24753
netweters
|
152361
antwoorden
|
20693
vragen
|
sportzender Play Sports Open wordt play 6 met gratis sport voor iedereen ook voor niet telenet klanten
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240711_94458596
vanaf 13 augustus
Telenet zal op Play 6 op donderdagen voetbalwedstrijden uit de UEFA Europa League en de Conference League programmeren en op zaterdagen Formule 1-kwalificatieritten. Ook enkele Premier League-wedstrijden zullen gratis te zien zijn op Play 6, te beginnen met Chelsea-Manchester City op 18 augustus.
Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: sportzender Play Sports Open wordt play 6 met gratis sp
@Master-Magic Disc science is nu geschrapt op de 322 maar gebruikt op de 282 klop de zelfde bitrate, wat een onzin is dus gewoon een verplaatsing maar geen verbetering van beeldkwaliteit.
VTM Non-Stop 90s zal dus net het zelfde liedje zijn... 🙄
update: er is een nu maar 1 versie van Play7 meer aanwezig op de 314
@Ex-Netweter de bron van science dat op satelliet zit krijg ook maar een bitrate van max 5555 voor beeld en 206 voor geluid, reken daar een beetje verlies op ook, maar de helft verlies is veel wel.
het geluid krijgt wel zijn volle bitrate, maar beeld is iets meer of de helft minder.
dan wordt er ergens fel beknibbeld er op. 😞
@Master-Magic net een stukje Formule 1 gekeken op Play6, verschrikkelijke beeldkwaliteit gewoon, voor de verandering was het ook eens op Play Sports 1 met een iets grotere bandbreedte maar het beeld trekt ook op niks...
Ik wil zo snel mogelijk overschakelen op de IP-box maar ik heb de beeldkwaliteit nog niet gezien, maar als je de DVB-C kwaliteit vergelijkt met de streams op de Telenet TV app op Android TV is het toch een pak beter, het is allesinds veel scherper beeld.
@Ex-Netweter Idd had dit al op de eerste sportdag op play6 gemerkt, de lage bitrate is de boos doener, op play sports is dat al jaren ook het probleem van de mindere kwaliteit,
en je moet dan eens via satelliet bij tv Vlaanderen kijken naar play6, dat is nog SD, dat beeld is om te huilen ook, nog erger dan Telenet.
je ziet de slechte beeldkwaliteit ook aan de logo’s dat gekarteld zijn, niet mooi afgerond enz, en zeker bij snelle beelden zie je het onzuivere beeld op play6 bij Telenet, te weinig bandbreedte tijdens sport uitzendingen, spijtige zaak.
bij tv Vlaanderen zijn de streams op hun app in 720p voor play6, bij Telenet zouden de Vlaamse 1080p moeten zijn, maar nog niet getest, wat de stream als bitrate heeft weet ik niet, weet alleen dat de bitrate van play6 op de playgo stream max 5000 is, dus iets beter dan die op de kabel, de gebruikte codec enz speelt ook mee voor het beeld.
zou eens de stream van Telenet moeten kunnen testen in welke bitrate die is vergeleken met playgo.
@Master-Magic had ook voor de nieuwsgierigheid eens gekeken op de GoPlay app en de beeldkwaliteit was daar niet beter, de livestreams zijn daar ook om te huilen mja wat wil je Telenet zwaait daar ook de plak en goeie beeldkwaliteit en Telenet dat gaat niet samen, via DVB-C toch niet...
De mensen die het daar op de technische dienst voor het zeggen hebben moeten toch dringend eens naar de oogarts, ofwel weten ze het en lachen ze gewoon bewust de klanten uit. 🤔 de kwaliteit van de producten zo laag mogelijk houden maar maximum poen scheppen, zolang het liedje nog duurt e 😉
Mijn schoonbroer is volledig overgeschakeld op glasvezel bij Proximus, ik heb heb de beeldkwaliteit nog maar 1 keer gezien en was een match van Club Brugge tegen ... op DAZN en was toch dag en nacht verschil...
@Ex-Netweter Elke provider schept poen en dat weten we ook allemaal. Want Proximus is ook niet van de goedkoopste, zeker niet met hun glasvezel.
Och, het is maar hoe je de zaken bekijkt.
De kwaliteit is altijd minder via internet van een wedstrijd (ook via aangesloten op tv), dan op TV zelf (via app bijv. play sports). Een apple TV is 10X beter dan een MI Box; verschil van dag en nacht.
@K-330 Op de Apple TV zit er een beeld verbeteraar voor het beeld er beter te laten uit zien, heb zelf 1 staan, en je ziet het verschil duidelijk bij beelden dat je zelf hebt gemaakt dat je streamt naar de Apple TV, het beeld is op de tv rechtstreeks veel zuiverder en mooier dan op de Apple TV dat er een beeld van maakt dat onzuiver wordt.
@Master-Magic schreef:@K-330 Op de Apple TV zit er een beeld verbeteraar voor het beeld er beter te laten uit zien, heb zelf 1 staan, en je ziet het verschil duidelijk bij beelden dat je zelf hebt gemaakt dat je streamt naar de Apple TV, het beeld is op de tv rechtstreeks veel zuiverder en mooier dan op de Apple TV dat er een beeld van maakt dat onzuiver wordt.
@Master-Magic idd da beeld trekt ook op niks, tijdens de olympische spelen een opstelling gezien met Apple TV die op VRT 1 stond via de Telenet TV app en het beeld was zeker nie scherp en was da nog op een HD tv dacht de fanboys zitten altijd zo te stoefen da alles van Apple zo veel beter is dan al de rest. Onder den indruk was ik hoegenaamd nie...
@Ex-Netweter Wij zijn Dazn fanboys en Dazn is veel beter dan Play sports, want zij hebben meer sport en veel beter commentaar 🙂
Er zijn velen die alles wat Apple is, ook hebben, maar je hebt er ook die Apple en chroomecast/MiBox hebben. Ach ja, smaken verschillen en dat zal altijd zo blijven. Apple is wat gemakkelijker en Android wat meer werk. Maar, we hebben ze allebei nodig.
Conclusie: tegenwoordig is voetbal niet bij één, maar bij verschillende aanbieders. En interesse & je portemonnee, dat bepaalt wat je kan kijken.
Zo te horen doet Dazn zijn best om goed beeld en de omkadering goed te brengen
Van een goede vriendin gehoord dat er een reclame campagne gaat komen van Dazn
en ze hebben op geen euro gezien
Ze zullen dit alleen doen om klanten te lokken er zullen nu te weinig zijn
Dat vermoeden we toch anders doe je dat niet
Wat met play sport ze zullen toch iets moeten doen met de paar klachten om een oplossing te vinden dat iedereen blij is
@luc55 Tja, dat Dazn reclame campagne aan 't voeren is, verbaasd me niks. Met hun hoge prijzen van de abo's komen ze ver! Ik zie al Telenet dat doen? Never! Dazn gaat een beetje Viaplay (NL) achterna; ja niks verbaasd, Dazn heeft al wat klachten van klanten gehad in Duitsland, spanje, Italië en andere landen.