Beantwoorden
noste99
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Door werken moet ik tijdelijk naar de verdieping verhuizen dog kan mijn Telenet aansluiting niet verplaatsen wegens het niet beschikbaar zijn van kabels. Draadloos het digitale telenet overbrengen lijkt niet echt mogelijk. Een oplossing zou kunnen zijn programmas te bekijken met de yeloplay app op een tablet of pc via wifi. Heb hdmi connector maar eens ik de tablet met mijn tv-set verbind blokkeerd de yeloplay app. Andere gebruikers schijnen dit probleem ook te hebben en vluchten naar de yeloplay.be site en een browser. Zo zou de hdmi connectie wel gebruikt kunnen worden.

Ik heb dit nu geprobeer maar ik kan me niet aanmelden op yeloplay.be.

 

Wie kan me helpen met een werkende oplossing?

Dank bij voorbaat,

 

Stefan

0 Likes
23 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Hoi,

Welke browser gebruik je om aan te melden op yeloplay.be?
Wat bedoel je met dat je niet kan aanmelden? Komt er een foutmelding?

Met Google Chrome of Edge zou het zonder problemen moeten werken.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
noste99
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Ik gebruik meestal firefox op mijn tablet. Maar heb ook Google Chrome beschikbaar.  Bij Firefox blijk ik bij aankomst op yelotv.be reeds aangemeld (cache?). Het bekijken van een programme starten resulteert in de melding "Use yello play app. You cannot watch this programme in your browser. Use the Yelo Play app instead. Dus hier raak ik niet verder vermits met de app ik mijn screen niet forwarden over de HDMI connector.

 

Met Chrome moet ik aanmelden. Ik geef mijn telenet login en passwoord op en ik kom terug op het home page maar nog steeds niet aangemeld. Verder geen bericht noch foutmelding. Ga ik zo naar tv-gids en start ik het bekijken van een programma dan vraagt het system om aan te loggen. Ik geef zoals voordien mijn telenet login en password op en ik krijg een scherm dat mij vraagt of ik mijn telenet LOGIN vergeten ben. Hier geef ik mijn telenet klanten nummer in (heb dat nog eens opgezocht om zeker te zijn). Het systeem vraagt mij nog eens of ik mijn telenet login vergeten ben. Ik kan dan via dit scherm een nieuw telenet login aanmaken. Dit lijkt mij geen normaal gedrag van het systeem (onder Chrome). Ik herhaal dat nu en ga steeds terug naar de tv-gids home page. Mijn status veranderd niet, hoeveel maal ik ook mijn credentials ingeef.

Ik zit dus in een eindelose loop.

 

Stefan

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

@noste99 Via Firefox gaat het sowieso niet werken.

 

Kan je eens proberen om Chrome te verwijderen en opnieuw te installeren? Als de app standaard geïnstalleerd staat, verwijder dan de updates en update de app daarna terug opnieuw.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
noste99
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Android laat mij Google Chrome niet uninstallen, wel updaten. Ik heb eerst yeloplay app uninstalled, dan Chrome ge-updated. Nu probeer ik Yeloplay terug te installeren. I'll report back when done !Smiley Vrolijk

Stefan

0 Likes
noste99
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Ok, zie nu de home page van yelotv.be en in de linker beneden hoek "Log in" ipv het vroegere "Aanmelden".  In TV-gids een programma starten, vraagt me nosteeds om aan te melden. Dit doende krijg ik nu hetzelfde resultaat als bij Firefox. Het systeem raadt mij aan Yeloplay app te gebruiken. Ook hier kan ik niet verder. Zo te zien is het niet mogelijk om via HDMI op een groot scherm tv te bekijken.  Zoals reeds gesteld, is mijn probleem van zeer praktische aard. Hoe kan ik na verhuis naar de eerste etage (wegens werken op het gelijkvloers) blijven TV kijken via telenet zonder een kabel te moeten trekken? Niet dus, alle informatie van forum discussies ten spijt! Ik hoop dat ik me toch vergis of iets over het hoofd heb gezien!

