Beantwoorden
LouisvC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Trick or treat? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Yeloplay app gebruiken zonder actieve digibox.

Ik ben sinds kort overgestapt naar Whoppa. Daarbij een huur digibox meegekregen en geactiveerd. Nu heb ik geen behoefte aan digitale tv of m'n tv's omdat ik tv kijk via de sateliet, die gebruikt uiteraard de coax aansluiting op de tv.

Kan iemand me vertellen of ik gebruik kan blijven maken van de Yeloplay app als ik de huur digibox terug breng en de huur opzeg?

 

Bvd,

Louis

0 Likes
5 reacties
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 312
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Yeloplay app gebruiken zonder actieve digibox.

Nee, je hebt een abonnement voor digitale tv nodig voor Yelo Play.

De goedkoopste oplossing is een CI+ module (tv met een kaartje) kopen voor 69€,  de huur van de Digibox laten stopzetten en deze terug inleveren.

Die CI+ hoef je niet persé te installeren voor Yelo Play.

0 Likes
LouisvC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Trick or treat? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Yeloplay app gebruiken zonder actieve digibox.

Ik heb in het Whoppa pakket digitale televisie zitten dat wil ik ook gewoon behouden. Het gaat er mij om dat ik enkel via tablet soms eens iets wil kijken via Telenet tv en dus de digibox terug wil doen. Een CI+ module is geen optie want die zitten al in m'n tv's gestoken voor satelliet.

 

Daar komt nog eens bij dat ik op diverse zenders geen signaal heb, op de werkende zit ik op een signaal van 57% . Geen idee wat er mis kan zijn aan bekabeling of versterker en geen zin in een monteur over de vloer. Internet over dezelfde coax verbinding werkt super.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Yeloplay app gebruiken zonder actieve digibox.

 



@LouisvC schreef:

 

Kan iemand me vertellen of ik gebruik kan blijven maken van de Yeloplay app als ik de huur digibox terug breng en de huur opzeg?

 

@LouisvC schreef:

Ik heb in het Whoppa pakket digitale televisie zitten dat wil ik ook gewoon behouden. Het gaat er mij om dat ik enkel via tablet soms eens iets wil kijken via Telenet tv en dus de digibox terug wil doen. Een CI+ module is geen optie want die zitten al in m'n tv's gestoken voor satelliet.


 

 

 

Geen digibox of digicorder of CI+ = geen digitale tv = geen Yelo.

Kijk hier eens:
"Opgelet

  • Om te kijken via de Yelo Play-app of yeloplay.be heb je digitale tv en internet van Telenet nodig."

Via Yelo kan je ook maar een beperkt aantal zenders kijken. (duid Basis en Yelo Play live kijken aan)

 

In Whoppa zit inderdaad digitale tv maar als je je digibox terugbrengt heb je geen digitale tv meer en dus ook geen Whoppa meer waardoor dus ook je Whoppa-korting (pakketvoordeel) vervalt.

Je gaat dan alles apart betalen waardoor je meestal duurder uitkomt.

 

Daarom dat @Area57_1 je heeft aangeraden om een CI+ te kopen. Dat is voor jou de goedkoopste oplossing:

  • geen huurgeld meer voor de digibox
  • éénmalige aankoopprijs van 69 eu
    • Je hoeft die ook niet te gebruiken he. Leg het kaartje in de kast of als je hem mooi vindt kan je hem inkaderen en aan de muur hangen Smiley Vrolijk
  • je blijft op die manier in je Whoppa en blijft dus je pakketvoordeel (Whoppa-korting) behouden
  • je kan yelo blijven gebruiken

 

 


Daar komt nog eens bij dat ik op diverse zenders geen signaal heb, op de werkende zit ik op een signaal van 57% . Geen idee wat er mis kan zijn aan bekabeling of versterker en geen zin in een monteur over de vloer. Internet over dezelfde coax verbinding werkt super.

Het is niet omdat internet perfect werkt dat er niets mis kan zijn met de tv-signalen.

Heb je de coax al eens vervangen die naar de digibox gaat? Dat lost in de meeste gevallen storingen op (niet in alle gevallen uiteraard).

 

 





    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LouisvC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Trick or treat? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Yeloplay app gebruiken zonder actieve digibox.

Beste Wheng,

 

Bedankt voor je uitleg. Ik heb bij het overschakelen naar Whoppa duidelijk aangegeven bij de telenetwinkel  dat ik geen interesse had in de digibox of iets dergelijks. De medewerkster gaf aan dat voor registratie van het Whoppapakket een digibox aanmelding nodig was maar dat ik die dan zsm weer terug kon brengen zodat de huur hiervan weer zou vervallen.

 

Dit blijkt dus helaas niet geheel correct.

De coaxkabel naar de digibox is de kabel die met de digibox kwam. Mijn vrouw is vandaag op de vaste telefoon gebeld ivm de slechte ontvangst van digitale tv. Normaal gezien wordt ik tzt nog op m'n gsm terug gebeld hierover.

 

Grtn,

Louis

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Yeloplay app gebruiken zonder actieve digibox.

 

 


@LouisvC schreef:

Beste Wheng,

 

Bedankt voor je uitleg. Ik heb bij het overschakelen naar Whoppa duidelijk aangegeven bij de telenetwinkel  dat ik geen interesse had in de digibox of iets dergelijks. De medewerkster gaf aan dat voor registratie van het Whoppapakket een digibox aanmelding nodig was maar dat ik die dan zsm weer terug kon brengen zodat de huur hiervan weer zou vervallen.
Dit blijkt dus helaas niet geheel correct.

 


Je huur vervalt dan inderdaad 🙂  Maar je Whoppa up den duur dus ook...

 


De coaxkabel naar de digibox is de kabel die met de digibox kwam. Mijn vrouw is vandaag op de vaste telefoon gebeld ivm de slechte ontvangst van digitale tv. Normaal gezien wordt ik tzt nog op m'n gsm terug gebeld hierover.

 

Grtn,

Louis


Ah dat is goed nieuws. Dan zullen ze misschien signaalstoringen vastgesteld hebben.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes