Beantwoorden
nicovanaken
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Minder voetbal op Play Sports vanaf seizoen 2025-2026

Vandaag kreeg ik een mail van Telenet. Als voetballiefhebber vond ik het niet meteen opbeurend.

Vanaf 1 juli verdwijnt DAZN uit het aanbod en als dit op 25/07, bij de start van de nieuwe voetbalcompetitie nog steeds het geval is, zal men maandelijks € 5 korting krijgen op het Play Sports-abonnement. Eén week vroeger start trouwens al het voetbal op DAZN met de Belgische supercup tussen Union en Club Brugge. Deze wedstrijd kunnen we dan ook al niet meer volgen.

Play Sports heeft voor de voetballiefhebber nog de voetbalrechten van de Premier League, de Eredivisie en daar komt nu nog de Bundesliga bovenop. Champions League, Europa League en Conference League zijn er ook nog, maar als voetballiefhebber kun je hiervoor nog vrij goed terecht op de open zenders.

Wat is € 5 korting als je zoveel moet verliezen? Je verliest niet enkel Belgisch voetbal uit 1A, maar ook 1B voor de liefhebbers, maar ook heel wat ander Europees topvoetbal.

Bijgevolg wonen wij met 3 personen thuis en hebben we 1 digicorder en 2 aangekochte digiboxen. Vanaf september is Play Sports daar ook niet meer op te ontvangen.  De nieuwe tv-boxen kun je enkel nog maar huren en dat betekent voor ons gezin ook nog eens een flinke maandelijkse meerkost.

En dan zijn er ook nog tv-storingen waarvoor de technieker van Telenet een opmerking heeft gemaakt en waar Telenet nog steeds geen gevolg aan heeft gegeven...

De kans om het pakket op te zeggen wordt daardoor een heel stuk groter.

Tags (1)
180 reacties
Koekroeck1
Freshman Meerweter
Topicvreter! Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

https://www.nieuwsblad.be/sport/voetbal/nu-de-belgische-voetbalcompetitie-start-dazn-lanceert-gratis...

Ze beginnen al wanhopig te worden. Binnen week of 3 zal er wel een akkoord zijn.

waterrat1978
Experienced Meerweter
Full speed writing! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

ik kan toch enkele dingen zeggen hierover.

tot de zomer van 2006 lagen de rechten voor alle voetbalkompetities bij canal+.
in 2003 betaalde ik voor canal+ 35 euro per maand(35 euro per maand in die tijd hé).
daarvoor kreeg je 35 belgische voetbalmatchen per seizoen(dit was alles),nba-basketbal,buitenlands voetbal en ook wel veel films.
die films werden vaak heruitgezonden.maar die films moest je het moment zelf bekijken,er was geen op aanvraag-mogelijkheid zoals nu.

in de periode 2006-2012 zat het belgisch voetbal bij belgacom tv en het buitenlands voetbal bij telenet.
toen betaalde je voor alle matchen van de jupiler pro league 20 of 25 euro per maand.maar je had er dus niks anders erbij,zelfs geen tweede klasse.
(vanaf 2006 kreeg je dus ook geen films meer bij het sportaanbod).
hoe de prijzen bij telenet in die periode waren,weet ik niet meer.ik was toen geen telenet-klant.

dus ik vind dat de prijzen voor live voetbal op tv te kijken op tv altijd wel hoog zijn geweest.en dus niet voor iedereen te betalen.

maar ik heb wel 2 opmerkingen.
1)vroeger kon je het voetbal gewoon op tv kijken,het belgische voetbal is nu enkel via een app.dit is anders dan vroeger.
2)vroeger had je via de gewone zenders dus nog de voetbalsamenvattingen.

maar zoals ik dus al zei=in 2003 betaalde je bij canal+ 35 euro per maand voor een bepaald pakket.
toen was mijn wachtuitkering bij de rva amper 595 euro per maand'(als alleenstaande),
tegenwoordig is het leefloon bij het ocmw voor alleenstaanden zo'n 1300 euro per maand.

wat ik dus nogmaals wil zeggen.in 2003 betaalde je dus 35 euro per maand voor 35 belgische voetbalmatchen per seizoen(+andere dingen erbij).

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Er komt een akkoord maar mag niet verlieslatend zijn 

Dit lijkt wel juist wat zouden ze per klant moeten hebben bij de aanbieders min 15 euro 

Zal zo iets worden zeker 

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/de-ultieme-kijkgids-voor-het-belgisch-voetbal-waar-kan-u-matchen...

riji
Professional Meerweter
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Ik heb een probleem met de gebrekkige contactmogelijkheden met DAZN.
Zo wilde ik weten of ik een schriftelijke bevestiging kon krijgen van het opzeggen van mijn (toekomstig TOTAL) abonnement?
Ik kon niet telefoneren; een essentieel tekort.
Ik kwam via de website bij een virtuele assistent: die begreep de vraag niet en schakelde een live-assistent in, in de chatbox. Ook die begreep de vraag niet. Eerst stelde hij vast dat ik geen betalend abonnement had. Dan haalde hij de tekst erbij over hoe ik kon opzeggen (die ik ook al gelezen had). Dan verwees hij naar de algemene voorwaarden. Dan was hij weg...
Waarschijnlijk moest die persoon eerst alles vertalen, want zijn naam blijkt vooral in India en Koeweit voor te komen.
Kortom: DAZN = de app, menselijkheid is ver te zoeken.

VERTIGO123
Professional Weetjesweter
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Eens je in het spinnenweb gevangen zit... 

De vele redenen om NOOIT een abo aan te gaan bij DAZN...

Trustpilot staat vol klachten!

Alhoewel ze er wel in geslaagd zijn om trustpilot te manipuleren en een positieve totaalscore te krijgen... tot je de individuele beoordelingen gaat lezen.... : slechte streamingkwaliteit, slechte klantendienst, abo nemen voor 1 maand en plots merken dat ze je een jaarabo hebben aangerekend, enz, enz.

NOOIT zal ik een abo nemen bij DAZN!

Dan nog liever geen voetbal!

Wat die streaming kwaliteit betreft.... ik kijk er totaal NIET naar uit tot ook Telenet live gaat beginnen streamen ipv coax... dan ben ik WEG bij Telenet!

riji
Professional Meerweter
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Zelf zou ik niet zo radicaal reageren.
Oplossingsgericht zou ik stellen dat bij het toekennen van uitzendrechten er ook vereisten op het vlak van klantvriendelijkheid dienen gesteld.  

Umbra666
Experienced Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Een bus vol! Topicvreter!

@VERTIGO123 Telenet zendt via hun Play Sports kanalen al uit via internet, kon ik zien via diagnose, want toen internet hier onstabiel was kon ik bvb niet deftig naar F1 kijken, ook andere Play Sports kanalen waren niet bekijkbaar, terwijl ik VTM, VRT wel kon kijken. En de kwaliteit zoals bij de Supercup en Arsenal-Milan was gewoon goed hoor. Ik denk dat het bij velen ook aan hun eigen hardware, internet, instellingen ligt.

Inhoud gewijzigd door EvaW11(mod) | Reden: **bleep

Follow the White Rabbit
Peter78
Experienced Meerweter
Topicvreter! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

@luc55  schreef:

Er komt een akkoord maar mag niet verlieslatend zijn 

Dit lijkt wel juist wat zouden ze per klant moeten hebben bij de aanbieders min 15 euro 

Zal zo iets worden zeker 

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/de-ultieme-kijkgids-voor-het-belgisch-voetbal-waar-kan-u-matchen...

@luc55 stopt aub eens met fake news te verkondigen!

Er is helemaal geen akkoord en er staat nergens dat er een akkoord zal komen, je gelooft enkel u fantasie...

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Inhoud gewijzigd door EvaW11(mod) | Reden: **bleep

We evolueren precies richting Amerika?

*bleeperdebleepbleep*

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Umbra666
Experienced Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Een bus vol! Topicvreter!

@Peter78 klopt, het water is echt dieper dan 5j geleden, het komt wel goed is niet meer dan een utopie. 

Follow the White Rabbit
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@sb er stond in de tekst dat gepost was een tekst van een voetbal club waar bleep in voorkwam, de juiste naam is gewoon aangepast dat bleep er niet meer in stond 😉 

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@Master-Magic  schreef:

@sb er stond in de tekst dat gepost was een tekst van een voetbal club waar bleep in voorkwam, de juiste naam is gewoon aangepast dat bleep er niet meer in stond 😉 

De censuurbot reageerde op a*r-s_e? 😂 Ik begrijp echt niet waarom dat ding actief is op dit forum. Maar bon, sorry voor de off-topic!

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
VERTIGO123
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Zoals in **bleep**nal? 😂😂😂

Och my God, nu mogen we die Londense ploeg ook al niet meer vernoemen...

Telenet is dan ook in Amerikaans handen, allemaal clowns in dat land precies...

VERTIGO123

Zopas op Het Journaal: VRT heeft akkoord om samenvattingen uit te zenden in  Het Journaal..

Wedden dat er binnenkort ook akkoord volgt met Telenet en de rest?

Fake news en fantasie mijn botten... dude

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Voor de oudere mensen die geen internet hebben is dit al mooie oplossing  Vtm en Vrt nieuws zenden de samenvattingen uit 

We zullen eens zien vanavond naar de samenvattingen