Beantwoorden
Erik001
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

1080p op Digibox DB-AD220

Hallo,

 

Ondersteunt een Digibox DB-AD220 de 1080p-resolutie? Volgens de specs op de website van Telenet is de hoogste resolutie 1080i. Maar ik heb ook een Digicorder DC-AD2200 en ondersteunt wel 1080p (aanvankelijk ging die maar tot 1080i maar na een software update -ondertussen ook al een paar jaar geleden- was er in de lijst ineens 1080p bijgekomen). Daarom dat ik er eigenlijk van uitging dat de Digibox in de praktijk ook wel 1080p zou ondersteunen. Maar bij mijn Digibox DB-AD220 zie ik enkel maar tot 1080i staan, en de box zegt dat de meest recente software geïnstalleerd is. Dus daar zal het ook niet aan liggen.

 

Alvast bedankt

Erik

0 Likes
4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5305
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

1080p op Digibox DB-AD220

@Erik001 de zenders bij telenet zijn maar maximum 1080i dus veel zal dit niet veranderen aan de kwaliteit van het beeld, er zijn amper of geen zenders dat een bron aanbieden van 1080p beeld (behalve de zogezegde UHD zenders in Nederland van de NPO1 voor de aankomende voetbal die we in belgie niet krijgen).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

1080p op Digibox DB-AD220

Je hebt natuurlijk wel Netflix op de Digibox DB-AD220.

Daarvoor zou 1080p toch moeten ondersteund worden?

0 Likes
Erik001
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

1080p op Digibox DB-AD220

Dag Master-Magic,

 

Bedankt voor je antwoord. Ik dacht begrepen te hebben dat een lagere p-resolutie altijd te verkiezen is boven een hogere i-resolutie, dus 720p ipv 1080i in dit geval. Daarom dat ik eigenlijk zelfs nog nooit 1080i geprobeerd heb.

 

Toen er op mijn Digicorder 1080p is bijgekomen, vond ik dat dat weldegelijk een scherper beeld gaf. Maar misschien dat ik die 1080i op mijn Digibox dan toch ook maar een lans moet geven.

 

Met vriendelijke groet 

Erik 

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

1080p op Digibox DB-AD220


@Erik001  schreef:

Dag Master-Magic,

 

Bedankt voor je antwoord. Ik dacht begrepen te hebben dat een lagere p-resolutie altijd te verkiezen is boven een hogere i-resolutie, dus 720p ipv 1080i in dit geval. Daarom dat ik eigenlijk zelfs nog nooit 1080i geprobeerd heb.

 

Toen er op mijn Digicorder 1080p is bijgekomen, vond ik dat dat weldegelijk een scherper beeld gaf. Maar misschien dat ik die 1080i op mijn Digibox dan toch ook maar een lans moet geven.

 

Met vriendelijke groet 

Erik 


Awel Erik, ik ben blij dat iemand anders eens zegt dat het beeld wel degelijk beter is bij 1080P (op je decoder).

Er zijn hier meerdere personen op dit Fora die beweren dat 1080i beter is omdat dat de dichter aanleunt bij de native resolutie en dan scaled je tv dat beter op. Volgens hen hé.

Maar die uitzending kan ook in 480i of P zijn of 576i of P of 720i of P. Wat dan? Dan moet eerst je decoder dat upscalen naar 1080i en dan je TV naar 1080P of 2160P naar gelang! Huh! Neen! Gewoon je decoder op de 1080P of 2160P naar gelang (dan wordt er zowiezo maar 1 keer geupscaled) is het meest logische en duidelijk het beste!