Beantwoorden
pdekaey
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Aftakkabel

We verhuizen einde maart naar een huis dat over internet van Proximus beschikt. We zouden graag ons abo bij Telenet behouden en lezen dat we dan een aftakkabel moeten voorzien. Er staat in de voortuin zo'n grijs bakje en nu vraag ik me af of de bestaande aftakkabel (van Proximus dus) voldoet of dat we die moeten vervangen door één van Telenet. Indien we deze moeten vervangen veronderstel ik dat we die van Proximus uit de wachtbuis kunnen trekken en vervangen door die van Telenet? Alvast bedankt.

0 Likes
4 reacties
Stevenet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Aftakkabel

Je moet inderdaad een kabel voorzien van Telenet.

In de volgende link kan je alles te weten komen hoe het allemaal in elkaar zit bij een Telenetaansluiting en wat je als klant zelf moet voorzien:

https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/klantenservice/downloads/Kabelbrochure.pdf

 

Proximus gebruikt een andere kabel tegenover Telenet.

Je zal dus sowieso een dropkabel moeten voorzien.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aftakkabel

Proximus gebruikt een 4-aderige telefoondraad. Telenet een coax. Je moet een coax kabel voorzien vanaf het punt waar je de binneninstallatie voorziet tot aan het aftakpunt op straat. Heb je nu al TV via de kabel? Want in de meest huizen is kabel reeds aanwezig. Tenzij je deze bij een opruimbeurt hebt verwijderd. Bij elke deftige electrohandel kan je die kabel aankopen. Zwart 6 mm coaxkabel indien die minder dan 30 meter lang moet zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
pdekaey
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Aftakkabel

Dus ik begrijp het goed dat - als er in het huis kabeltelevisie is - de woning al is aangesloten op het kabelnetwerk en er dan geen nieuwe kabel moet worden gelegd? En dan moet ik gewoon met Telenet een afspraak maken om de netwerkverdeler en modem te komen plaatsen.

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Aftakkabel


schreef:

Dus ik begrijp het goed dat - als er in het huis kabeltelevisie is - de woning al is aangesloten op het kabelnetwerk en er dan geen nieuwe kabel moet worden gelegd? En dan moet ik gewoon met Telenet een afspraak maken om de netwerkverdeler en modem te komen plaatsen.


Dat is volgens mij inderdaad correct. Dat is ook wat ze in mijn vroeger huis en op mijn vorig appartement gedaan hebben.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.