Beantwoorden
nicovanaken
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Minder voetbal op Play Sports vanaf seizoen 2025-2026

Vandaag kreeg ik een mail van Telenet. Als voetballiefhebber vond ik het niet meteen opbeurend.

Vanaf 1 juli verdwijnt DAZN uit het aanbod en als dit op 25/07, bij de start van de nieuwe voetbalcompetitie nog steeds het geval is, zal men maandelijks € 5 korting krijgen op het Play Sports-abonnement. Eén week vroeger start trouwens al het voetbal op DAZN met de Belgische supercup tussen Union en Club Brugge. Deze wedstrijd kunnen we dan ook al niet meer volgen.

Play Sports heeft voor de voetballiefhebber nog de voetbalrechten van de Premier League, de Eredivisie en daar komt nu nog de Bundesliga bovenop. Champions League, Europa League en Conference League zijn er ook nog, maar als voetballiefhebber kun je hiervoor nog vrij goed terecht op de open zenders.

Wat is € 5 korting als je zoveel moet verliezen? Je verliest niet enkel Belgisch voetbal uit 1A, maar ook 1B voor de liefhebbers, maar ook heel wat ander Europees topvoetbal.

Bijgevolg wonen wij met 3 personen thuis en hebben we 1 digicorder en 2 aangekochte digiboxen. Vanaf september is Play Sports daar ook niet meer op te ontvangen.  De nieuwe tv-boxen kun je enkel nog maar huren en dat betekent voor ons gezin ook nog eens een flinke maandelijkse meerkost.

En dan zijn er ook nog tv-storingen waarvoor de technieker van Telenet een opmerking heeft gemaakt en waar Telenet nog steeds geen gevolg aan heeft gegeven...

De kans om het pakket op te zeggen wordt daardoor een heel stuk groter.

Tags (1)
153 reacties
K-330
Professional Veelweter
Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! WOW! De magic number!

De abo op alleen JPL is verdwenen. 
Via de DAZN app op tv alleen, was er alleen een abo te zien van 25€/maand (bij één jaarlijks contract met maandelijks afbetaling) ipv 20€. Vermoedelijk voor alles. En is wel een abo van maand (30 dagen alleen) en opzeggen na die maand aan 35€; jaarlijkse abo 275€. Ze willen geld zien en verdienen, maar om uit de kosten te komen moeten ze ongeveer een half miljoen abonnees hebben en dat werd berekend o minimum 20€, volgens prof. Economie in HLN. Maar halen ze wel?

We hebben alleen JPL nodig en de rest via play sports.

riji
Professional Meerweter
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ja, geen specifiek abonnement meer voor de Pro League. Ik vond dit abonnement nog wel op één van hun webpagina's 9,99/mnd, maar dit is niet meer beschikbaar op de keuze pagina van de abonnementen.
Nu gaaat het om "TOTAL" (ze gaan Telenet achterna: geen keuzemogelijkheid voor de klant; die moet alles nemen, ook datgene wat hij niet wilt).
Ik zie bij TOTAL wel een aanbieding van 19,99 euro/maand, een abonnement dat je voor een jaar neemt en dan maandelijks betaalt. Als je ditzelfde jaarabonnement meteen helemaal betaalt kost het 274,99 (of 24 euro minder).
Als je niet voor een jaar wil vastleggen maar slechts voor een maand, dan kost het maandelijks afgerond 35 euro.
Als klant denk ik dat we telecomoperatoren nodig hebben om de gelddrang van DAZN in te perken; maar of ik daartoe de start van de competitie wil missen: neen. Ik begrijp wel dat dit precies de strategie van DAZN is met hun lager (ook dan Telenet) jaarabonnement, maar ik denk dat ik pas volgend jaar terug aan zet ben (zoals de overige partijen). 
Wat ik vrees als ik de keuze Premium zie verschijnen bij DAZN, dat we in het Netflix scenario gaan belanden, gevoelig duurder tenzij je er ongewenste zaken (zoals reclame) wilt bijnemen.
Besluit: je zit als klant niet goed met voetbal kijken op TV, je bent enkel een betaler en ook daar zal men je verder treffen...

MAC1
Experienced Weetjesweter
O dierbaar België.. Dag van de Chocolade YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be

"Als je niet voor een jaar wil vastleggen maar slechts voor een maand, dan kost het maandelijks afgerond 35 euro."

Klopt, maar opletten hiermee, de opzegtermijn is 30 dagen! Dus een goede raad, als je vandaag een maandabonnement aangaat, je dit nagenoeg simultaan moet opzeggen! Doe je dit later, heb je minstens 2 maanden aan je broek, want dan kom je niet meer aan die 30 dagen!   

riji
Professional Meerweter
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ik denk dat ik voor een abonnement van een jaar ga en dit meteen volledig betaal.
Als ik voor een abonnement van een maand ga, dan lig ik in de praktijk al 2 maanden vast, zo'n 70 euro én ik verwacht ook geen prijsvermindering (eerder prijsverhoging) bij Telenet, als de operator toch een overeenkomst kan bereiken (wet op de mededinging?).
Ik denk dat ik pas volgend jaar een nieuw keuzemoment zal krijgen.
Ik vermoed een evolutie van DAZN voor de sport zoals bij Netflix voor de film.
Het is een ongunstig vooruitzicht voor ons, gebruikers, maar wat doe je eraan? Of het nu sport is of film, het is allemaal koopwaar waar geld verdienen het enige is dat telt.....