25.384
netweters
|
156.437
antwoorden
|
21.162
vragen
|
Vandaag kreeg ik een mail van Telenet. Als voetballiefhebber vond ik het niet meteen opbeurend.
Vanaf 1 juli verdwijnt DAZN uit het aanbod en als dit op 25/07, bij de start van de nieuwe voetbalcompetitie nog steeds het geval is, zal men maandelijks € 5 korting krijgen op het Play Sports-abonnement. Eén week vroeger start trouwens al het voetbal op DAZN met de Belgische supercup tussen Union en Club Brugge. Deze wedstrijd kunnen we dan ook al niet meer volgen.
Play Sports heeft voor de voetballiefhebber nog de voetbalrechten van de Premier League, de Eredivisie en daar komt nu nog de Bundesliga bovenop. Champions League, Europa League en Conference League zijn er ook nog, maar als voetballiefhebber kun je hiervoor nog vrij goed terecht op de open zenders.
Wat is € 5 korting als je zoveel moet verliezen? Je verliest niet enkel Belgisch voetbal uit 1A, maar ook 1B voor de liefhebbers, maar ook heel wat ander Europees topvoetbal.
Bijgevolg wonen wij met 3 personen thuis en hebben we 1 digicorder en 2 aangekochte digiboxen. Vanaf september is Play Sports daar ook niet meer op te ontvangen. De nieuwe tv-boxen kun je enkel nog maar huren en dat betekent voor ons gezin ook nog eens een flinke maandelijkse meerkost.
En dan zijn er ook nog tv-storingen waarvoor de technieker van Telenet een opmerking heeft gemaakt en waar Telenet nog steeds geen gevolg aan heeft gegeven...
De kans om het pakket op te zeggen wordt daardoor een heel stuk groter.
@K-330 schreef:Eén vraag dan die gesteld moet worden is:”Waarom vormen de Telco’s niet meer samen een blok en samen beslissen over JPL”? En waarom doet Telenet ook niet meer de moeite om verder tot een deal te komen met Dazn en Proximus wel ? Dat zijn vragen die gesteld moeten worden, daar Telenet niet eeuwig achter de de uitleg van ‘de onderhandelingen zijn bezig’.
En waarom moet die vraag gesteld worden?
Telenet is een commerciële organisatie, en kan dus zelf beslissen hoeveel zij willen spenderen aan een deal met DAZN. Zij zijn aan niemand rekenschap verschuldigd (buiten hun aandeelhouders), toch?
Weegt het (eventueel) klantenverlies op tegen de kost van een voetbalcontract? Alleen TN kan die rekening maken 🤔.
@K-330 schreef:Ze zwijgen en de Telenet klanten hebben nu recht op een antwoord, daar hun eigen sportaanbod ook niet veel soeps is!
De klant heeft ook het "recht" om Telenet vaarwel te zeggen, als voetbal zo belangrijk is. Vrije keuze 😀
https://www.hln.be/belgisch-voetbal/positieve-gesprekken-tussen-dazn-en-proximus-over-televisierecht...
Blijkbaar dat Telenet geen gesprekken voert momenteel.
Nu verdienen we zeker een woordje uitleg.
Play Sports heeft het weekend schema net gepost: voor de echte Play Sports klanten is er niet veel soeps weer... alleen maar MXGP & de MotoGP race (zelfs zonder de sprint race van zaterdag)... ze willen precies mensen duwen naar Proximus of Orange want met PS1&2 zie je toch 90% van alles op PS momenteel.
@Kcquipor schreef:https://www.hln.be/belgisch-voetbal/positieve-gesprekken-tussen-dazn-en-proximus-over-televisierecht...
Blijkbaar dat Telenet geen gesprekken voert momenteel.Nu verdienen we zeker een woordje uitleg.
Play Sports heeft het weekend schema net gepost: voor de echte Play Sports klanten is er niet veel soeps weer... alleen maar MXGP & de MotoGP race (zelfs zonder de sprint race van zaterdag)... ze willen precies mensen duwen naar Proximus of Orange want met PS1&2 zie je toch 90% van alles op PS momenteel.
Vooral het feit dat het online team al maanden dezelfde standaardantwoorden geeft in de stijl van "we zoeken naar een oplossing" terwijl ze blijkbaar al dik 2 maanden geen enkele toenadering meer hebben gezocht is gewoonweg de klanten uitlachen in hun gezicht. Het klantgerichte Telenet ten tijde van Duco Sickinghe is nog nooit zo ver weg geweest al nu...
Onder het schema van deze week van Play Sports op Facebook zijn er enorm veel reacties van ontevreden klanten.
Op 1 reactie antwoorde Telenet zelf: "ik kan je verzekeren dat we nog steeds naar een oplossing aan het zoeken zijn. Zodra er nieuws is, hoor je het meteen. ⚽ ^Charlot"
Zo liegen tegen je klanten, is dit zelfs niet iets dat Testaankoop kan bekijken ? wegens het misleiden van klanten zodat ze blijven bij Telenet?
We vinden dit raar na 2 maanden kommen ze even af ik heb het ook gelezen op Facebook deze klanten maar valt nog mee zijn er geen 20
Dat zullen klanten zijn met oud tarief deze zullen tijdelijk de maand abo genomen hebben bij Dazn en zijn nu lastig dat ze te veel hebben betaald voor een maand
Misleiden van klanten vind ik niet je kan dagelijks perfect opzeggen en terug klant worden dus Telenet zegt wel de waarheid er kan nog een akkoord komen
Maar ze zullen dit niet doen en Testaankoop die zeggen veel maar dat is om in de belangstelling te komen