 

Toch bedankt!

Stefan

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

@noste99 Heb je toevallig geen laptop of pc?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
noste99
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Ja die heb ik. Is daar de situatie daar verschillend? Zit het probleem dan bij Android? Mijn pc draait wel Linux. Vermits Android gebaseerd is op een Linux kernel, vrees ik het ergste, of niet? Verder heb ik ook een Raspberry Pi2 maar dat is ook Linux.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Het probleem is dat de chrome browser op Android geen Widevine ondersteund.

Op je pc zou het moeten werken met Chrome (op Linux echt alleen maar met Chrome)
Ik weet niet of de raspberry pi 2 snel genoeg is om chrome te draaien met yeloppay maar je kan het altijd proberen.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
noste99
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Ok, ga dat onmiddelijk proberen met mijn linux pc.

RPi2 zou praktisch zijn vermits die zo klein en compact is. Snelheid via wifi was reeds voor een andere toepassing voor mij een probleem. Ben dan ook afgestapt van wifi en back to wired. Ik probeer dat later even uit.

Stefan

0 Likes
noste99
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Ik heb Chrome geinstalleerd from scratch (+reboot).

Op yelotv.be krijg ik op de home page in the linker beneden hoek terug  een icoon met daaronder "Aanmelden". In Firefox onder Linux staat er "Log in". Ik heb de Chrome cache leeg gemaakt maar dit heeft geen effect.

 

Ik kies TV Gids en een programma. Yeloplay vraagt me aan te melden. Eens login  en password ingegeven ga ik terug naar de home page van TV gids. In de linker onder hoek nog steeds "Aanmelden" ipv mijn login vermits ik me heb aangemeld en het systeem geen bericht nog fout heeft weer gegeven.

 

Chrome werkt op dit ogenblik zoals op Android voordien (with the endless loop).

 

Terug onder Firefox en Linux, daar zie ik de home page met links onder "Log in". Als ik me aanlog werkt dit goed en links onder verschijnt er mijn login. Ik ben dus aangemeld. Vervolgens kies ik uit TV gids een programma. Eens gekozen zegt het systeem mij om Silverlight te installeren. Silverlight schijnt niet meer onderhouden te worden. Ik probeer het toch te installeren. Wordt doorverwezen naar Mono, maar na het volgen van de instructies krijg ik een security warning . Gevaarlijk dus, en ik zal dan maar de weg van Chrome volgen, ipv Firefox.

 

Waarom kom ik om een home page terecht met linksonder "Aanmelden" wa

0 Likes
noste99
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Sorry, was nog niet klaar.

wat vroeger onder Android niet werkte doch uiteindelijk "Log in" tevoorschijn toverde. Er is toch iets niet pluis met de web-applicatie. Op dezelfde machine geeft Firefox me "Log in" op dezelfde pagina waar Chrome me "Aanmelden" weergeeft.

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Mmh vreemd...
Het is toch echt Chrome en niet chromium he?
Doe het anders nog eens?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
noste99
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Neenee, het is echt CHROME en niet CHROMIUM.

Ik dacht het gevonden te hebben, vermits ik toevallig een rood sterretje zag in het icoon op de lijn waar de URL wordt weergegeven. Bleek dat Cookies afstonden als default. Heb dan voor yelotv.be cookies toegelaten doch dat rode sterretje blijft aanwezig. Aanloggen lukt helemaal niet en alles zonder message of fout melding. Je geeft je credentials in en bekomt een screen refresh met links onder "Aanmelden" ipv mijn login.

 

Dat rode sterretje was inderdaad het probleem. Ik heb yelotv.be toegevoegd aan de lijst van de sityes die cookies mogen saven. Chrome gesloten, en terug opgestart. Nu komt er geen rood sterretje meer rechts op de URL  balk en ik kan me normaal aanmelden.

 

Snel naar TV-gids en programma gekozen, en inderdaad het werkt !!!!

 

COOKIES blocking was the problem for Chrome!!!!

 

Stefan

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Leuk om te horen dat het is gelukt, veel kijkplezier 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.