Beantwoorden
freddyh
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
My smart Valentine Trick or treat? Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes.

2 digicorders instellen

Wil 2 digicorders gebruiken die naast elkaar staan, hoe stel ik de afstandbedieningen in dat iedere afstandbediening enkel zijn eigen digicorder gaat bedienen?

0 Likes
23 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

2 digicorders instellen


@igvfer schreef:

@BertXL schreef:

Dat zou in theorie moeten kunnen, door de kanalen van de afstandsbediening anders te zetten. De vraag is alleen: Hoe doe je dat?

Ik heb geen handleiding meer van de digicorder. Misschien eens gaan navragen in een Telenet winkel? Wel best ééntje kiezen waar ze een beetje technische kennis hebben...


Dat lukt niet. Het is infrarood, geen radiosignaal. Infraroodstraal is altijd dezelfde maar ieder toestel hanteert een andere set van codes. Bij een radiofrequentie kan je een andere frequentie instellen (soms) op ontvanger en zender. Is bijvoorbeeld zo bij Bose met als gevolg als je per toeval 2 nabije buren hebt en ze werken op hun AB met dezelfde frequentie heb je boel.


@igvfer oops je hebt gelijk. Dat IR had ik over het hoofd gezien. 

Dat probleem met de radiofrequenties heb ik zelf ondervonden (daarom dat ik er aan dacht). Onze bovenburen hebben dezelfde dampkap als wij en die heeft ook een afstandsbediening...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
freddyh
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
My smart Valentine Trick or treat? Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes.

2 digicorders instellen

Allen bedankt, ga het eens allemaal uitproberen wat mij het best bevalt.

freddyh
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
My smart Valentine Trick or treat? Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes.

2 digicorders instellen

Geen tijd deze week en volgende week eveneens, maar kom hierop terug als ik aan de slag ga, ga voor de oplossing gaan die StefaanH voorstelt, maar daarover nog een extra vraag, beide verbinden met Coax, utp naar modem, en moet de 2de ook verbonden zijn aan de tv met een HDMI kabel of gaat alles over de HDMI kabel die verbonden is via de 1ste digicorder?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 digicorders instellen

@freddyh, om twee digicorders te bedienen vanaf één van beide is het niet noodzakelijk dat de tweede aan een TV gekoppeld is. Beide digicorders dienen via coax met de kabel en via UTP met de modem verbonden te zijn, maar slechts één toestel moet aan een TV gekoppeld zijn via HDMI.

 

Voorwaarde is wel dat beide digicorders in "sharing mode" staan. Om in dat menu te gaan moet de digicorder natuurlijk WEL aan een TV hangen, anders kunt ge niets zien. Maar eenmaal alles mooi ingesteld is, is de tweede TV dus overbodig. En natuurlijk mag de tweede digicorder niet in het zichtbereik staan van de eerste, anders zal uw afstandsbediening beide toestellen aanspreken.

 

En, zoals gezegd, om iets op te nemen gaat ge in de TV gids en na het drukken op "opnemen" gaat ge, alvorens op "OK" te drukken naar de opties en daar kunt ge dan kiezen op welke digicorder ge gaat opnemen. Om te kijken hebt ge een keuze: wanneer ge naar "opnames" gaat kunt ge daar instellen welke digicorder ge wilt zien: a, b of allebei tegelijk. 

 

BTW, in zulk geval is het natuurlijk wel handig om uw digicorders een voor u betekenisvolle naam te geven ipv de standaard combinatie van letters en cijfers die verder nietszeggend is. Dat kunt ge vanuit "Mijn Telenet" maar uiteraard ook vanuit de digicorder zijn eigen settings (waarvoor er natuurlijk een TV, al dan niet tijdelijk, aangesloten moet zijn). Mijn digicorders heten bvb "Living" en "Blue Room".

 

Zo, veel succes, en indien nog vragen, shoot Smiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
freddyh
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
My smart Valentine Trick or treat? Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes.

2 digicorders instellen

Vandaag de 2de digicorder  aangesloten, zie hem staan in mijn telenet bij mijn modem, kan inderdaad vanuit mijn ene digicorder opnames doen op mijn 2de recorder, echter krijg daar mijn zenders niet op te zien, abonnement nemen staat er, is een 2de hands aangekochte digicorder.

De opnames kan ik inplannen, neemt ook op maar er wordt niks opgenomen, blanco scherm.

0 Likes
freddyh
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
My smart Valentine Trick or treat? Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes.

2 digicorders instellen

Hebben ze nog moeten activeren bij telenet, is opgelost.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 digicorders instellen

@freddyh, als de tips die ik u gegeven heb tot de oplossing geleid hebben, zou je dan zo vriendelijk willen zijn mijn post ook als oplossing aan te duiden? DankuwelSmiley Vrolijk


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
freddyh
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
My smart Valentine Trick or treat? Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes.

2 digicorders instellen

De  tips van StefaanH hebben mijn probleem helpen oplossen, bedankt hiervoor

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 digicorders instellen

Graag gedaan Freddy Smiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes