|
26.734
netweters
|
166.262
antwoorden
|
|
22.300
vragen
|
Minister van Consumentenbescherming Rob Beenders (Vooruit) heeft aan het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie (BIPT) en de Mededingingsautoriteit gevraagd om een onderzoek te doen naar de prijzen van Play Sports.
Bij Telenet zijn er verschillende formules: een abonnement op Play Sports kost 19,99 euro per maand, maar daar zit de Jupiler Pro League niet in. Voor het Belgische voetbal is er DAZN Total aan 24,99 euro per maand. Daarnaast biedt Telenet een gecombineerd abonnement op Play Sports en DAZN Total aan voor 34,99 euro per maand.
De minister wil daarom duidelijkheid scheppen over die prijzen. "Voetbalfans die deze zomer opnieuw Belgisch en Engels voetbal willen kijken via Telenet, betalen daar fors meer voor dan twee jaar geleden. Een abonnement (...) kost vandaag 35 euro per maand. Twee jaar geleden betaalden klanten daarvoor nog 20 euro per maand", zegt Beenders.
Hij vraagt het BIPT om advies over de vraag of de huidige prijs en de stijging tegenover twee jaar geleden gerechtvaardigd zijn.
Bronnen: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/08/11/beenders-bipt-mededingingsautoriteit-prijzen-play-sports/
https://businessam.be/minister-beenders-vraagt-onderzoek-naar-prijsstrategie-play-sports/
https://www.21news.be/nl/beenders-viseert-voetbalprijzen-telenet-onderzoek-naar-forse-stijging-play-...
……
Vraag van de voetballiefhebbers: Zijn die prijzen wel gerechtvaardigd en wil iedere voetballiefhebber zoveel betalen? Er zijn iederdaad verschillende prijzen, maar ook verschillende soorten sport, zonder en met Dazn app.
Wat vind u ervan?
@Hofkens schreef:Ik neem aan dat het er nog zal opstaan omdat je het misschien niet meer kan bestellen maar nog wel kan houden als je het al hebt (en je dus via de prijslijst de kosten per belminuut, sms of MB mobiel internet kan raadplegen)
Plausibel, maar vreemd aangezien ze dat met andere producten niet doen.
@K-330 schreef:Telenet Prijs volgens verbruik is niet meer verkrijgbaar voor nieuwe klanten. Ben je zelf nog klant van dit product, dan kan je bij Telenet een alternatief vinden.
Eventueel vermelden waar je dit gevonden hebt?
@K-330 schreef:Zoals ik je het eerder uitgelegd heb.
Sorry maar van die schreeuwigere woordensoep van eerder had ik niet veel begrepen hoor
Terug naar Beenders onderzoek. Er zal een reden zijn ‘waarom’ hij het wil doen?
- Bij Dazn zie je dat er een abonnement verkocht wordt ‘Dazn Totaal’ aan 29,99€ i.p.v. 34,99€ (zoals vorig seizoen ).
https://www.dazn.com/nl-BE/help/articles/16184063399709-DAZN-plannen-en-prijzen
- Bij Proximus betaalt men gewoon 25€ en later dit jaar de app van Dazn. Niks extra. Voor zover we hier kunnen zien…
- En Orange gewoon 25€, Kan geen info vinden of dat men toegang heeft tot Dazn app? Niks extra. Voor zover we kijken. Misschien zien jullie meer?
Ja, dan is 35€ wel veel en Telenet duurder dan Dazn? PlaySports is wel compleet en men geeft korting, wat een mooie prijs is. Maar of iedereen dat wil nemen, dat zal de toekomst uitwijzen...
@K-330 schreef:Ja, dan is 35€ wel veel en Telenet duurder dan Dazn?
Voor die €35 krijg je DAZN en Play Sports. Ik vind het niet abnormaal dat je meer moet betalen dan dat je een maanabonnement DAZN alleen zou nemen.
Ik vraag me vooral af hoe Proximus het doet zonder hun broek er aan te scheuren. Ofwel krijgen ze DAZN bijna gratis; of hun aanbod vorig jaar te duur was
bij telenet krijg je ook formule 1,de eredivisie,de bundesliga,de premier league en het europacup-voetbal extra.
bij proximus krijg je weliswaar ook nog de champions league(voorlopig),maar geen europa league of conference league.
bij proximus krijg je (denk ik) een deel van de premier league,bij orange (denk ik) niks meer van de premier league.
formule 1 krijg je enkel bij telenet,helemaal niks bij proximus of orange.
stilletjes hoop ik dat hbo max het vrouwentennis zou gaan uitzenden volgend jaar,
dan zal je je matchen zelf kunnen kiezen met uitzonderlijk ruime terugkijk-mogelijkheden.
ik hoop vooral dat het vrouwentennis niet naar proximus zal gaan,
aangezien je het proximus-sportpakket dus ook niet apart kan nemen.