Beantwoorden
WB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Optie "opnames" verdwenen op Digiboxes

Ik heb een Digicorder en drie Digiboxes, met elkaar verbonden via powerlines.   Een tijdje geleden verdween de olie "opnames" uit het menu van de Digiboxes, na jarenlange goede werking.  Bij Telenet kan natuurlijk niemand iets zinnigs zeggen (de powerlines zijn niet van ons, dus kunnen we niet helpen).

Alle andere menu punten zijn nog aanwezig, al van alles geprobeerd: zoeken naar updates, herstarten Digicorder, herstarten Digiboxes, herstarten modem, ...   Niets helpt.

Heeft iemand dit al meegemaakt, en zoja, hoe werd het opgelost?

Walter

 

0 Likes
6 reacties
WB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Optie "opnames" verdwenen op Digiboxes

ik bedoel natuurlijk de optie "opnames" ...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Optie "opnames" verdwenen op Digiboxes

Kan je eens proberen het nieuws van gisteren op te vragen? Of te kijken hoever je programmagids gaat. Lukt het niet en gaat je programmagids maar vandaag en morgen dan lijkt het erop dat je powerline bij de modem niet meer werkt. Verwijder deze en probeer eens een van de andere op die plaats. En dan uiteraard kijken of het nu werkt. Je zal eventuuel op zoek moeten gaan naar een gelijkaardige powerline of ze anders allemaal moeten vervangen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Optie "opnames" verdwenen op Digiboxes

Ik heb geprobeerd het nieuws van gisteren op te halen: ik raak tot aan het scherm om een abonnement van €10/mnd te nemen.   Ben niet verder gegaan, heb dat abonnement niet nodig.

De programmalijst gaat meer dan een week vooruit.   Als ik op een programma in de lijst klik, krijg ik echter geen optie om het programma op te nemen.

Ik heb nu nieuwe powerlines besteld.   Worden waarschijnlijk volgend weekend geïnstalleerd.  

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Optie "opnames" verdwenen op Digiboxes

Als je geen terugkijkt TV hebt (dus geen Play of Play More) gaat dat natuurlijk niet werken.Smiley Tong

 

Maar gisteren is niet ver genoeg. je moet een week achteruit en twee weken vooruit kunnen gaan in de TV gids. Als dat lukt is de interactiviteit normaal gezien OK. Heb je al eens geprobeerd om de digicorder helemaal terug te resetten naar fabrieksinstellingen? Dat ook zonder verlies van bestaande opnames. Je kan ook alle updates opnieuw laten uitvoeren. Als dat allemaal niet helpt scheelt er waarschijnlijk wel iets aan uw digicorder zelf. Want als de interactiviteit OK is, dan zijn de powerlines ook goed.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Optie "opnames" verdwenen op Digiboxes

heb je de instellingen van de digicorder al nagekeken? Staat "opnames delen" bvb nog aan? Staat de energiestand uit?

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/opnames-delen-tussen-telenet-decoders/ 

 

Heb je de IP adressen al eens nagezien van de digiboxen? zijn het allemaal Telenet IP adressen en geen lokale 192.168.0.x? (ik vermoed van wel, want anders werkt de interactiviteit niet meer)

 

Je bent trouwens niet de eerste met dit probleem, hier staat nog een beetje lectuur hierover: https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Gedeelde-opnames-niet-meer-zichtbaar-op-digibox/td...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Optie "opnames" verdwenen op Digiboxes

Misschien een domme vraag, maar kun je op de digicorder zelf nog wel opnemen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes