Beantwoorden
freddyh
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
My smart Valentine Trick or treat? Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes.

2 digicorders instellen

Wil 2 digicorders gebruiken die naast elkaar staan, hoe stel ik de afstandbedieningen in dat iedere afstandbediening enkel zijn eigen digicorder gaat bedienen?

0 Likes
23 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

2 digicorders instellen

Dat zal niet gaan vrees ik. Ze gebruiken allemaal dezelfde (infrarood) codes. Als je 2 gelijke TV's naast elkaar zet lukt dat ook niet. Zou nogal een soepke worden als alle digicorders en boxen aparte (infraroodcodes) hebben. Gefrustreerde smiley



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

2 digicorders instellen

Gaat inderdaad niet vlug lukken.

Tenzij je tussen de twee digicorders in een soort van afscherming plaatst.

 

Als je dan niet te ver weg zit en echt goed kan richten, zorg je er misschien voor dat de infrarood straling niet op de ene / of andere box terecht komt. 😛

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

2 digicorders instellen

waarom wil je eigenlijk 2 digicorders naast elkaar plaatsen, mogelijk is er een andere oplossing mogelijk voor uw probleem.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
freddyh
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
My smart Valentine Trick or treat? Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes.

2 digicorders instellen

Dan kan ik 4 programma´s op hetzelfde tijdstip opnemen, dat is mijn bedoeling.

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

2 digicorders instellen

Dat zou in theorie moeten kunnen, door de kanalen van de afstandsbediening anders te zetten. De vraag is alleen: Hoe doe je dat?

Ik heb geen handleiding meer van de digicorder. Misschien eens gaan navragen in een Telenet winkel? Wel best ééntje kiezen waar ze een beetje technische kennis hebben...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

2 digicorders instellen


@BertXL schreef:

Dat zou in theorie moeten kunnen, door de kanalen van de afstandsbediening anders te zetten. De vraag is alleen: Hoe doe je dat?

Ik heb geen handleiding meer van de digicorder. Misschien eens gaan navragen in een Telenet winkel? Wel best ééntje kiezen waar ze een beetje technische kennis hebben...


Dat lukt niet. Het is infrarood, geen radiosignaal. Infraroodstraal is altijd dezelfde maar ieder toestel hanteert een andere set van codes. Bij een radiofrequentie kan je een andere frequentie instellen (soms) op ontvanger en zender. Is bijvoorbeeld zo bij Bose met als gevolg als je per toeval 2 nabije buren hebt en ze werken op hun AB met dezelfde frequentie heb je boel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
freddyh
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
My smart Valentine Trick or treat? Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes.

2 digicorders instellen

Ok dus infrarood, met wat houdt je dit tegen, maw wat moet ik voor het betreffende toestel plaatsen, en waar zit de ontvanger in het toestel? het gaat om de AD 2200

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

2 digicorders instellen


@freddyh schreef:

Ok dus infrarood, met wat houdt je dit tegen, maw wat moet ik voor het betreffende toestel plaatsen, en waar zit de ontvanger in het toestel? het gaat om de AD 2200


Als je goed kijkt zie je achter het glas vooraan een klein oogje dat als ontvanger dient. Soms moet je wat van opzij kijken om het te zien. Je kan best een lampje gebruiken. Dat zie dit zitten net links van het groen lampje als je digicorder aanstaat.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
freddyh
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
My smart Valentine Trick or treat? Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes.

2 digicorders instellen

Zal eens proberen om daar iets voor te plaatsen, wat houdt infrarood tegen?

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

2 digicorders instellen

Kartonnetje van ±5 x10cm boven of onder vastkleven met tape.

Dan kan je dit ervoor laten of wegklappen afhankelijk welke je wil bedienen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 digicorders instellen

Er is nog een andere oplossing: plaats de tweede digicorder uit het zicht (in een kast, ander lokaal, whatever).  In de settings van beide digicorders maak je beide zichtbaar voor elkaar. Zo kun je vanop één van beide toestellen (gelijk het welke) zowel opnemen als bekijken van programma's op beide toestellen.

 

Het enige waar je moet op letten:als je de opname plant in de TV gids niet simpelweg op "opnemen" klikken, maar even naar de opties gaan en daar kun je dan kiezen op welke digicorder je het wilt opnemen. Voor het bekijken is het iets eenvoudiger, daar kun je één van beide of allebei samen instellen om een opgenomen programma uit te kiezen om te bekijken. 

 

Kort samengevat: je kan via de digicorder die voor uw neus staat ook programma's opnemen op de andere, dus vier opnames tegelijk beheren vanuit één digicorder is geen probleem.

 

Indien niet duidelijk, laat maar weten, dan zal ik de exact te volgen weg met welk item in welk menu enz ... weergeven.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

2 digicorders instellen

Volgens mij met het lukken als je de twee  digicorders met hun achterkant tegen elkaar zet.

als je dan je IR richt via een linker muur dan zal die naar de linkse box reflecteren, richt je via een rechter muur dan straal je naar de rechtse.

Maar... als je een smartphone hebt dan kan je die als afstandsbediening gebruiken en dan kan je de twee digiboxen afzonderlijk benoemen, en kiezen welke je gaat gebruiken.

Proberen kan geen kwaad hé

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 digicorders instellen

@Pa, dat gaat via de Yelo app, daarmee kun je inderdaad in de TV gids opnames starten en programmeren. Hier kun je ook kiezen voor welke digicorder, dus net zoals op de digicorder zelf. Dus ook zonder problemen vier opnames tegelijk. En daarbij mogen ze dus ook naast elkaar staan, geen probleem, de aansturing gebeurt immers via internet en niet via IR.

 

Moest je iets anders bedoelen, dan had ik er graag eens wat meer uitleg over. Een smartfoon met IR zal niks opleveren, ge kunt programmeren wat ge wilt, de ontvangers in de digicorders zijn identiek, dus wat ge naar de ene stuurt verstaat de andere ook.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

2 digicorders instellen

Beste Stefaan,

Ik gaf die Yelo app op als oplossing voor het probleem van freddyh.

 

"Moest je iets anders bedoelen, dan had ik er graag eens wat meer uitleg over. Een smartfoon met IR zal niks opleveren, ge kunt programmeren wat ge wilt, de ontvangers in de digicorders zijn identiek, dus wat ge naar de ene stuurt verstaat de andere ook."

 

Ik bedoel dus echt geen smartfoon met IR, maar gewoon een goede oude of nieuwe IR afstandsbediening.

in de vaktaal: IRRC infra rood remote control.

Vroeger had ik 2 CD spelers naast elkaar staan en toen gebruikte ik dat trukje  met IR afstandsbediening om die dus afzonderlijk te kunnen gebruiken via reflectie over de zijmuren.

IR is tenslotte gewoon licht (maar voor ons niet zichtbaar) het reflecteerd als gewoon licht en gaat niet door vaste stoffen als muren, karton enz.

0 Likes