Beantwoorden
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

van imap terug naar pop3 Outlook 2013

Hallo, een vraag: thuis werk ik altijd op vaste Pc met outlook 2013, enkel wanneer ik in het buitenland vertoef, gebruik ik Telenet Webmail. Heb nu onlangs bij Webmail Imap gebruikt en daarna dus ook bij Outlook2013, ik zou dit nu willen terugdraaien naar pop3, echter wel zonder gegevensverlies! Hoe ga ik hierbij tewerk?

Alvast bedankt

0 Likes
28 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

van imap terug naar pop3 Outlook 2013

In theorie blijven uw gegevens op de server staan bij IMAP. Dit zal nu ook zo zijn.

Maak gewoon in outlook een nieuwe POP3 account aan met de juiste gegevens maar bij meer instellingen/geavanceerd duid je aan dat je gegevens moeten blijven staan voor X aantal dagen om te vermijden dat ze gewist worden.

Nu zullen je mails ook via dit account binnenkomen en in een .pst file geplaatst worden.

Als alles naar wens is kan je uw IMAP account wissen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

van imap terug naar pop3 Outlook 2013

Blijkbaar hou je van tegen de stroom in te roeien.

Vroeger werkte iedereen met POP3 , maar tegenwoordig is bijna iedereen overgeschakeld op IMAP omdat dit de moderne manier is van mailen is  en omdat dit veel handiger is als men meerdere toestellen gebruikt zoals Desktop, tablet en smartphone.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

van imap terug naar pop3 Outlook 2013

Eerlijk gezegd gebruik ik ook nog POP3  op mijn vaste PC. Geeft een zeker gevoel van veiligheid omdat je mails opgeslagen worden in een PST file die ik dan nog eens laat back-uppen.

Elk zijn voorkeur zeker en je moet het vooral niet doen omdat iedereen het moderner vindt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

van imap terug naar pop3 Outlook 2013

Ik gebruik IMAP maar sla ook mijn belangrijke prive mails om de 3 maand op in een achief pst file. Na 3 jaar sla ik dan de mails ouder dan 3 jaar op in een ander archief ook een pst file. Ik heb dus ook de veiligheid dat ik zelf mijn mails opsla en het comfort dat ik met al mijn toestellen dezelfde ontvangen en verzonden mails zie. Ik mail met een desktop, tablet, smartphone en als de mailprogramma's niet werken in het buitenland dan gebruik ik webmail en daar zie ik dan ook dezelfde ontvangen en verzonden mails.

De archieven heb ik wel enkel beschikbaar op mijn desktop met outlook 2007.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

van imap terug naar pop3 Outlook 2013


@Janneke_Dust schreef:

Blijkbaar hou je van tegen de stroom in te roeien.

Vroeger werkte iedereen met POP3 , maar tegenwoordig is bijna iedereen overgeschakeld op IMAP omdat dit de moderne manier is van mailen is  en omdat dit veel handiger is als men meerdere toestellen gebruikt zoals Desktop, tablet en smartphone.


"vroeger" ? 😉 Er zijn nog heel wat mensen die met POP3 werken hoor, mezelf inclusief. Ik zal zelf wel zorgen voor een back-up van mijn e-mails en dat zonder dat ik naar een limiet voor opslag moet kijken. Bovendien beschikt mijn mailclient (Thunderbird) over spamfilters. Een zelflerende en eentje die naar keuze gebruik maakt van SpamAssassin of SpamPal.

 

Op mijn smartphone is ook POP3 ingesteld, wel verdwijnen de e-mails pas van de server als ik ze op de smartphone verwijder. Op die manier kan ik ze nog binnenhalen via Thunderbird.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

van imap terug naar pop3 Outlook 2013


@sb schreef:

"vroeger" ? 😉 Er zijn nog heel wat mensen die met POP3 werken hoor, mezelf inclusief. Ik zal zelf wel zorgen voor een back-up van mijn e-mails en dat zonder dat ik naar een limiet voor opslag moet kijken. Bovendien beschikt mijn mailclient (Thunderbird) over spamfilters. Een zelflerende en eentje die naar keuze gebruik maakt van SpamAssassin of SpamPal.

 

Op mijn smartphone is ook POP3 ingesteld, wel verdwijnen de e-mails pas van de server als ik ze op de smartphone verwijder. Op die manier kan ik ze nog binnenhalen via Thunderbird.


Thunderbird bied exact dezelfde mogelijkheden voor een IMAP account en je kan dan ook genieten van de voordelen van IMAP


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

van imap terug naar pop3 Outlook 2013

Maar ik wil helemaal geen IMAP op mijn smartphone. Waarom zou ik dan wél IMAP gebruiken onder TB? Ik heb er geen behoefte aan mijn mails "overal" te kunnen raadplegen. Op mijn eigen PC is meer dan voldoende. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

van imap terug naar pop3 Outlook 2013

hallo, bedankt voor de info, maar graag een antwoord op mijn vraag: hoe draai ik imap terug naar pop, zonder verlies aan berichten? mvg, Alain

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

van imap terug naar pop3 Outlook 2013

Maak deze account en laat de berichten toekomen in een nieuwe pst file en doe de gewenste instellingen voor pop3. In ieder geval instellen dat de mails nog heel lang op de server blijven staan anders verdwijnen uw mails in uw imap account.

Als de pop account ok is dan de OUTLOOK ofline zetten.

Nu kan je de mails van uw imap mappen (inbox,send,...) kopieren of verplaatsen naar de mappen van uw pop3 account.

suc6

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

van imap terug naar pop3 Outlook 2013

hallo, bedankt, maar kan je 2x dezelfde account met dezelfde naam aanmaken? 1x pop, en de bestaande imap?

0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

van imap terug naar pop3 Outlook 2013

Hallo, ik heb dus een bijkomend emailadres/account, met mijn dezelfde bestaand emailadres proberen aan te maken, dit lukt dus niet...

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

van imap terug naar pop3 Outlook 2013

Ik zie geen foutmelding?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

van imap terug naar pop3 Outlook 2013

nieuw (zelfde e-mail adres) wordt niet aanvaard...

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

van imap terug naar pop3 Outlook 2013

Ga eens naar meer instellingen en voeg daar "pop3" bij in de benaming van die account.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes