb ik verschillende accounts ingesteld via IMAP, maar thuis, op de PC, haal ik die met Mozilla Thunderbird allemaal binnen via POP. TB heeft betere (spam)filters, ik kan het adresboek exporteren indien nodig, kan makkelijk een backup maken van de Profile folder en mbv diezelfde Profile folder kan ik alles 'porten' naar MacOS of Linux. Indien gewenst kan ik die folder zelfs gebruiken om Portable Thunderbird te draaien op een USB stick of een ander systeem.

 

Wat je ook kan doen als je met een mailclient werkt is een programma als Hamster gebruiken. (Dit is een erg oud programma, geen idee of het nog bruikbaar is.) Je kan dat dan instellen als (eigen) mailserver en op die manier kan je filters instellen op alles (dus alles headers enz.). Het is echter geen gemakkelijk programma om in te stellen. Ik weet ook niet of er andere (gratis) alternatieven zijn.

 

2) Het zou handig zijn moesten we als gebruiker een eigen white list kunnen instellen, maar wat voor de ene geen spam is is dat voor een ander misschien wél. Dus whitelisting ok, maar dan op niveau van de gebruiker. Persoonlijk ben ik van mening dat TN mijn mail niet moet scannen op spam; het is mijn mail, dus ik doe dat zelf wel. Al is de instelling [SPAM] in het onderwerp wel handig uiteraard.

 

Ik heb een domein bij Combell dat ik vooral voor mailhosting gebruik (catchall is zalig 🙂 en zij doen aan greylisting.

 

https://support.combell.com/nl/wat-is-greylisting/563

 

De spamfilters van TN zijn onlangs aangepast. Geen idee wat de details betreft. Ik denk niet dat ze aan greylisting doen, want ik merk bij Combell dat mails ontvangen wat trager is, zeker als er een bijlage is.

 

3) Persoonlijk heb ik er ook een hekel aan als men me belooft iets in een paar dagen te melden en dat gebeurt dan niet. Als je dat eenmaal genoeg hebt gehoord, dan verwacht je het ook niet meer en dat is véél beter voor je gemoed. 😉 Ik weet niet exact hoe het er aan toegaat, maar stel je zo'n helpdesk eens voor, dat moet toch een en al chaos zijn, zelfs met hun ticketsysteem. Ik heb onlangs contact opgenomen met Philips ivm een garantieaanvraag en toen alles uiteindelijk in orde was had ik met 3 verschillende personen contact gehad (de eerste was op verlof; ze werkten ook met een ticketsysteem), hadden ze me eenmaal het verkeerde onderdeel gestuurd, maar uiteindelijk werd het dan toch opgelost. Dus uiteindelijk was ik wel tevreden, ook al had het langer dan verwacht geduurd.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

@sb Heb op zaterdag 16/06 met Telenet contact gehad via Facebook. Men deelde me mee dat ik ondertussen was opgebeld, dat de zaak was opgelost en afgesloten. Mijn reactie: "Ik ben niet gebeld". Men verzekerde me dan dat het dossier terug zou geopend worden en dat men me binnen de 2 dagen zou opbellen. Tothiertoe heb ik nog niets gehoord.... Nu mag een helpdesk een chaos zijn, zoals jij zegt maar 16 dagen en nog  geen enkel antwoord op een klacht/probleem is er toch wat over....Misschien moet ik hier een aparte thread over starten en eens kijken wat hier de algemene reacties op zijn.

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

@Wimsomnia

 

Een aparte draad lijkt me inderdaad geen slecht idee, maar houd in het achterhoofd dat je Telenet op die manier (in principe) niet rechtstreeks zal bereiken.

 

Maar misschien kan @Suzy wel even tussenkomen, want hier loopt duidelijk wel een en ander fout...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

@sb, merci om me te mentionen! Ik heb dit ondertussen ook al gemeld, maar heb hierover nog geen feedback gehad. Ik vraag nog eens voor een update en zal ook ineens je dossier bekijken.

 

@Wimsomnia, ik kom er zeker en vast nog op terug. Jammer wel om te lezen dat je ervaring met onze telefonische klantendienst niet goed zat, Wim! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

Het zal waarschijnlijk niet helpen, maar baat het niet, dan schaadt het niet.

