24780
netweters
|
152646
antwoorden
|
20726
vragen
|
Beste Weters,
Sinds een paar uur, werkt op beide TV toestellen Play More niet meer. Als ik op beide toestellen naar Play More zap en een film wil kiezen, dan krijg ik de melding “abonneren”. Als ik daar dan op klik, dan verschijnt de boodschap “U bent al geabonneerd” ...Op yelo play kan ik wel films zien.
Ik heb naar de technische dienst gebeld, en de mevrouw heeft mij de stekkers van de digi’s laten uittrekken en zich opnieuw laten heropstarten maar dat hielp niet. Toen heeft ze nog 2 stappen van bij Telenet uit geprobeerd, ook zonder resultaat. Dus heeft mevrouw een dossier aangemaakt. Plots merkte ze op: maar meneer, U bent pas sinds 22 maart klant, en dit is al het 4de dossier dat er hier nu aangemaakt word? Ik zeg ja dat klopt.
Mevrouw heeft toen beslist het 4de dossier te openen en op 9 april een technieker langs te sturen. Die gaat proberen om al mijn problemen op te lossen:
1) wachtwoord hoofdmailbox valt niet te wijzigen
2) maar 2 Triiingapps configureerbaar i.p.v. 5
3) WiFi valt regelmatig weg op eender welk mobiel toestel, dus niet specifiek 1 toestel
4) Geen Play More meer op beide TV toestellen
Ik hoop dat er voor alles een oplossing komt?
wat ik hier ook nog nergens heb vermeld, was dat de installatie technieker zeer gehaast was op 22 maart. Dit heb ik ook gemeld. Wat was de situatie na vertrek van de technieker?
1) na een paar uur lag de NIU al op de grond. Ik heb hem opnieuw bevestigd met degelijk materiaal.
2) Hij heeft alle kabels aangesloten op de NIU en de modem. De kabels hielden de NIU tegen de muur.
3) Hij heeft alles geactiveerd zoals ook de 2 digi’s, digicorder en digibox! Maar ik heb beide mogen aansluiten en laten opstarten.
4) voor het kwartiertje uitleg had meneer geen tijd.
Dit noemen ze bij Telenet een comfort installatie.
Dit heb ik ook gemeld nu bij mijn dossiers die open staan. Het was geen Telenet technieker die geweest is bij de installatie, maar ergens een onderaannemer.
De mevrouw zei,ook,dat er zoals overal wel eens een probleem kan optreden, maar dat mijn zaak niet meer onder het normale valt. Ik heb van aan de buitenversterker tot aan elk aansluitpunt nieuwe kabels gelegd. Alle coaxkabels zijn Telenet gecertificeerd. De UTP kabels zijn allen van het type cat5 e. Nergens loopt er ook maar één kabel, naast een stroomkabel. Dus wat er bij mij misgaat is tot op heden zowel voor mij als voor Telenet één groot raadsel...
De mevrouw heeft mij een compensatie beloofd. Ik heb gezegd dat de beste compensatie die ze mij kan schenken is dat al mijn problemen opgelost raken en dan geruime tijd storingsvrij blijf. Dit kon mevrouw mij niet garanderen, maar zij gaat specifiek mijn dossiers blijven opvolgen en tot op het bot gaan. Dit hoort niet zei ze en moet opgelost worden...
Ik begin stilaan te geloven dat die installatietechnieker maar half werk heeft geleverd. En indien nodig, gaat de technieker die dinsdag 9 april komt, na het controleren van alle bekabeling en aansluitingen een nieuwe configuratie toepassen, dus mijn Telenet helemaal van op nul herinstalleren...
Waar op mijn iMac vind ik dit scherm terug om mijn netwerk te checken? Kun je dit aub eens in een stappenplan gieten voor een leek, aub?
Neen, helemaal niet! Sinds ik voor de 2,4 GHz band kanaal 8 gebruik heb ik geen problemen meer.
Het is enkel uit curieusiteit om te weten hoe je dit kan bekijken...
Tweede poging:
Mac OS X heeft een nuttige tool geïntegreerd in het besturingssysteem zelf: houd de Optie-knop op je toetsenbord (rechts naast de Ctrl-toets) ingedrukt en klik tegelijkertijd op het icoon van het wifisignaal rechts bovenaan je bureaublad. Selecteer vervolgens Open ‘Wi-Fi-probleemoplossing’…. Links bovenaan het bureaublad kies je Venster > Detecteer. Je krijgt een overzicht van de beschikbare netwerken en welk kanaal het best geschikt is voor het 2,4 GHz-netwerk (en eventueel het 5 GHz-netwerk).
Beste @fieldoxide ,
Waarom een 2de poging? De eerste was klaar en duidelijk. Ik moet zeggen dat ik ook niet gans de dag op de Netweters zit dus ik ga dat morgen eens testen op de iMac. Bedankt voor Uw uitleg.
@Domi1963 Ik had bij de eerste poging om het bericht te posten gezien dat de afbeelding niet mee werd gepost. Daarom had ik een tweede poging ( tweede bericht) geplaatst met enkel de tekst.
Afbeeldingen moeten eerst goedgekeurd worden voordat ze voor iedereen zichtbaar zijn.
@sb Dat wist ik niet. Bedankt om mij hier attent op te maken. Daarom dat ik ook geen afbeelding zag staan bij het plaatsen van mijn post.