25.033
netweters
|
154.009
antwoorden
|
20.885
vragen
|
Vandaag kreeg ik een mail van Telenet. Als voetballiefhebber vond ik het niet meteen opbeurend.
Vanaf 1 juli verdwijnt DAZN uit het aanbod en als dit op 25/07, bij de start van de nieuwe voetbalcompetitie nog steeds het geval is, zal men maandelijks € 5 korting krijgen op het Play Sports-abonnement. Eén week vroeger start trouwens al het voetbal op DAZN met de Belgische supercup tussen Union en Club Brugge. Deze wedstrijd kunnen we dan ook al niet meer volgen.
Play Sports heeft voor de voetballiefhebber nog de voetbalrechten van de Premier League, de Eredivisie en daar komt nu nog de Bundesliga bovenop. Champions League, Europa League en Conference League zijn er ook nog, maar als voetballiefhebber kun je hiervoor nog vrij goed terecht op de open zenders.
Wat is € 5 korting als je zoveel moet verliezen? Je verliest niet enkel Belgisch voetbal uit 1A, maar ook 1B voor de liefhebbers, maar ook heel wat ander Europees topvoetbal.
Bijgevolg wonen wij met 3 personen thuis en hebben we 1 digicorder en 2 aangekochte digiboxen. Vanaf september is Play Sports daar ook niet meer op te ontvangen. De nieuwe tv-boxen kun je enkel nog maar huren en dat betekent voor ons gezin ook nog eens een flinke maandelijkse meerkost.
En dan zijn er ook nog tv-storingen waarvoor de technieker van Telenet een opmerking heeft gemaakt en waar Telenet nog steeds geen gevolg aan heeft gegeven...
De kans om het pakket op te zeggen wordt daardoor een heel stuk groter.
5 euro korting is er echt mee lachen. 20 euro voor dat aanbod dat ze nu hebben is gewoon veel te veel. Ik voorspel een leegloop van play sports klanten.
Ik heb het mijne al opgezegd.
Maar.... ga eens live 1 match kijken achter de goal in de pintjesliga... 20 euro en geen zak te zien....
Champions League is het enige wat ik nog interessant vind.
De nationale competities vind ik oersaai!
Afgelopen jaar Real Madrid, Bayern en Chelsea gevolgd... bij heel veel matchen heb ik na een kwartier al weggezapt...
@Koekroeck1 Je vergeet dat de voetbalrechten van die clubs ook veel geld kosten en ze elke keer meer en meer geld willen, Telenet moet ook zien dat het nog betaalbaar blijft met het aantal klanten en dat ze er nog iets op winnen ook.
zolang DAZN vee geld blijft vragen voor het Belgische voetbal zullen ze niet meer bij play sport komen.
overgaan naar een andere provider is ook geen oplossing want wie zegt dat Proximus een overeenkomst kan verkrijgen en orange hangt af van Telenet, daar verdwijnen de DAZN zenders ook naar streaming.
orange zal ook met een streaming aanbod moeten komen.
Veel ouderen zullen ook hun Play Sports/TV-Box abbo opzeggen (zoals mijn grootouders).
Die 5€ is inderdaad belachelijk, in 2020 kreeg je nog korting t.w.v het abbo van Eleven Sports. Zodat je met die korting dan toch de eerste speeldag kon zien op hun platform.
Bron: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200806_97797287
Play Sports gaat een economisch bloedbad te gemoed als ze geen deal sluiten, en kan dit het einde betekenen van Play Sports.
Of hopelijk dat er toch ergens een deal volgt zoals het systeem in Nederland: DAZN als een apart abbo op de TV-Box zodat de kanalen toch nog te zien zijn via de TV-Box.
Belgisch voetbal is nog niet klaar voor app-only te gaan.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250623_94692493
Proximus zou ook nog volgen (zie artikel hierboven).
Eigenlijk zouden ze minder geld moeten vragen voor het Belgisch voetbal. Het contract is zowat 18 miljoen euro gedaald per jaar en dus zal DAZN toch ook moeten tevreden zijn met minder geld voor hun contract, anders draaien ze helemaal alleen op voor de kosten.
Ik vergeet dat niet, maar Telenet moet niet vergeten dat ik gene zot ben. En ze weten maar al te goed wat hun kijkcijfers zijn. Zonder Belgisch voetbal gaan hun abbonees enorm zakken en gaan ze zelfs niet toekomen met 20 euro om de klap op te vangen. Neem het maar van mij aan, dazn zit in een goede onderhandelingspositie. Zit genoeg geld om dit uit te zweten.
Iedereen maakt zijn eigen rekening. Dus ook Telenet.
DAZN moet ook winst maken ,na 5 jaar contract Telenet mag niet klagen dat
men nu meer geld vraagt.
5 euro korting, dan heeft DAZN niet veel gevraagd al die jaren tenzij Telenet veel
heeft verdiend.
Maar wij weten beter ,Telenet zorgt voor ons.
zouden de 3 kanalen van DAZN met internationale sport nog beschikbaar blijven via play sports?
(want de discussie tussen DAZN en telenet gaat in feite over het belgische voetbal).
want bv de serie a en de nba hebben niks met dat belgische voetbal te maken.of zat dit in 1 rechtenpakket?
en in augustus is er nog het ek hockey,waarvan eleven sports 2 jaar geleden alle matchen live uitzond.
20 euro per maand voor play sports is zelfs zonder de DAZN-kanalen niet zo enorm duur.
vergeet niet dat telenet veel geld betaald voor de premier league en o.a. de champions league.
en ook de formule 1 kost telenet wellicht veel geld(denk ik).
@waterrat1978 Idd als je alle rechten samentelt van de sport uitzendingen is 20€ niet veel geld voor alles, het is niet enkel de Vlaamse voetbal.
Iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken, waar hij naar kijkt en tegen welke prijs.
Momenteel neig ik naar de app van DAZN zelf of stap ik over naar TV VLAANDEREN. Afwachten of zij nog blijven inzetten op Belgisch en ander buitenlands voetbal. Ikzelf volg het voetbal vrij breed. Toch moet ik zeggen dat ik met steeds minder amuseer met de Engelse matchen. Het is zeer voorspelbaar geworden. De 3 clubs die promoveren, gaan er tegenwoordig de laatste jaren meteen ook weer uit. Twee jaar later staan weer diezelfde clubs in de reeks.
De kans dat ik opstap bij Play Sports is momenteel veel groter, dan dat ik blijf en ik ben al heel veel jaren klant. De Champions League zie je ook op VTM op zowel woensdag als donderdag. Ja, via Play Sports kun je wel je wedstrijden kiezen. Europa League en Conference League komen in principe ook op het open net, toch zeker wat de Belgische clubs betreft.
Arm België of moeten we zeggen arm Vlaanderen, toch! Je krijgt hier geen voetbalstadions neergepoot en je krijgt hier ook al geen samenvattingen meer te zien van onze competitiematchen op de Vlaamse zenders. Van bekervoetbal krijg je al vele jaren geen samenvattingsprogramma meer te zien. Dit is allemaal ondenkbaar in buurlanden als Nederland, Duitsland en Frankrijk.