Beantwoorden
Macgyver
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

3 zenders worden niet gedecodeerd, enkel geluid is goed

Sinds 22 februari 2023 in de namiddag heb ik een eigenaardig probleem.

Drie zenders worden zeer slecht gedecodeerd, alle overige zenders kunnen perfect ontvangen worden.

Wanneer ik bijvoorbeeld naar vtm kijk ( perfect beeld en geluid ) en ik zap over naar 1 van deze drie zenders: vrt, canvas, ketnet dan blijft er een deel van het beeld van de vorige zender hangen en er verschijnen ongedecodeerde blokjes in het beeld, het geluid van de respectievelijke zender werk dan weer wel.

Ik heb de digicorder teruggezet naar de fabrieksinstellingen maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

Aangezien de overige zenders werken kan het het probleem zich dan situeren in de digicorder zelf of in het kastje aan de straatzijde? 

Enkele maanden geleden heeft men hier diverse keren de straat opengebroken en men had toen de telenet kabel vernietigd met de graafwerken, waarschijnlijk is dit daar nog een gevolg van ( slechte herstelling ??? ) .

Alvast bedankt voor de feedback want ik wil die zenders wel graag terug hebben.

0 Likes
6 reacties
Kcquipor
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

3 zenders worden niet gedecodeerd, enkel geluid is goed

Van welke regio ben je ? 

Deze ochtend bij wat zappen ook dit meegemaakt op bepaalde zenders 

H&S (Paardensport kanaal op 208) & Play 24/7 op 247 

0 Likes
Ex-Netweter
 

3 zenders worden niet gedecodeerd, enkel geluid is goed

Ja, wegvallende zenders op één bepaalde frequentie (298 MHz) is duidelijk een signaalprobleem met de coaxkabel. Binnenshuis moet je alle verbindingen eens controleren. Eventueel het coaxsnoer tussen de Digicorder en de wandcontactdoos vervangen door een beter afgeschermd exemplaar (Hirschmann FEKAB5).

Als het probleem zich mogelijks buitenshuis voordoet, moet je Telenet eens vragen om het coaxsignaal (ter plaatse) te controleren.

Ex-Netweter
 

3 zenders worden niet gedecodeerd, enkel geluid is goed


@Kcquipor  schreef:

 

H&S (Paardensport kanaal op 208) & Play 24/7 op 247 


Frequentie van dat zenderpakket is 274 MHz, ook een signaalprobleem met de coaxkabel. Je kan best eens alle coaxverbindingen nakijken.

Macgyver
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

3 zenders worden niet gedecodeerd, enkel geluid is goed

Regio Oost-Vlaanderen.

0 Likes
Macgyver
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

3 zenders worden niet gedecodeerd, enkel geluid is goed

Iedereen bedankt voor de feedback. 😃

Het probleem zat hem blijkbaar in de coaxkabel die van de digicorder naar de televisie ging.

Ik heb hem verwijderd ( zat er zeker al 5 jaar op aangesloten ) en alles werkt terug normaal.

 

Thanks !!!

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

3 zenders worden niet gedecodeerd, enkel geluid is goed

@Macgyver 

Die coax van de digicorder naar de TV is voor niks nodig. Gebruik een HDMI kabel.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes