Beantwoorden
KJD
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Smile! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Terugkijk TV doorspoelen niet mogelijk

Ik had een film opgenomen, doe standaard altijd 15 min langer dan de eindtijd.

Helaas heeft de digicorder niet helemaal kunnen opnemen, de laatste 5 - 10 minuten waren niet opgenomen.

Ik kan deze film terugkijken via Terugkijk TV, maar het doorspoelen is helaas niet mogelijk.

Oke, dit is vanwege de reclame maar dit is wel echt heel erg onhandig als ik even naar het einde wil gaan!!

 

De enige oplossing zou zijn: de film laten lopen terwijl ik met iets anders bezig ben en wanneer de film het einde bereikt, dan terugspoelen en verder kijken waar de opname was gestopt maar ben echt niet blij met deze maatregel ten faveur van de reclame!!

 

6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Terugkijk TV doorspoelen niet mogelijk

Inderdaad op sommige zenders is bij terugkijk TV doorspoelen onmogelijk. Dat is zeker zo bij de zenders van de VTM groep. Klagen daarover moet je bij hen doen. Bij de zenders van de groep VT4 kan je wel doorspoelen maar niet aan de hoogste snelheid. Bij commerciële zenders lijkt je kijklust op gevoederd worden zoals de ganzen voor hun lever. Slikken ga je, willen of niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Terugkijk TV doorspoelen niet mogelijk

In terugkijk TV laten doorspelen en dan terugspoelen zal niet helpen, ook dan kunt ge niet snel vooruitspoelen. Bij die zenders kunt ge alleen snel vooruit spoelen bij opnames. Niet bij Terugkijk TV.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kevintsf
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Terugkijk TV doorspoelen niet mogelijk

Goedenavond,

U zei het zelf al, het gaat om de reclame. Zenders die een programma uitzenden kunnen eissen dat de reclame niet vooruit gespoeld kan worden, nu is dit technisch bijna onhaalbaar dus is doorspoelen tijdens het gehele programma niet mogelijk. 

Nu is dit vervelend, gezien wij nog hebben meegemaakt dat dit geen probleem was vroeger.

In Nederland zijn er aanbieders waarbij je kunt kiezen ; of reclame te zien krijgen en gratis de aflevering zien, of een abonnement betalen iedere maand en alle series zonder reclame maar betalend. Dat zal hier ook wel komen, en ik denk dat dat positief is kan iedereen zelf beslissen.

De makers van omze favoriete programma's moeten ook geld binnen krijgen om die serie te maken, kost bakken met geld en moet ergens vandaan komen.

(Maar ondanks dat ik mij daarvan bewust ben, erger ik mij er ook vaak aan hahaha. Met name te lange reclame blokken.)

 

 

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Terugkijk TV doorspoelen niet mogelijk

En daar ligt nu de knoop. Zenders zoals VTM eisen al jaren dat het kunnen doorspoelen van reklame, bij opnames betalend wordt. En daar komen Proximus en Telenet goed overeen, ze weigeren dat. Voor terugkijk TV zijn ze reeds overeengekomen dat doorspoelen niet kan. Dat is ook de reden waarom VTM en dergelijke zijn eigen terugkijk mogelijkheden open houdt. Als Telenet niet akkoord gaat geven ze eenvoudig geen toestemming meer om te her uitzenden.

Niettemin snap ik niet waarom VTM en consoorten zijn reklameblokken niet beperkt. Met verplicht kijken naar reklameblokken van 15 minuten brengt niets op. Kijkers zappen weg of lopen naar de frigo en dat is slecht voor onze lijn.Smiley LOL



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Terugkijk TV doorspoelen niet mogelijk

@KJDBij de zenders van VMMA kan je inderdaad niet vooruitspoelen. Het gaat dan over VTM, Q2, Vitaya, CAZ en VTMKZOOM. Dit is, zoals hierboven al gezegd, iets wat die zenders beslissen.

 

Je stuurt je klacht dus best naar Medialaan 1.

 

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Terugkijk TV doorspoelen niet mogelijk


@igvfer@  schreef:

En daar ligt nu de knoop. Zenders zoals VTM eisen al jaren dat het kunnen doorspoelen van reklame, bij opnames betalend wordt. En daar komen Proximus en Telenet goed overeen, ze weigeren dat. Voor terugkijk TV zijn ze reeds overeengekomen dat doorspoelen niet kan. Dat is ook de reden waarom VTM en dergelijke zijn eigen terugkijk mogelijkheden open houdt. Als Telenet niet akkoord gaat geven ze eenvoudig geen toestemming meer om te her uitzenden.

Niettemin snap ik niet waarom VTM en consoorten zijn reklameblokken niet beperkt. Met verplicht kijken naar reklameblokken van 15 minuten brengt niets op. Kijkers zappen weg of lopen naar de frigo en dat is slecht voor onze lijn.Smiley LOL


Bij Proximus is dat anders: daar zijn 2 varianten van terugkijk TV nl: TV Replay en TV Replay+.

Bij TV Replay die inbegrepen is in het TV abonnement kan men niet vooruitspoelen terwijl bij TV Replay+ wel kan vooruitspoelen (ook voor MEDIALAAN zenders) maar dan moet men € 5/maand extra betalen.

TV Replay (+) kan men echter maar tot 36 uur teruggaan in de tijd terwijl bij Terugkijk TV  men 1 week kan teruggaan in de tijd.

0 Likes