Beantwoorden
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Letters zeer traag op scherm na toetsaanslag...

Hoi,

 

Ik zit met een probleem dat op zich niks met Telenet of internet soft- en of hardware te maken heeft maar ik waag het toch maar om het hier in de groep te gooien....

 

 

Al voor de tweede maal(eerste keer in 2016) wilde ik een oude laptop nieuw leven inblazen en updaten van Windows 8.1 naar Windows 10 Pro. Twee jaar geleden had ik dit al eens geprobeerd maar toen kreeg ik dit probleem maar niet opgelost:

 

Wanneer ik op een toets druk duurt het 2 tot 3 seconden vooraleer de letter op het scherm verschijnt. Meerdere toetsen na elkaar lukt al helemaal niet, dan komen de ingetikte letters gewoon niét op het scherm.

 

 

 

In het archief van de Microsoft community vond ik dat er mogelijk via het configuratiescherm, vormgeving en persoonlijke instellingen, in het toegankelijkheidscentrum instellingen kunnen/moeten aangepast worden bij: "het toetsenbord eenvoudiger in gebruik maken".

 

In die post stond dat "filtertoetsen inschakelen" zéker niet mocht aangevinkt zijn. Dat was ook niet het geval.

 

Ergens anders las ik dan weer dat de filtertoetsen uit- en dan weer inschakelen de zaak zou verhelpen, en dat deed het!! Voor ongeveer 2 minuten en het probleem was er weer terug....

 

Op aanraden van iemand in de Microsoft Community heb ik de drivers van de videokaart geüpdatet(wat een woord toch..... Smiley Vrolijk ). Dat was ook geen oplossing. In veilige modus bleef het probleem ook bestaan. En ten slotte: een "schone opstart" veranderde ook niets aan het probleem. Dat laatste zou ook wel raar geweest zijn want Windows 10 is nog "maagdelijk" zonder enige software geïnstalleerd.

 

In 2016 heb ik het toen opgegeven en terug Windows 8.1 geïnstalleerd, nu doe ik dus nog maar eens een poging...

 

Iemand een idee hoe dit kan verholpen worden?

 

Alvast bedankt voor elke reactie!!

*********************************************************************************************************************Voor de volledigheid:

 

OS = W10 Pro

 

Intel Pentium Dual CPU T2330  @1.60GHz

 

RAM 4Gb

 

't Is een oud geval maar toch nog krachtig genoeg voor W10(aangezien alles

werkt en W8.1 ook geen enkel probleem was) 

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
0 Likes
4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Letters zeer traag op scherm na toetsaanslag...

Ik begrijp niet goed waarom je per se W10 wil. Scheelt er dan iets aan 8.1?

 

Als je wil experimenteren met oude hardware, dan zou ik je Xubuntu willen aanraden of Linux Mint (Xfce).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Letters zeer traag op scherm na toetsaanslag...

Inderdaad wat @sb zegt treed ik volledig bij.

Waarom wil je W10 op dat ding terwijl 8.1 perfect draait?

 

En wat spelen met Linux is altijd leuk. die maken van een oude laptop een vliegmachine.

 

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Wimsomnia
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! O dierbaar België..

Letters zeer traag op scherm na toetsaanslag...

Hoi Bjorn en Puch,

 

Uiteraard hebben jullie gelijk: 8.1 zal nog wel een tijdje ondersteund worden en op zich is de update naar W10 dan ook niet nodig. Ik zag het enkel als een "uitdagingeske" om te zien hoever ik met dat ouwe ding kan gaan. Misschien ben ik hier op een soort limiet gebotst alhoewel al de rest perfect werkt.

 

Maar toch.....Waarvoor gebruik ik die ouwe laptop? Ik maak een zo goed mogelijke kopie van m'n meest gebruikte "dagelijkse" PC. Zelfde instellingen, software etc....Met maar 1 reden: als die PC toch eens in panne moest vallen, kan ik snel overschakelen zonder al te veel te moeten installeren en dergelijke. Op die PC staat W10 Pro en daarom wou ik die dus ook op dat ouw laptoppeke.... Smiley Tong 

 

Grappig dat jullie suggereren om er Linux op te zetten....

 

Op bovenvermelde PC draait al een 2-tal jaar Linux Mint in échte(geen partities maar twee fysiek aparte schijven) dual boot met W10. Vroeger heb ik Ubuntu geprobeerd maar dat vond ik wat te "basic" en op dat moment(een 5-tal jaar geleden) gewoon te omslachtig.

 

Linux Mint was op dat gebied een verademing: de snelheid en veiligheid van Linux gecombineerd met goeie voorgeïnstalleerde software én toch nog de "look and feel" van Windows. Vorige week heb ik Linux Mint (Cinnamon) naar versie 19 geüpdatet. Geen enkel probleem.

 

En inderdaad, leuk om af en toe wat mee te "spelen". Heb onlangs RhythmBox vervangen door Clementine, echt de moeite om eens te proberen!!

 

'k Zal nu maar zwijgen over Linux of we moeten hier een apart subforum gaan beginnen....

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana."
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Letters zeer traag op scherm na toetsaanslag...


@Puch@  schreef:

Inderdaad wat @sb zegt treed ik volledig bij.

Waarom wil je W10 op dat ding terwijl 8.1 perfect draait?

 

En wat spelen met Linux is altijd leuk. die maken van een oude laptop een vliegmachine.

 

 


Volgens mij is de enige reden: "Omdat het windows 8.1 is"...  Ik zou persoonlijk op zo'n toestel Windows 7 installeren 🙂

 

De processoren & RAM zijn niet zwaar genoeg voor Windows 10 (ook al zegt Microsoft dat het wel kan).


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.