24751
netweters
|
152349
antwoorden
|
20691
vragen
|
Wie kan mij zeggen hoe streams op te zeggen, heb al 10 maal geprobeerd via mijn Telenet maar steeds wordt steeds weer geactiveerd.
Heb nu brief geschreven naar Telenet nog altijd geen antwoord.
Geen wonder dat Telenet klanten aan het verliezen is aan concurrentie.
Titel gewijzigd door Aurelie_ (mod) | Vorige titel: Streams opzeggen
Vraag eens via Whatsapp of Telenet je opzegbrief voor Streamz ontvangen heeft.
Of laat gewoon nogmaals via Whatsapp weten dat jij (persoonsgegevens en klantnummer vermelden) vanaf datum X geen Streamz meer wil en dit abonnement moet stoppen.
Onterecht aangerekende bedragen trek je af van het totaalbedrag van je aanrekening en betaal je dus niet.
Bij een foute aanrekening breng je de Telenet-klantendienst steeds op de hoogte en vraag je om de fout te corrigeren.
Als Telenet jouw vraag binnen één maand niet correct behandelt, dien je meteen klacht in bij https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een-klacht-indienen/klacht-voor-bemidddeling/
Een abonnement opzeggen kan via Mijn Telenet (wat je dus al probeerde?) alsook via de klantendienst op 0800 66 350 of via het online formulier.
Alle contactopties kan je trouwens terugvinden op de website van Telenet: Contacteer Telenet
Wettelijk gezien kan je de opzeg van een abonnement best steeds schriftelijk met vermelding van een zelfgekozen opzegdatum doen. Dat kan via elke schriftelijke methode, e-mail, Whatsapp, Messenger, contactformulier,... die de operator aanbiedt.
Je houdt steeds een kopie of schermafdruk bij van je schriftelijke opzeg als bewijs.
Een telefonische opzeg raad ik af, je verliest er veel tijd mee omdat Telenet je letterlijk aan het lijntje houdt.
Van een telefoongesprek heb je ook nooit bewijs als het achteraf misloopt.
Als Telenet een eenvoudige opzeg niet binnen één aanrekeningsperiode van een maand in orde brengt, ruikt dat sterk naar illegale praktijken en moet je klacht indienen bij de Ombudsman voor telecommunicatie.
Stuur een e-mail zet er in de datum van opgezegd in tijdstip en datum hoe je gedaan hebt
En vraag een creditnota voor het te veel hebt betaald
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/