Beantwoorden
GLKR
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

CEC Digicorder wordt niet onthouden

Hey iedereen,

 

Onlangs is er een probleem opgedoken waar ik nooit eerder last van heb gehad, namelijk CEC werkt soms wel, soms niet. Tot voor kort heeft het altijd gewerkt op de Digicorder, maar als ik nu de Digicorder aanzet start mijn Sony Bravia niet meer automatisch op (en deze is een AndroidTV en heeft geen updates uitgevoerd), net zoals de Digicorder. Als ik echter de Digicorder even zonder stroom zet en deze opnieuw laat opstarten werkt het wel totdat de Digicorder weer in slimme energiemodus is gegaan en dan is de setting precies weer weg. Alle andere aangesloten HDMI apparaten (CEC-enabled) werken en blijven werken zonder problemen, iemand een idee? Alvast bedankt!

0 Likes
23 reacties
GLKR
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

CEC Digicorder wordt niet onthouden

@Suzy , SUPER! Bedankt om dit te blijven opvolgen, I’ll keep you posted!

GLKR
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

CEC Digicorder wordt niet onthouden

@Suzy , ik heb nog geen nieuwe software op onze Digicorder ontvangen? Werd deze al uitgerold ondertussen? Alvast bedankt voor de info!

0 Likes
dwadj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

CEC Digicorder wordt niet onthouden

Hoi,

Ondertussen is de update reeds een weekje geleden binnengekomen en inderdaad de digicorder heeft nu inderdaad nog Hdmi CEC functionaliteit nadat ie uit de slaapstand is gekomen.

Echter is er wel een andere probleem opgedoken van compatibiliteit tussen tv en digicorder.

In principe kan je de meeste functies van de digicorder via CEC, ttz via CEC van je tv, laten werken.

Echter raakt de digicorder daar soms in de war van, ttz oproepen van gids en dan wat scrollen, zorgt ervoor dat het scrollen 20x herhaald wordt, terwijl er maar 1x gedrukt is, of de Ok knop blijft precies hangen... tja de bluts met de buil zeker ....

0 Likes
GLKR
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

CEC Digicorder wordt niet onthouden

Hey @dwadj, oei, tja, het is inderdaad wat geven en nemen zeker 😉. Ik heb gisteren nog gecontroleerd op updates en bij mij blijft de laatste update op die van 17/11/2020, echt bizar.. Misschien dat de update 1 van de komende dagen nog komt, maar ik vrees er precies wat voor 😕?

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CEC Digicorder wordt niet onthouden

@GLKR  Doe eens manueel een software update via het menu. Dat staat bij systeem in de instellingen dacht ik (ik kan het niet meer nakijken want heb een tvbox).


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GLKR
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

CEC Digicorder wordt niet onthouden

Hey @Wheng, inderdaad, ik controleer elke dag manueel op updated maar jammer genoeg nog niks ontvangen. Strange dat andere mensen die wel al ontvangen hebben?

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CEC Digicorder wordt niet onthouden

@GLKR  Ik bedoelde dat je normaal gezien zelf een update kan doen. Ik weet echter niet zeker of je dan wel degelijk de meest recente versie zal hebben. Het zou logisch zijn van wel, maar ja...

 

Dat heette vroeger "toepassingen opnieuw installeren". Ik weet niet of je dat nog terugvindt via de instellingen.

 

Ofwel probeer je een  reset naar fabrieksinstellingen .
Kies in het menu dan wel zeker voor 'Fabrieksinst. met behoud opnames' want anders ben je je opnames kwijt.
Na de laatste stap (Zenders gevonden? Druk OK) laat je de digicorder een klein half uurtje gerust.Hij gaat de software updaten enzo dus laat hem maar doen.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CEC Digicorder wordt niet onthouden

Instellingen (tandwieltje uiterst rechts), Digicirder, Systeem, uw pincode ingeven standaard is dat 9876), updates downloaden of fabrieksinstellingen met befoud opnames

0 Likes
GLKR
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

CEC Digicorder wordt niet onthouden

Hey @Wheng , bedankt voor je idee! Jammer genoeg blijft het na het herinstalleren van de toepassingen en de reset naar fabrieksinstellingen hetzelfde. Ik vrees dat ik zal moeten wachten tot de update zich aanbiedt. Toch een dikke merci!