25.303
netweters
|
155.880
antwoorden
|
21.086
vragen
|
Vandaag kreeg ik een mail van Telenet. Als voetballiefhebber vond ik het niet meteen opbeurend.
Vanaf 1 juli verdwijnt DAZN uit het aanbod en als dit op 25/07, bij de start van de nieuwe voetbalcompetitie nog steeds het geval is, zal men maandelijks € 5 korting krijgen op het Play Sports-abonnement. Eén week vroeger start trouwens al het voetbal op DAZN met de Belgische supercup tussen Union en Club Brugge. Deze wedstrijd kunnen we dan ook al niet meer volgen.
Play Sports heeft voor de voetballiefhebber nog de voetbalrechten van de Premier League, de Eredivisie en daar komt nu nog de Bundesliga bovenop. Champions League, Europa League en Conference League zijn er ook nog, maar als voetballiefhebber kun je hiervoor nog vrij goed terecht op de open zenders.
Wat is € 5 korting als je zoveel moet verliezen? Je verliest niet enkel Belgisch voetbal uit 1A, maar ook 1B voor de liefhebbers, maar ook heel wat ander Europees topvoetbal.
Bijgevolg wonen wij met 3 personen thuis en hebben we 1 digicorder en 2 aangekochte digiboxen. Vanaf september is Play Sports daar ook niet meer op te ontvangen. De nieuwe tv-boxen kun je enkel nog maar huren en dat betekent voor ons gezin ook nog eens een flinke maandelijkse meerkost.
En dan zijn er ook nog tv-storingen waarvoor de technieker van Telenet een opmerking heeft gemaakt en waar Telenet nog steeds geen gevolg aan heeft gegeven...
De kans om het pakket op te zeggen wordt daardoor een heel stuk groter.
Eu de prijs? Staat toch duidelijk in mijn post. En je moet tv hebben als je orange sport wilt activeren. Ik zie geen reden meer om telenet te behouden zonder Belgisch en Spaans voetbal. En de belangrijkste competitie (Engels voetbal) zit nu ook bij Orange. Minder betalen en qua aanbod even goed. Bij Telenet zou ik 125 + 20 play sports + 20 dazn betalen. Nu ga ik (mede door actie en werk) het eerste jaar 111 euro betalen voor krak hetzelfde . En na een jaar 134 euro. Ik zou zot moeten zijn om nog te blijven.
Voor terug over het aanbod van Play Sports te hebben: heb ik ook even onderzoek gedaan naar wat het Plan B/C voor Play Sports zou kunnen zijn.
Een lijst van bekende sporten/competities die momenteel nog niet op tv zijn of slechts beperkt beschikbaar zijn:
NHL (Geen optie): Komt vanaf volgend seizoen als een soort gamepass, vergelijkbaar met de NFL via DAZN.
MLB
IndyCar / Indy NXT: Alleen de Indy 500 is live op VOO. De andere races zijn enkel in samenvatting beschikbaar. Eventueel zou een sublicentie-deal met Orange/VOO interessant zijn, aangezien zij toch al een overeenkomst hebben over PS1/2. Dit is laaghangend fruit.
NASCAR
WNBA
NCAA
WEC (Licentie ligt momenteel bij Sport10, maar wordt daar amper of zelfs niet gebruikt.)
IMSA (Bij Proximus op Motorvision+)
GT World Challenge (Bij Proximus op Motorvision+)
Voetbalcompetities:
Turkse Süper Lig: Dit heeft Ziggo één seizoen uitgezonden, maar was volgens mij geen groot succes.
Schotse Premier League: Sinds dit jaar niet meer bij DAZN, als ik het goed zie.
Ook bij licenties die Play Sports al heeft: waarom deze niet volledig benutten? Dit is puur laaghangend fruit.
Formule 1: Ook de vrije trainingen uitzenden met Engels commentaar.
MotoGP: De sprintrace op zaterdag tonen, plus de races van Moto2 & Moto3 en eventueel alle kwalificaties en vrije trainingen.
Bundesliga: De multilive-optie aanbieden, zoals DAZN dat ook had.
Kortom: wat ze ook zouden doen — met nieuwe licenties of door de huidige beter te benutten — Play Sports kan tot twee of zelfs drie keer meer live uren aanbieden, en dus ook twee tot drie keer meer waarde uit het sportabonnement halen.
Schiet mij niet dood als hier fouten instaan 😉
de WNBA zou niet slecht zijn,er spelen een paar belgen in deze kompetitie.
voor de rest denk ik ook aan,
de rechten voor het tennis opnieuw volledig benutten,ipv maar half benutten zoals nu het geval is.
in de volleybal nations league speelt de belgische vrouwenploeg mee.
in de atletiek kunnen ze de grote meetings uitzenden met o.a. nafi thiam en noor vids als deelneemsters.
enz.
@Kcquipor dat ze maar eerst hun verworven rechten benutten, ze hebben zogezegd de uitzendrechten voor Bundesliga 2, na 3 speeldagen nog niets van uitgezonden, toen dit voorbije jaren bij DAZN zat, zonden zijn wekelijks minstens 1 match uit, ook wat betreft de Bundesliga kan het beter, zelfs geen Leverkusen op de eerste speeldag. Verder indd vd F1 de FP uitzenden zoals Ziggo vroeger deed (of de Engelse variant).