24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik heb een nieuwbouwwoning de coaxkabel zit klaar onder de grond voorbij de rooilijn.
kan Telenet hierop aansluiten?
Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Coaxkabel zit onder de grond
Als die voldoet aan de normen dan is het antwoord ja. Die kabel moet van het type PF6 zijn als die minder dan 30 meter tot aan het aansluitpunt op straat, of een PF9 voor meer dan 30 meter tot 50 meter. Uw kabel moet voldoende lang zijn om tot aan het aansluitpunt te geraken. Telenet koppelt geen kabels onder de grond wagens mogelijke corrosieproblemen. Een kabel moet dus opgerold klaarliggen aan de rooilijn en uit 1 stuk zijn.
Hij ligt opgerold klaar maar wel onder de grond… niet boven…
Dank je wel trouwens voor het snelle antwoord
Als het type en lengte in orde is zoals @igvfer al zei en ze kunnen er zonder problemen aan is er geen probleem. Anders voor er ooit technieker aankomt hem ff opgraven en plastiek zak rond doe
Het is voorbij de rooilijn onder het voetpad dus ik kan hem zelf niet opgraven 😣
Normaal gezien leggen ze die opgerold en afgebonden in zak op einde van perceel.
Maar als jij exact weet waar ie ligt denk ik dat er geen probleem is. Weet jij hoe diep mss?
Ik weet hem exact liggen en net onder de borduur dus iets minder dan 1 meter
Dat is OK. Hopelijk is die voldoende lang en dan sluiten ze die aan. Werken op openbaar doemein zijn voor hen. Eingelijk zouden ze iedereen die bouwt en een voortuin heeft moeten verplichten een aasluitput te maken van 1m x 1m waarin de wachtbuizen toekomen en aan de straatzijde wat openingen, volgespoten met schuim, waar ze makkelijk doorkunnen om naar de straat te leiden. Altijd bereikbaar ook voor eventuele toekomstige aansluitingen zoals glasvezel.