Beantwoorden
Bart_Van_Dorst
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
All I want for X-mas is YOU Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Beeldkwaliteit, signaalsterkte.....

Hallo,

Sinds enkele weken heb ik een probleem bij live tv en opgenomen programma’s te bekijken.

Bij opnames afspelen schokkend beeld. Live tv bekijken gaat niet vloeiend en soms ook schokkend beeld.

 

Intussen heb ik nieuwe 4K UHD tv aangekocht en digibox omgeruild in Telenet-center. (Je hoort het niet veel, maar de serviceverlening van Telenet is hier uitstekend!) HDMI en coaxkabel zijn ook vernieuwd. Nu na omruilen van de digibox is er niet echt verbetering.

 

Vooraleer ik een Telenet technieker laat komen zou ik willen uitzoeken of het probleem niet in mijn eigen installatie zit.

 

Nu ben ik wat aan het proberen met de aansluitingen van de coax op de versterker. (type versterker NIU-65/88-GA-01A-BE05 ±8 jaar oud)

 

Eerst had ik de coax, die rechtstreeks naar de digibox gaat, aangesloten op de +4dB uitgang van de versterker: signaalkwaliteit 100%, signaalsterkte tussen 3.6 & 4.0 dBmV. Nu heb ik deze aangesloten op de +0dB uitgang van de versterker: signaalkwaliteit 100%, signaalsterkte tussen 0.1 & 0.5 dBmV. Dit lijkt precies iets beter…. Ik dacht dat hoe meer signaalsterkte hoe beter de kwaliteit. Ook heb ik 0 foutieve pakketten. Op het forum heb ik al gelezen dat er signaalsterktes zijn van 10 tot 15dBmv. Wat is een goede signaalsterkte? Is mijn versterker versleten?

 

Iemand enige suggesties wat ik verder kan doen?

Alvast bedankt!

0 Likes
1 reactie
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Beeldkwaliteit, signaalsterkte.....

Hoe hoger de signaalsterkte, hoe beter zoals je al zei. Mogelijk is er iets mis met je versterker.

Kun je anders een proberen om de technische dienst te contacteren en te vragen of ze de lijn kunnen nakijken?

 

Op mijn digicorder zit ik tussen de 0,4 en 0,9 dBmv (je moet boven de -13 dBmv zitten dacht ik.) met BER 0,0

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes