Beantwoorden
R_V_V
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your sixth party! En we zijn vertrokken! Hi there!

TVgids: serie-opname === geannul. opname (visueel)

Sinds het nieuwe digicorder menu:

TV-gids: geen onderscheid meer zichtbaar tussen:
- opgenomen serie: uitzending die opgenomen wordt
- opgenomen serie: een enkele geannuleerde uitzending van die serie
=> beiden worden weergegeven door een rood bolletje

Dit is misleidend, want als je even de tv-gids check, denk je "alles waarbij een rood bolletje staat wordt opgenomen", maar daar kunnen even goed uitzendingen tussen zitten die niet opgenomen worden.

Voorbeeld:
Wanneer je voor 1 enkele uitzending (uit een serie die opgenomen wordt) ervoor kiest om de geplande opname te annuleren - bijvoorbeeld omwille van een conflict melding  van teveel opnames tegelijkertijd - dan ziet een uitzending van die serie die WEL opgenomen wordt, er identiek uit als een uitzending uit die serie die NIET opgenomen wordt; nl. EEN ROOD BOLLETJE.

SUGGESTIE: Handiger zou zijn voor de niet-geplande opname van een serie waarbij de rest van de serie wél verder opgenomen dient te worden: EEN ROOD BOLLETJE MET EEN STREEP DOOR.
=> 
zo zie je in een oogopslag op de tv gids wat nu wél, en wat nu niet opgenomen wordt, en zie je ook meteen dat er voor dat programma wel degelijk voor de andere uitzendingen tevens nog een serie/seizoenopname geldt.

Nu kan je dit via de tv gids enkel nagaan, door afzonderlijk op alle uitzendingen te gaan klikken, en dan te zien of er het volgende staat:
- ofwel: opname annuleren (dan wordt het wél opgenomen)
- ofwel: opnemen (dan wordt het niet opgenomen)
Dit is hoogst ongebruiksvriendelijk en tijdrovend.

0 Likes
3 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

TVgids: serie-opname === geannul. opname (visueel)

Dag @R_V_V,

 

Dat probleem is inderdaad al meermaals gemeld op dit forum sinds de nieuwe interface. Telenet is op de hoogte van het feit dat hieromtrent enkel problemen zijn.

 

Echter om zo diep mogelijk te gaan in het oplossen van dit probleem heeft Telenet echter meer input nodig. Je kan daarvoor best even contact opnemen met de Telenet klantendienst via  Facebook of Twitter zodat ze de nodige gegevens hebben om het probleem op te kunnen lossen bij bijvoorbeeld een volgende update.

 

Alvast bedankt om ook daar even je verhaal te doen!


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
r_vv
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! Hi there!

TVgids: serie-opname === geannul. opname (visueel)

Ik heb het ook al doorgegeven via Facebook.
Ze gingen de suggestie alvast doorspelen naar de betrokken diensten.

ps: ik heb hier een nieuwe community account moeten aanmaken, omdat ik blijkbaar met mijn vorige login op geen enkele manier me nog kan aanmelden?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5247
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

TVgids: serie-opname === geannul. opname (visueel)


@r_vv schreef:


ps: ik heb hier een nieuwe community account moeten aanmaken, omdat ik blijkbaar met mijn vorige login op geen enkele manier me nog kan aanmelden?


Dat zou nochtans mogelijk moeten zijn. Ik heb altijd al gewoon ingelogd met mijn hoofdaccount.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes