Gelukkig Nieuwjaar!

Onze beste wensen voor iedereen! Hier blikken we even terug naar het afgelopen jaar en kijken we vooral ook uit naar een fantastisch 2026 met jullie op De Netweters.
Beantwoorden
Olga
Professional Beetjesweter
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Installatie fibermodem Zaram XGS-PON ONU SFP+ lukt niet

Enkele weken geleden heeft Telenet de glasvezellijn aangelegd. Ik verwachtte dat de bridging niet zou werken, dus kocht ik een XGS-PON ONT van ZARAM om deze in mijn UDM Pro te installeren. Ik heb het geïnstalleerd, de configuratie gedaan volgens de instructies van Telenet (https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/eigen-mode...), maar het werkte niet. Het serienummer is geregistreerd bij Telenet, maar het werkt nog steeds niet.

Heeft iemand succes gehad met het gebruiken van zijn eigen fibermodem?

Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Eigen fibermodem Zaram XGS-PON ONU SFP+

15 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Installatie fibermodem Zaram XGS-PON ONU SFP+ lukt niet

@doetje  schreef:
I'm getting a fiber connection from Wyre in February with Telenet internet activated afterwards and am really interested in a solution for a clean setup as well.

@doetje Wil je de Telenet modem gebruiken, of een eigen fiber modem of ONT?

Tot nader order ondersteunt de Telenet Fiberbox F(a)ST6585LGB-TN geen bridge mode. Maar wat niet is kan nog komen: bij de coax equivalent F(a)3896LG-TN heeft het ook jaren geduurd voor Telenet de bridge mogelijkheid voorzag...

Als er genoeg vraag komt?

Ook benieuwd hoe goed een Fritz!Box Fiber geactiveerd geraakt op de Wyre XGS-PON 🤔