24796
netweters
|
152744
antwoorden
|
20735
vragen
|
Het Belgisch voetbal zal tot 2030 te volgen zijn via DAZN. Dat besliste de algemene vergadering van de Pro League. Voorlopig lanceren de clubs dus geen eigen mediakanaal.
Dazn koopt alles op!
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: JPL op Dazn tot 2030
@K-330 schreef:Het Belgisch voetbal zal tot 2030 te volgen zijn via DAZN. Dat besliste de algemene vergadering van de Pro League. Voorlopig lanceren de clubs dus geen eigen mediakanaal.
Dazn koopt alles op!
Het feit dat een rechtenhouder alles opkoopt is al meermaals voorgevallen. Zo kocht het toenmalige Eleven Sports 5 jaar geleden ook alle rechten en verkochten ze de samenvattingen door aan Play Media (Sports Late Night), het maandagavondmagazine aan de VRT (Extra Time) en de Croky Cup aan VRT en DPG Media. Aangezien de samenvattingen normaal nog steeds op open net te zien moeten zijn, zal dit waarschijnlijk ook nu weer doorverkocht worden aan VRT, DPG Media of Play Media.
De Croky Cup moet volgens mij niet per se op open net te zien zijn en het zou misschien niet slecht zijn moest DAZN hier zelf ook meer mee gaan doen. Nu zijn er net na nieuwjaar nog de kwartfinales en zelfs die worden niet alle 4 uitgezonden door VRT of DPG Media.
De vraag zal vooral zijn hoe DAZN de lineaire verdeling zal aanpakken de komende jaren. Ik had een tijdje terug bij de lancering van de tender vernomen dat alle wedstrijden uit de Challenger Pro League vanaf volgend seizoen op vrijdagavond zouden plaatsvinden. Dit zou betekenen dat er naast een MultiLive nog 8 extra kanalen nodig zijn (9 in totaal dus). Dus ik vrees dat lineaire kijkers minder keuze zullen krijgen en dus niet alle matchen uit de Challenger Pro League live gaan kunnen bekijken. Deze zullen dan mogelijks grotendeels verdwijnen naar de app van DAZN. Wat het dan extra sneu maakt is dat deze app niet is inbegrepen in het huidige Play Sports-abonnement van Telenet of Pickx+ Sports van Proximus.
Maar de komende weken/maanden zal alles wel duidelijk moeten worden. Hopelijk laat Telenet de onderhandelingen niet opnieuw maanden aanslepen zodat eind juli opnieuw alles te bekijken is via de lineaire kanalen van DAZN Pro League via Telenet TV of toegang tot de app inbegrepen wordt in het Play Sports-abonnement.
Wat we wel weten 10 % onder de prijs van vroeger
Zoals voorspelt werd
Op alles komt eens een limiet
@luc55 schreef:Wat we wel weten 10 % onder de prijs van vroeger
Zoals voorspelt werd
Op alles komt eens een limiet
De tv-rechten zijn inderdaad toegekend aan DAZN voor een lager bedrag dan 5 jaar geleden. Alleen zal de klant er niets van merken want de prijs zal zeker niet omlaag gaan. 😉
Ik ben er nog niet zeker van
We hebben de indruk dat er minder klanten zijn
Zeker nu vtm 2 veel voetbal uitzend
We kunnen mis zijn maar je kan niet elke dag sport zien opeens wordt het te veel
Je ziet dat aan de kijkcijfers en de reclame toch veel minder dan vroeger
Het wordt IDD allemaal teveel en ook de prijs is 'duur'.
Geloof er niks van dat de prijs daalt bij providers en ook niet bij DAZN. De klant kan niet blijven betalen hé.