  • Surf naar http://mail.telenet.be en meld je aan
  • Klik op Instellingen
  • Klik op Vertrouwde adressen
  • Vul in: mydelphi.com
  • Klik op Toevoegen
  • Klik op Opslaan
0 Likes
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

@Area57_1  De indicatie "vertrouwde adressen" die trouwens netjes bewaard wordt in je instellingen zou, zoals je suggereert, voldoende moeten zijn.

 

Een van de eerste dingen die ik ingaf was dat notifications@delphi.com, memberservice@delphi.com, mydelphi.com en delphiforums.com vertrouwde adressen zijn. Het baatte dus inderdaad niet en geschaad heeft het ook niet.... Toch bedankt voor de suggestie!!

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
0 Likes
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

@Suzy en @sb :

 

Toch nog even een update van m'n belevenissen met die mails van Delphi, en nu ook van een andere afzender, die als spam worden gezien:

 

26/06   21h17        mail van Delphi naar spamfolder

27/06    17h03      mail van Delphi naar spamfolder

27/06    17h32       mail van Delphi komt gewoon in inbox

28/06    03h22     mail van Delphi  komt gewoon in inbox

28/06                          mail van ikstop.nl naar spamfolder(hier werk ik al langer mee, nooit problemen gehad)

28/06    15h03       mail van Delphi komt gewoon in inbox

29/06     09h33     mail van Delphi  komt gewoon in inbox

29/06     15h29      mail van Delphi naar spamfolder

29/06      15h13       mail van ikstop.nl naar spamfolder

29/06      17h26      mail van ikstop.nl naar spamfolder

30/06      01h31       mail van Delphi komt gewoon in inbox

 

Zo, dit zijn mijn avonturen met de spamfolder in webmail.

Al deze gegevens heb ik ook doorgegeven via Facebook en ik krijg

steeds dezelfde reactie: "De collega's blijven het opvolgen."

 

Wat heb ik daar nu aan? Zij moeten in hun logs toch ook zien dat er iets misloopt

En nog stééds heeft niemand me gecontacteerd om dit te bespreken!!

 

Dit duurt nu al 25 dagen!! Wat kan ik nog doen om hier wat beweging in te krijgen?

 

@Suzy  Kan jij misschien via een andere weg de zaak wat versnellen?

 

PS  Ik ga deze tekst ook posten in die thread over de reactiesnelheid van Telenet.

 

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

@Wimsomnia, ik heb deze week enkele malen heen en weer gemaild hiervoor en heb donderdag wat verduidelijking gekregen, maar heb de kans nog niet gehad om het met je te delen. Sorry! 

 

Men heeft dit onderzocht en hebben me laten weten dat je zowel mail cliënts gebruikt die met POP3 als met IMAP connecteren. Thunderbird maakt connectie via IMAP en verplaatst zelf mails naar de spamfolder. Deze zijn vervolgens ook zichtbaar in de Telenet Webmail spamfolder. Dit wordt dus achter de Telenet spamfilter door gedaan en kon effectief afgeleid worden uit de logs. 

 

Ze zijn nog niet 100% zeker dat mails van Delphi forum door de Telenet spamfilter als veilig worden gezien. Op het moment dat ze het onderzocht hebben, stond er geen meer in de spamfolder. Maar uit enkele analyses bleek dat Thunderbird de Delphi mails in de spamfolder plaatst en niet de Telenet spamfilter.

 

Ik zal de tijdstippen van de nieuwe mails die je in jouw post gedeeld hebt, doorgeven aan de persoon die dit tot nu toe onderzocht heeft. Dan kunnen ze dit nog eens een keer nakijken met de recentste voorbeelden.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

@Suzy

 

Dit begrijp ik niet goed.

 

Is het dan zo dat Thunderbird op niveau van de Telenet-servers mails kan verplaatsen? Thunderbird kan toch pas mails van mij verplaatsen als die op mijn PC zijn binnen gekomen, niet?

 

En het zou raar zijn dat Thunderbird de mails van Delphi als spam zou beschouwen: als ze binnen komen op m'n PC blijven ze netjes in m'n inbox staan.

 

Ik begrijp er niks meer van....

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.


@Wimsomnia@  schreef:

Is het dan zo dat Thunderbird op niveau van de Telenet-servers mails kan verplaatsen? Thunderbird kan toch pas mails van mij verplaatsen als die op mijn PC zijn binnen gekomen, niet?

 

En het zou raar zijn dat Thunderbird de mails van Delphi als spam zou beschouwen: als ze binnen komen op m'n PC blijven ze netjes in m'n inbox staan.

 

Ik begrijp er niks meer van....


Als je via IMAP werkt, dan is TB idd actief op serverniveau, maar dit lijkt me ook maar een héél vage uitleg. Als daar iets van aan zou zijn, dan zou TB die mails niet meer als spam aanzien van zodra je ze in TB markeert als not junk. Op die manier "weet" de ingebouwde spamfilter dat mails van die afzender ok zijn. Bovendien heb je, zo dacht ik toch, de afzender in je adresboek gezet en in TB de instelling gedaan dat TB mails van deze afzender niet als junk aanziet (= whitelisting). Als je dat niet gedaan hebt: zeker doen. Als je daarna nog altijd problemen hebt, dan lijkt het me toch zeker dat het niet aan TB ligt...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

Update:

 

Kreeg zopas via Facebook volgend bericht : "Hi Wim, we kregen net bericht van onze collega's dat de mails van Delphi  vanaf nu niet meer in je spam zullen terecht komen. Dit hebben ze opgelost. Ze gaan jouw dossier wel nog een tijdje opvolgen. Mocht je dus nog ergens tegenaan lopen mag je het ons zeker laten weten. Geniet nog van je avond. Sanne"

 

Dus positief nieuws met een belofte tot opvolging, toch mooi, en dit reeds na 27 dagen!! Excuseer me voor m'n cynisme maar als ik hier een week lang niets meer post verwacht ik van jullie op z'n minst dat iemand deze post  als  "oplossing" aanduidt!! ..... Smiley Knipoog

 

(voor de volledigheid post ik dit ook in de thread waarin ik de reactiesnelheid van Telenet aankaartte)

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

Euh ... @Wimsomnia ... ik wil niet moeilijk doen, maar het principe is wel dat de vraagsteller de post waarin hij een antwoord vind deze als oplossing aanduid. Jij dus .... Het ben jij die oordeelt of aan uw vraag een oplossing gekomen is of niet, begrijp je ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.

@StefaanH Dat begrijp ik wel maar normaal komt er toch iemand anders van het forum met een goede suggestie of oplossing.

 

Hier vind ik het nogal dubbel: ik kaart een probleem aan dat na lange tijd hopelijk is opgelost, maar niet door mij en ook niet door een collega-forumlid. Ook de manier waarop het is opgelost kan ik niet vermelden....

 

Belangrijkste voor mezelf is natuurlijk dat het probleem hopelijk verdwenen is maar het spijtige is dat van mijn ganse "klaagzang" over de behandeling van spam door Telenet en het uiteindelijke antwoord erop, niemand echt iets wijzer geworden is....

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mails van een forum worden steeds als spam gezien.


@Wimsomnia@  schreef:

Update:

 

Kreeg zopas via Facebook volgend bericht : "Hi Wim, we kregen net bericht van onze collega's dat de mails van Delphi  vanaf nu niet meer in je spam zullen terecht komen. Dit hebben ze opgelost. Ze gaan jouw dossier wel nog een tijdje opvolgen. Mocht je dus nog ergens tegenaan lopen mag je het ons zeker laten weten. Geniet nog van je avond. Sanne"

 

Dus positief nieuws met een belofte tot opvolging, toch mooi, en dit reeds na 27 dagen!! Excuseer me voor m'n cynisme maar als ik hier een week lang niets meer post verwacht ik van jullie op z'n minst dat iemand deze post  als  "oplossing" aanduidt!! ..... Smiley Knipoog

 

(voor de volledigheid post ik dit ook in de thread waarin ik de reactiesnelheid van Telenet aankaartte)


Ik begrijp dat dit je frustreert dat het in tijden van snelheid zo lang heeft geduurd. Maar ik denk ook dat niet zomaar wat instellingen aanpassen is en dat er dieper moet worden gegraven om dergelijke dingen op te lossen, tot in de programma code misschien.

Ik vind ook dat de communicatie ook wat meer mag zijn dan een simpel "er wordt aan gewerkt", iets zoals "we vinden niet direct een oplossing, het kan wat langer duren,  we moeten op een hoger niveau zoeken" wordt beter begrepen door de klant. Al heb ik ooit opmerkingen gekregen dat ik dat niet mag zeggen tegen een klant dat het wat langer kan duren en al zeker de reden niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes