Beantwoorden
HAL9000
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken!

Arte vast op Frans instellen

Bij een klant (postcode 9000) staat Arte standaard op Duits. Wanneer je de taalinstellingen aanpast naar Frans is dit in orde.

Alleen... Zodra je het toestel uitschakeld en daarna weer naar Arte gaat, is het weer Duits...

Dit is een nieuwe installatie met de kleine box.

Kan de taal zó in te stellen dat Arte altijd in't Frans staat?

Alvast bedankt!

2 reacties
WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

Ik zie dat dit op de Telenet TV-app en -website ook zo is.

Ik denk dat voor de IP-streams Duits als standaard ingesteld staat terwijl in principe de voertaal van deze zender op Frans ingesteld staat bij Telenet.

Pas als ik de voorkeurtaal voor audio op alle zenders instel op Frans (in instellingen) blijft dit behouden (de TV-app heeft die optie, de TV-box vermoedelijk ook)

Is dat voor jouw geval een mogelijke oplossing? (Zal er vooral vanaf hangen of je klant nog andere meertalige zenders bekijkt).

Voor de aanpassing van de standaard audiotaal van de zender zelf moet Telenet iets aanpassen bij hen, je kan proberen dit door te geven aan de klantendienst.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Als je in het menu gaat 

Rechts tandwiel 

zet de audio op Frans in de plaats van O.V 

Opgelet dan gaat alles in Frans gesproken worden ook op de Rtbf zenders bij film en series en de andere Franstalige zenders ook